دورنــما


واشنگتن پست (امریکا)
زلزله 6.4 ریشتری در ایالت کالیفرنیا باعث مرگ 2 شهروند امریکایی شد و شمار زیادی زخمی به جا گذاشت. اما آنچه بیش از هر چیز برای مردم این ایالت، بویژه مناطق زلزله زده باعث آزار شده است، قطع برق گسترده‌ای بود که زندگی بیش از 70 هزار نفر را برای بیش از 12 ساعت مختل کرد. تا عصر دیروز این قطعی برق در مناطقی ادامه داشت.

ایندیپندنت(بریتانیا)
در آستانه اعتصاب رانندگان آمبولانس، بریتانیایی‌ها در فراخوان‌های خودجوش با اعلام وضعیت اضطراری، از عامه مردم خواستند از رفتارهای پرخطر مانند نوشیدن الکل، رانندگی پرخطر و برخی ورزش‌ها در روزهای اعتصاب خودداری کنند تا کمتر نیازمند خدمات درمانی شوند. این در شرایطی است که مقامات بهداشتی نیز اعلام کرده‌اند با توجه به اعتصاب هزاران راننده آمبولانس، ضمانتی برای نجات مجروحان ندارند.


​​​​​​​گالف نیوز(امارات)
دادگاهی در آلمان یک منشی سابق کمپ نازی‌ها را در سن 97 سالگی به اتهام مشارکت در کشتار ده‌ها هزار نفر مجرم شناخت و این زن را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد. ارمگارد فرچنر، از سوی دادستان به ظالمانه‌ترین کشتار زندانیان کمپ استاتهوف در بخش‌های اشغالی لهستان متهم شد و قاضی نیز رأی به محکومیتش داد. او نخستین زنی در دهه‌های اخیر آلمان است که به‌خاطر جرایم دوران نازی متهم شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/4/637756/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها