جام جهانی 2022 قطر – گروه F

کرواسی - کانادا؛ تیمی که شبیه نایب قهرمان نیست!


امشب از ساعت 19:30 در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه تیم‌های ملی کرواسی و کانادا به مصاف هم خواهند رفت. این دومین دیدار دو تیم از گروه F جام‌جهانی 2022 قطر است. کرواسی و کانادا در بازی امشب به دنبال اولین پیروزی و اولین گل‌های خود هستند. نایب قهرمان دوره قبل مقابل مراکش بدون گل متوقف شد و کانادا با یک گل به بلژیک باخت. با وجود عملکرد خوب در لیگ ملت‌های اروپا که تیم را به مرحله پایانی رساند، خیلی‌ها کرواسی را در زمره مدعیان این جام که نایب قهرمانی دوره قبل را تکرار کند یا حتی بهتر از آن باشد، حساب نکرده‌اند و با بازی اول این تیم از صحت باورشان مطمئن شدند. می‌شود گفت کرواسی خوش‌شانس بود که از آن بازی یک امتیاز گرفت، این تیم تنها پنج شوت در کل بازی داشت و آن طرف زمین به‌خاطر کار دفاعی عالی دژان لوورن دروازه‌اش را بسته نگه داشت. این پایین‌ترین میزان ضربه کرواسی در تاریخ جام جهانی است، این تیم در دوره قبل به طور متوسط بیش از 16 ضربه به سمت دروازه حریفان می‌زد.
زلاتکو دالیچ اعتراف کرد تیمش در تساوی با مراکش شوق لازم را نداشته اما همین یک امتیاز کافی است که کروات‌ها به خاطر عملکرد بهتر در بازی جوانمردانه نسبت به تیم آفریقایی رده دوم گروه را پشت سر بلژیک اشغال کنند. آنها حداقل توانستند روند بدون باخت خود در تورنمنت‌های مختلف را به هفت بازی برسانند ضمن اینکه تیم در 17 بازی بعد از یورو 2020 تنها شکست را متحمل شده؛ برای قدرت دفاعی تیم کافی است بدانید کرواسی در 540 دقیقه آخر بازی‌اش تنها دو گل دریافت کرده است.
در عین حال، کرواسی سابقه گل نزدن متوالی در بازی‌های جام جهانی را دارد و در سال 2006 در دو بازی اول خود موفق به بازکردن دروازه برزیل و ژاپن نشد و از مرحله گروهی کنار رفت. حالا مقابل کانادا که با زحمت زیاد یک گل به این تیم زد، کار خیلی سختی دارند.
آلفونسو دیویس می‌توانست قهرمان کانادا لقب بگیرد اگر پنالتی دقیقه 10 را وارد دروازه بلژیک می‌کرد و کانادا به مزد زحماتش و فشار پیاپی روی دروازه بلژیک می‌رسید اما این‌طور نشد و بلژیک روی یک لحظه غفلت به گل پیروزی رسید. اما تیم جان هردمن در برابر نسل طلایی بلژیک بازی شوق‌انگیزی انجام داد و اگرچه در قعر جدول گروه قرار گرفته و امیدهایش برای رسیدن به یک‌هشتم نهایی از بین می‌رود اگر نتایج طبق دلخواه تیم پیش نرود. کانادا 36 سال قبل برای نخستین بار در جام جهانی حاضر شد و این‌همه طول کشید تا دوباره به این عرصه برگردد یک رکورد نامطلوب دارد، اینکه چهار بازی گل نزده و هردمن نمی‌خواهد تیمش به رکورد شش باخت متوالی السالوادور برسد. سه تا از 22 ضربه کانادا مقابل بلژیک در چهارچوب بود و هردمن باید روی این قضیه در نخستین بازی با نایب قهرمان جام جهانی 2018 کار کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/21/634797/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها