دیگه چه خبر؟


دستور اژه‌ای برای ارفاق به برخی از زندانیان

 خبر اول اینکه، رئیس قوه قضائیه به مراجع ذیربط قضایی برای بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده دستور ویژه صادر کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی پیروزی شورانگیز و بازی غیرتمندانه ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در برابر تیم ولز و شعف و شادمانی پدید آمده در سراسر ایران اسلامی و تجلی و تبلور روح جمعی و اتحاد و همبستگی ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد به شکرانه عنایت پروردگار و مسرت و سرور ملی حاصل از ظفرمندی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا می‌باشند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.
البته در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و تأکید ما این است که برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

آلمانی‌ها جدیدترین دشمنان تیم ملی

 خبر دیگر اینکه، پس از ناکامی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و دیگر رسانه‌های ضدایرانی در گرفتن مصاحبه‌های حاشیه‌ساز و فضاسازی، پیش و پس از بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی، گویا رسانه‌های آلمانی حاضر شده‌اند نقش پادویی را برای این رسانه‌ها ایفا کنند. در مصاحبه‌های کارلوس کی‌روش سرمربی و سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم ملی در حاشیه بازی با ولز، خبرنگاران برخی رسانه‌های آلمانی تلاش کردند با طرح سؤالات حاشیه‌ای و فرعی، سمت و سوی غیرفوتبالی و سیاسی به این گفت‌و‌گوهای خبری بدهند. این خبرنگاران با طرح سؤالاتی مرتبط با اغتشاشات، عملاً تلاش کردند همان کاری را با گفت‌وگوهای خبری اعضای تیم ملی ایران بکنند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی یا BBC و اینترنشنال موفق به انجام آن نشده‌اند. این عملکرد نیابتی، شائبه هماهنگی قبلی در زمینه حاشیه‌سازی برای تیم ملی فوتبال ایران از سوی این رسانه‌ها به هر قیمتی را پررنگ می‌کند.  

وحشت خبرنگار اسرائیلی از نفرت ایرانی‌ها از رژیم صهیونیستی

 شنیدیم که، خبرنگاران رژیم صهیونیستی که در دوحه به سر می‌برند وضعیت دشواری را سپری می‌کنند و همواره از خشم مسلمانان منطقه نسبت به خود گزارش می‌دهند. صهیونیست‌ها که جام جهانی را در راستای دیپلماسی عمومی و برای بهبود روابط با مردم کشورهای مختلف می‌دیدند از اتفاقات رخ داده شوکه شده‌اند. یکی از این خبرنگاران با بیان اینکه ابتدا فکر می‌کرده فقط دولت‌ها با اسرائیل مشکل دارند اما در قطر متوجه نفرت ملت‌ها شده نوشته است: «اوضاع در حال خطرناک شدن است حتی زنان بی‌حجاب ایرانی هم با ما مصاحبه نمی‌کنند زیرا ما احتمالاً اسرائیلی هستیم، ما دو بار خودمان را روزنامه‌نگاران اکوادوری معرفی کردیم تا وارد درگیری فیزیکی نشویم! ابتدا سعی کردیم خود را اسرائیلی معرفی کنیم، اما برای ما روشن شد که هیچ راهی وجود ندارد که با ما صحبت کنند!»
وی با اشاره به یکی از ایرانیان که با خشم از او می‌پرسد نظرت را در مورد جمهوری اسلامی ایران بگو و خبرنگار اسرائیلی با ترس و استرس فراوان صحنه را ترک می‌کند نوشته است: «کلیپ فیلمبرداری شده توسط یکی از آنها در فضای مجازی منتشر شد و در رسانه‌های عربی ظاهر شد تا نشان دهد اسرائیلی‌ها ترسو هستند و البته ذره‌ای از حقیقت را نشان می‌دهد.»
این خبرنگار رژیم صهیونیستی در خصوص ترس خبرنگاران این رژیم از شادی ایرانی‌ها پس از بازی با ولز می‌نویسد: «استادیوم با صدای طبل و سوت منفجر شد و هزاران ایرانی برای جشن به بیرون رفتند. برای برخی از خبرنگاران اسرائیلی، راهپیمایی عظیم ایرانی‌ها منظره وحشتناکی بود، آنها فقط می‌خواستند پایان یابد تا بتوانند با آرامش به خانه برگردند.»

روایت یک مستندساز از سفر به بوکان و مهاباد

 با خبر شدیم که، مسعود دهنوی در صفحه مجازی خود از سفر به شهرهای استان کردستان خبر داد و اینگونه روایت کرد: «ما دیروز بوکان بودیم و پریروز مهاباد؛ شهر کاملاً آرام و زندگی در جریان است، با ورود نیروی زمینی سپاه تحرکات کومله و دموکرات و پاک و ... کاملاً تمام شده. جالب اینجاست که تمام مسائلی که در فضای مجازی در مورد شهرهای کرد نشین می‌شنوید برای مسئولین شهر اینجا و فرماندهانشون خنده داره. چون اینجا در چند روز قبل جنگ مسلحانه شهری بوده و همگی میدونستن با کی طرفن»این مستندساز همچنین از تجربه حمله به خانه‌های مردم سخن گفت و اظهار داشت:«حالا مردم این شهرها از ترس تهدیدهای این گروهک‌ها بعضاً شب‌ها خونشون نمیمونن و جا به جا میشن.روزانه چندین تماس و پیغام تهدید از حزب برای بعضی مردم میاد؛ چندین خونه بسیجی و طرفدار نظام که اینجا بهشون میگن ( جاش ) رو در بدترین شرایط آتیش زدن و شکل ترورها و خشونت‌هاشون شبیه دهه شصت هست. متأسفانه هنوز در بوکان مردم از ترس مغازه‌هاشون رو باز نمیکنن»وی همچنین با انتشار تصویری از یک مرزبان کرد، روایت خود را اینگونه خاتمه داد: «این مرد وقتی به ما و دوربین‌مون رسید گفت: شما از تهران اومدید؟ گفتیم آره، از روایت فتح. گفت سلام منو به آقا برسونید ، بگید نگران نباشه، ما بسیجی‌های کرد تا آخرین قطره خونمون پای این انقلاب هستیم.»

هک دوربین‌های امنیتی رژیم صهیونیستی توسط هکرهای ایرانی

 دست آخر اینکه، به نوشته روزنامه سکیوریتی اینفورمیشن (Seceurity Information Newspaper)، هکرهای ایرانی توانسته‌اند دوربین‌های نظارتی یک سازمان امنیتی مهم اسرائیلی را در جریان دو انفجار روز چهارشنبه در قدس هک و سپس ویدیوی به دست‌ آمده از یکی از این انفجارها را منتشر کنند. به گزارش ایسنا، مقام‌های امنیتی صهیونیستی نیز تأیید کردند که تصاویر منتشر شده متعلق به دوربین‌های مداربسته این سازمان بوده اما در تلاش برای کوچک جلوه دادن این ماجرا گفتند که هیچ مورد امنیتی نقض نشده است.به نوشته این روزنامه که اخبار سایبری و مرتبط با هک در جهان را منتشر می‌کند، گروه عصای موسی مسئول حمله اخیر به این سازمان اسرائیلی است که روز پنجشنبه فیلم یکی از انفجارهای هفته گذشته در قدس را در کانال تلگرامی خود منتشر و اعلام کرد، دوربین‌های امنیتی را که در ابتدا گمان می‌رفت در اختیار پلیس قرار دارد، هک کرده است. مقامات امنیتی تأیید کردند که دوربین مورد بحث متعلق به یک سازمان امنیتی معتبر است، اما مشخص نکردند کدام سازمان.گروه عصای موسی اوایل سال‌جاری نیز فیلمی از ده‌ها دوربین مداربسته در سراسر قدس و برخی از دوربین‌های تل‌آویو منتشر کرد. این گروه متهم به سرقت اطلاعات وزارت جنگ اسرائیل و انتشار آنلاین آن در سال گذشته نیز هست. این مطالب حاوی اطلاعات حساس در مورد اعضای نیروهای نظامی اسرائیل بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8063/23/634838/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها