تشکیل پرونده علیه ترامپ بخاطر تعرض جنسی


لاله مهرزاد/ دونالد ترامپ که به جرأت می‌توان گفت، رکورد همه رؤسای جمهوری امریکا را در داشتن پرونده‌های قضایی زده است، خود را رویاروی دادگاهی جدید برای جرمی قدیمی می‌بیند. این بار پرونده قضایی او نه برای فرار مالیاتی، نه برای یورش 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره امریکا، نه بخاطر اتهام زنی تقلب در انتخابات و ارتباط با روسیه که برای ارتکاب جرم تعرض جنسی است.
به گزارش سایت روزنامه واشنگتن پست، جین کارول، نویسنده و ستون نویس یکی از مجلات معروف فرانسوی با ارائه شکایتی به دادگاه نیویورک، اعلام کرده است رئیس جمهور پیشین امریکا در دهه 1990 به وی تعرض کرده است. کارول که در مجله معروف «ال» فرانسه مشغول به کار است، در شکایت خود اعلام داشته است ترامپ در دهه 1990 یعنی زمانی که تاجری موفق محسوب می‌شد، در آپارتمانی لوکس در منهتن به وی تعرض جنسی کرده است. این اتهامی است که او سال 2019 زمانی که جنبش «می تو» (Me Too) در اوج خود به سر می‌برد، بعد از 20 سال سکوت، علیه دونالد ترامپ مطرح کرد. اما شکایت او در آن زمان با توجه به موقعیت شغلی ترامپ که در کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور امریکا نشسته بود، به جایی نرسید. کارول با این حال ماه مه(اردیبهشت) امسال انگیزه‌ای جدید برای شکایت از ترامپ پیدا کرد. علت آن نیز این بود که در ماه مه، فرماندار نیویورک قانونی با عنوان قانون «بازماندگان تجاوز» را امضا کرد که در آن به زنان اجازه می‌داد تا جرایم تجاوز و یا تعرض جنسی به خود را بدون توجه به زمان جرم پیگیری کنند. همین عامل کافی بود تا کارول دیگر بار مدارک خود را جمع و جور کرده و راهی دادگاه شود. او مدارک خود را در ماه سپتامبر جمع‌آوری و به دادگاه ارائه کرد و اکنون شکایت او به جریان افتاده است.
کاندیداتوری لرزان ترامپ
شکایت جین کارول از دونالد ترامپ در حالی مطرح شده است که رئیس جمهور سابق امریکا در سودای بازگشت به کاخ سفید به سر می‌برد و نامزدی خود را برای رقابت‌های 2024 اعلام کرده است. با این حال این شکایت و سایر تندروی‌های او بسیاری از حامیان حزب جمهوری خواه را که زمانی از حامیان او بودند، دچار تردید کرده است. در این بین نباید از نقش ایلان ماسک، سوپر میلیاردر امریکایی که اکنون بزرگترین سهامدار توئیتر شده است، نیز بسادگی عبور کرد. او که هفته پیش اکانت توئیتری ترامپ را دیگر بار به کار انداخت، دیروز در اظهاراتی جدید اعلام کرد، اگر ران دوسانتیس، فرماندار فلوریدا تصمیم بگیرد نامزد انتخابات درون حزبی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شود، از او حمایت خواهد کرد. او در توئیتی در این خصوص نوشت که در حال حاضر هیچ کاندیدای دموکراتی نظر او را جلب نکرده است. بنابراین ترجیح می‌دهد از جمهوریخواهی مانند دوسانتیس حمایت کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/3/634822/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها