فاطمه مریخ، ستاره تیم ملی هندبال زنان ایران در قهرمانی آسیا:

شک نکنید سهمیه جهانی را می‌گیریم


گروه ورزشی/ تیم ملی هندبال زنان ایران بعد از شکست هند و ازبکستان، صبح امروز برای سومین پیروزی دور مقدماتی قهرمانی آسیا، مقابل استرالیا قرار گرفت. ایران که با دو برد قبلی و تفاضل گل کمتر از کره جنوبی تیم دوم گروه A است، امیدوارتر از قبل ساعت8:30 دقیقه صبح به زمین رفت. هرچند استرالیا قهرمانی دوره قبل را یدک می‌کشد اما دختران هندبال ایران نشان دادند، فقط کافی است بخواهند و تلاش کنند. فاطمه مریخ هندبالیست 18 ساله ایرانی که بعد از بازی در تیم نوجوانان، حضور در تیم ملی را برای اولین بار تجربه می‌کند، در دو بازی اول ستاره زمین بود. او درباره دو پیروزی تیم ملی هندبال زنان به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «تیم ملی تا به حال بارها با هند بازی کرده و همیشه هم برنده بوده. ما با تیم جوانان و نوجوانان هم هر بار که با تیم ازبکستان مسابقه داشتیم برنده بودیم، ولی تیم ملی چند سالی بود که مقابل این تیم می‌باخت که امسال در کره تلاش بچه‌ها جواب داد و با برد طلسم را شکستیم.»
ستاره دو بازی اول ایران معتقد است برای تکرار سهمیه جهانی هیچ راهی جز شکست رقبا ندارند: «ما با هر برد به سهمیه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. از طرفی ما برای تکرار سهمیه جهانی محکوم به پیروزی در همه بازی‌ها هستیم.» هندبالیست‌ها دو بازی اول را با فاصله چند ساعته پشت‌سر گذاشتند، بنابراین کادر فنی برای کم کردن فشار و خستگی بازیکنان فیکس حین بازی از جوانان کمک گرفت. فاطمه مریخ این مسأله را تأیید می‌کند: «ما در نیمه دوم بازی با هند وقتی اختلاف را زیاد کردیم، بازیکنان جوانتر به زمین آمدند و بازیکنان با تجربه‌تر استراحت کردند تا فشار کمتری را تحمل کنند.» به نظر ستاره ایران در قهرمانی آسیا، ملی‌پوشان ایران با استفاده از فرصت‌ها دو پیروزی با ارزش به دست آوردند: «به نظرم ما با اتکا به نقطه قوت‌هایمان و استفاده از ضعف‌های رقبا، برنده شدیم.» او با اینکه می‌داند حالا انتظارات از آنها زیاد شده، اما ایمان دارد که تیم ایران با شکست استرالیا به دور دوم صعود می‌کند: «با اینکه کار سختی داریم اما باید استرالیا را ببریم. چاره‌ای جز این نداریم.» فاطمه مریخ دلیل ستاره‌شدنش در دو بازی اول را به کمک هم‌تیمی‌ها و مربیان ربط می‌دهد: «من هم نمی‌دانم چطور شد. اما می‌دانم این قضیه را مدیون خدا هستم. من هندبالم را استعداد می‌بینم و خدا آن را به من هدیه داده و شاکرش هستم، البته کمک هم‌تیمی‌هایم هم بی‌تأثیر نبود. من از مربیانی که استعداد من را کشف کردند  و من را به هندبال آوردند تشکر می‌کنم. من مرهون آنها هستم.»
ملی‌پوش هندبال ایران شک ندارد، ایران دوباره جهانی می‌شود: «شک نکنید تیم ملی ما دوباره سهمیه جهانی را می‌گیرد.» به نظر او حالا نگاه آسیایی‌ها به هندبال زنان ایران عوض شده: «چندین سال بود ایران در قهرمانی آسیا و باشگاه‌های آسیا خیلی موفق نبود. اما حالا آسیایی‌ها بیشتر روی ما حساب می‌کنند و حتی چه بسا از ما می‌ترسند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/22/634801/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها