با تساوی انگلیس و امریکا

امید ایران برای صعود بیشتر شد


گروه ورزشی/ زورآزمایی انگلیس و امریکا چندان جذاب از آب درنیامد و بازهم سه‌شیرها از شکست دادن امریکا در جام جهانی عاجز بودند تا این دیدار حساس گروه B جام جهانی 2022 با تساوی بدون گل به پایان برسد. به این ترتیب، انگلیس که با این تساوی 4 امتیازی شد، برای صدرنشینی باید مقابل ولز نتیجه بگیرد و امریکا که دومین تساوی پیاپی‌اش را کسب کرد، برای صعود به دور حذفی محکوم به پیروزی مقابل ایران است. گرت ساوت‌گیت سرمربی انگلیس در نشست خبری پس از این بازی گفت: «بازی خیلی سختی بود و این دقیقاً چیزی بود که انتظارش را داشتیم. امریکا تیمی کاملاً دونده بود که بازیکنانش از نظر دفاعی به‌خوبی سازمان‌یافته بودند. ما باید امشب جنبه متفاوتی از خودمان نشان می‌دادیم. لایه اول پرس امریکا را خوب رد می‌کردیم اما نتوانستیم در یک سوم تهاجمی، برنده باشیم.» او درباره هو شدن تیمش در دقایق پایانی بازی چنین واکنشی داشت:« واقعاً هو شدیم؟ مطمئن نیستم هدف هو شدن‌ها ما بوده باشیم. نمی‌دانم چه شد. مطمئناً درباره عملکرد امشب ما انتقاداتی وجود دارد اما تیم‌های زیادی نیستند که بتوانند در این گروه 9 امتیاز بگیرند. هنوز هم شانس زیادی برای صدرنشینی داریم و این باید هدف ما باشد.»
گرگ برهالتر، سرمربی امریکا نیز در پایان بازی گفت: «حیف شد که به گل نرسیدیم. خیلی دوست داشتم یکی از ضربات ایستگاهی ما گل می‌شد. ولی به نتیجه‌ای که امشب گرفتیم افتخار می‌کنم و از بازیکنانم متشکرم ولی کار ما هنوز تمام نشده است. ما باید روز سه‌شنبه ایران را ببریم چرا که می‌دانیم با 5 امتیاز حتماً به مرحله بعدی صعود خواهیم کرد. باید از همین لحظه فقط به فکر بازی بعدی باشیم و روی پنج امتیاز تمرکز کنیم.» 
شرایط صعود ایران به یک‌هشتم نهایی جام جهانی
با توجه به نتایج رقم خورده در گروه B، شاگردان کارلوس کی‌روش شانس خوبی برای اولین صعودشان به دور حذفی جام جهانی دارند. در بازی سوم مرحله گروهی، ایران باید به مصاف امریکا برود و انگلیس هم مقابل ولز قرار می‌گیرد. در صورت برد ایران مقابل امریکا، تیم ملی 6 امتیازی می‌شود و تحت هر شرایطی راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد شد. همچنین، اگر ایران پیروز شود و انگلیس نتواند ولز را ببرد، شاگردان کی‌روش به عنوان تیم سرگروه به یک‌هشتم نهایی می‌رسند. اما در صورت مساوی ایران با امریکا، تیم ملی 4 امتیازی می‌شود و می‌تواند به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابد، مگر این که ولز بتواند انگلیس را شکست دهد. در صورت پیروزی ولز مقابل انگلیس، هر 3 تیم ایران، انگلیس و ولز 4 امتیازی می‌شوند اما ایران به علت شکست سنگینش مقابل انگلیس و داشتن تفاضل گل کم‌تر نمی‌تواند به یک‌هشتم نهایی برسد. به این ترتیب، ایران برای صعود به یک‌هشتم نهایی باید حداقل یک امتیاز از امریکا بگیرد. باختن به امریکا به این معناست که امریکا 5 امتیازی می‌شود و ایران 3 امتیازی می‌ماند. در این صورت نتیجه بازی انگلیس و ولز اهمیتی نخواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/19/634832/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها