رزاقی و حسینی بهتر از دیگر وزنه‌برداران عمل می‌کنند

باقری: تیم ملی اعزامی به هانگژو از میان این چهار نفر است


پریسا غفاری/ ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری بانوان برای شرکت در رقابت‌های جهانی کلمبیا، انتخابی بازی‌های المپیک 2024 پاریس مشخص شد. بعد از کسب سه مدال طلا توسط الهام حسینی فدراسیون تصمیم گرفت تا بانوان را هم به کلمبیا اعزام کند. بنابراین بعد از یک ماه اردونشینی در نهایت چهار وزنه‌بردار به نام‌های الهه رزاقی، پریسا نورعلی، زینب شیخ حسن ارباب و سیده الهام حسینی انتخاب شدند.
البته کمیته فنی و کادر فنی تیم ملی تنها انتظار دارند که بانوان وزنه‌بردار حدنصاب‌های خود را در جهانی ارتقا دهند و انتظاری بابت کسب مدال نیست. کوروش باقری، مشاور فنی تیم ملی بانوان با نزدیک شدن به زمان اعزام با تأیید این مطلب گفت: «هدف اصلی ما از اعزام بانوان به رقابت‌های جهانی افزایش رکورد توسط آنهاست ضمن آنکه نگاهی نیز به کسب امتیاز برای شرکت در بازی‌های المپیک پاریس داریم. با توجه به تعدد برگزاری انتخابی‌ها، این چهار وزنه‌بردار می‌توانند با کسب امتیازات لازم شانس حضور در این بازی‌های المپیک پاریس را داشته باشند.»
او با اشاره به حدنصاب‌های این چهار وزنه‌بردار دختر پیش از شرکت در تمرینات تأکید کرد: «رکوردهای این وزنه‌برداران پیش از حضور در اردوی تیم ملی ثبت شده است و انتظار داریم در رقابت‌های جهانی شاهد افزایش آن رکوردها باشیم. در حال حاضر هم شرایط الهه رزاقی و سیده‌الهام حسینی از دیگر وزنه‌برداران بهتر است. آنها دو وزنه‌بردار خوبی هستند که کسب افتخار توسط آنان در رقابت‌های جهانی بستگی به تلاش و زحمات‌شان دارد.»
مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری همچنین از تشکیل اردوهای تیم‌های وزنه‌برداری دختران ایران در رده‌های گوناگون سنی از بهمن سال آینده خبر داد: «این اردوها با حضور تمامی وزنه‌برداران رده‌های گوناگون سنی برای شرکت در رقابت‌های سال آینده تشکیل خواهد شد چرا که رقابت‌های جهانی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و بازی‌های آسیایی هانگژو که از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است، سال 1402 برگزار می‌شود. در ضمن بازی‌های آسیایی بانوان را نیز سال آینده در پیش داریم که تیم اعزامی به آن از میان وزنه‌برداران اعزامی به جهانی خواهد بود.» کوروش باقری در ادامه یادآوری کرد: «همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام کرده‌ام زمانی در حدود ۱۸ ماه نیاز داریم که وزنه‌برداران بانوان ایران به شرایط مطلوب برسند.»
او با ابراز تأسف از مصدومیت رسول معتمدی نیز گفت: «پس از مصدومیت معتمدی، هم‌اکنون هفت وزنه‌بردار در تمرینات هستند که تا این لحظه قرار است تمامی آنان در رقابت‌های جهانی کلمبیا شرکت کنند و در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد این هفت وزنه‌بردار عازم کلمبیا خواهند شد. جایگزینی او سخت است اما همه آن به نظر علی‌حسینی بستگی دارد.»
در پایان مدیر تیم‌های ملی به تشکیل اردوی تیم نوجوانان ایران برای شرکت در رقابت‌های جهانی آلبانی - فروردین ماه سال آینده اشاره کرد: «کادر فنی این تیم زمان کافی در اختیار دارند تا تیمی قدرتمند را روانه مسابقات جهانی کنند. در این رده سنی وزنه‌برداران خوبی داریم و امید است در آلبانی به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/22/634809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها