ایران در ایران


اتمام31کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور تا 2 ماه دیگر

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد که تا پایان سال‌جاری ۳۱ کیلومتر از مهم‌ترین قطعات کریدور بزرگراهی غرب کشور به اتمام می‌رسد.
به گزارش مهر، محسن حمزه‌لو در خصوص آخرین وضعیت کریدور بزرگراهی گفت: در بخش کریدور بزرگراهی غرب کشور نیز تاکنون پیشرفت ۸۸ درصدی را شاهد هستیم و تا پایان سال‌جاری نیز ۳۱ کیلومتر از مهم‌ترین قطعات کریدور بزرگراهی غرب کشور به اتمام می‌رسد. این کریدور به طول یکهزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در شمال استان را به بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان متصل می‌کند.
وی با اشاره به اتمام پروژه بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو بیان کرد: آذربایجان‌غربی یک استان طولی بوده، ساماندهی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی بویژه بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به طول ۵١ کیلومتر در اولویت برنامه‌های کاری قرار گرفت که این طرح طی سال‌جاری با اعتبار به روز ۱۵ هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده و زیربار ترافیک رفته است.
حمزه‌لو همچنین از بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر راه و آماده تحویل شدن ۴۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در سال‌ جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: چشم‌انداز یک ساله راه‌های این استان برای امسال بهره‌برداری از ۲۰۲ کیلومتر راه بوده که تاکنون از این میزان بیش از ۱۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است و تا دهه فجر ۸۳ کیلومتر آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین 202 کیلومتر راه و بزرگراه که امسال در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۰۸ کیلومتر کریدور بزرگراهی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی است. همچنین ۸۳ کیلومتر راه در آذربایجان غربی توسط ۳۶ کارگاه راهسازی آماده بهره‌برداری شده که طی دهه فجر امسال زیربار ترافیک می‌رود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این مسیرها در محورهای مواصلاتی شمال و جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارند و با بهره‌برداری از آنها علاوه بر کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای زمینه توسعه بیش از پیش استان فراهم می‌شود. یکهزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری این استان طی امسال در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل ایستگاه‌ها و خطوط و استفاده از ظرفیت باری خط راه‌آهن مورد توجه است، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای بخش ریلی آذربایجان‌غربی هزینه شده است و استفاده از ظرفیت باری ایستگاه‌های راه‌آهن این استان مورد توجه و در اولویت است تا از امکانات موجود بهترین بهره‌برداری صورت گیرد.


تصویب1500میلیارد تومان تسهیلات
 برای شرکت ذوب آهن

اصفهان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از تصویب هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت ذوب‌آهن اصفهان به منظور تأمین ریل خطوط آهن و پشتیبانی از این واحد صنعتی خبر داد.
به گزارش ایرنا، امیررضا نقش در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن اعلام این خبر گفت: این شرکت با توجه به تأمین ریل کشور از وزارت راه طلبی دارد که این طلب بالغ بر یکهزار میلیارد تومان است. برای وصول این طلب از محل اعتبارات تسهیلات سفر ریاست جمهوری در قالب ماده ۵۶ مبلغ یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، برای توسعه ریلی کشور و پشتیبانی از پروژه‌های آینده این شرکت تصویب کردیم.
وی به تثبیت اشتغال برای ۱۲ هزار نفر با این مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شرکت ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: ذوب‌آهن تقاضای تعیین تکلیف بدهی‌های جاری با بیمه تأمین اجتماعی را داشت که در ستاد تسهیل مطرح و با همکاری و همراهی تأمین اجتماعی استان تقسیط بدهی‌های گذشته و تقسیط پرداختی‌های جاری این شرکت انجام شد.


تحقق وعده رئیس جمهور 
برای تأمین جهیزیه دختران سربیشه

بیرجند- وعده رئیس جمهور برای تأمین جهیزیه افراد نیازمند در مناطق مرزی شهرستان سربیشه که هنگام حضور در دهستان مرزی لانو مطرح شد، کمتر از پنج روز بعد از اولین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت تحقق یافت.
به گزارش ایرنا، مراسم اهدای این جهیزیه‌ها با حضور جمعی از مسئولان ستادی استانداری و محلی در روستای مرزی لانو برگزار شد.
فرماندار سربیشه در حاشیه این مراسم گفت: این تعداد جهیزیه در پی قول مساعد رئیس جمهور در سفر پایان هفته گذشته به خراسان جنوبی و حضور در دهستان مرزی لانو، تأمین و توزیع شد.
محمدرضا لکزایی با اشاره به بازدید سرزده رئیس جمهور از دهستان مرزی لانو سربیشه در روز جمعه ۲۵ آذر ماه افزود: در این سفر رئیس‌جمهور از کارگاه حوله‌بافی در روستای لانو بازدید کرد و در این بازدید یکی از بانوان از آیت‌الله رئیسی درخواست تأمین جهیزیه برای دخترش را داشت که این درخواست کمتر از پنج روز محقق شد؛ ارزش هر سری جهیزیه  ۳۰ میلیون تومان است.


برداشت 30 هزار تن محصول کشاورزی
 از گلخانه‌های سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برداشت ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از سطح ۳۰۰ هکتار فضای گلخانه‌ای این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، اردشیر شهرکی با بیان اینکه این میزان محصول تاکنون روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور شده است، گفت: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل رز عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های سیستان و بلوچستان هستند.سالانه بیش‌ از ۶۵ هزار تن انواع محصول از سطح گلخانه‌های سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی گفت: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوری که توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند. ۱۰ هکتار گلخانه جدید با سرمایه‌گذاری بیش‌ از ۴۵۰ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/12/637744/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها