خبر در خبر


ایسنا- امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: بسیاری از بناها، مانند کاروانسراهای سمنان که در اختیار اوقاف است، به حال خود رها شده‌اند. میراث فرهنگی هر سال این بناها را با توجه به بودجه‌ای که دارد، مرمت می‌کند اما کافی نیست.

ایرنا- عباس حمزه‌ای، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: صنایع دستی با کمترین هزینه می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند.

مهر- محمد طالبی متین، مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی توضیحاتی درباره وضعیت ماهی‌های خاویاری ارائه داد و گفت: صید ماهی‌های خاویاری دریای خزر و فروش خاویار آنها ممنوع است.

ایرنا - محمد رضا محمدی، کارشناس خزندگان و دوزیستان سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به افزایش جمعیت لاک‌پشت گوش قرمز که گونه‌ای مهاجم است در شهرهای شمالی، مرکزی، اصفهان، تهران و طالقان هشدار داد. گونه لاک‌پشت گوش قرمز بومی دره می‌سی‌سی‌پی در شرق و مرکز امریکاست که در بیش از ۲۰ کشور دنیا پراکنده شده است. این گونه در ۲ سالگی بالغ می‌شود و هر سال می‌تواند تا سه مرتبه جفتگیری کرده و هر بار در حدود ۲۰ تخم بگذارد. این سرعت بالای تکثیر، قدرت تهاجمی آن را بیش از پیش نمایان می‌کند. لاک‌پشت گوش قرمز در رقابت با ۲ گونه بومی ایران لاک‌پشت برکه‌ای خزری و اروپایی در اشغال زیستگاه‌ها و منابع تغذیه‌ای بر آنها غلبه کرده و طرد و انزوای آنها در شرایط حاد موجب حذف آنها از طبیعت می‌شود.

تسنیم- بابک فتولی، مشاور معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از دلایلی که بودجه ما کم است، این است که در زمان توزیع اعتبارات دولت اولویت‌های دیگری دارد و با توجه به شرایط فعلی کشور، سبد محیط زیست در انتهای صف بودجه است.

ایسنا- موسی مدحجی، رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به خشک شدن ۶۰ درصد از مساحت تالاب‌های کشور، گفت: تقریباً تمام تالاب‌ها در پایین دست منابع تغذیه‌کننده آنها یعنی رودخانه‌ها قرار دارند بنابراین حقابه تالاب‌ها در بالادست رودخانه، با مدیریت غیر صحیح آب در بخش کشاورزی و یا صنعت پیش خور شده و یا بلعیده شده است.

ایرنا- جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش بیماری‌های تنفسی را با تغییرات آب و هوایی و اقلیم مرتبط دانست و گفت: این بیماری‌ها جای سرطان‌ها را به‌عنوان دومین عامل بیماری می‌گیرد.
​​​​​​​
تسنیم- ایرج حشمتی، سرپرست معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جلساتی که با دستگاه‌های مکلف در اجرای قانون هوای پاک داشتیم، تکالیفی برای سال ۱۴۰۲ احصا شد که انجام آنها به مبلغی بالغ بر یکصد هزارمیلیارد تومان نیاز دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/17/634778/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها