پرونده جنایات رژیم صهیونیستی قطور‌تر شد

زندان‌های رژیم صهیونیستی، قتلگاه مبارزان فلسطینی


حسین فاطمی/ شهادت ناصر ابوحمید، اسیر فلسطینی مبتلا به بیماری سرطان که به خاطر اهمال پزشکی از سوی سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی جان خود را از دست داد، با واکنش‌های بسیاری همراه شده است.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، کمیته اسرای فلسطین روز سه‌شنبه با اعلام خبر شهادت ناصر ابوحمید 50 ساله که بر اثر اهمال‌کاری‌های اداره زندان‌های اسرائیل طی سال‌های بازداشت مبتلا به سرطان ریه شد، تأکید کرده بود: «اشغالگران مسئولیت کامل قتل اسیر ناصر ابوحمید را برعهده دارند و مسئول سرنوشت تمامی اسرا از جمله اسیران بیماری هستند که رو در روی سیاست‌ها و جرایم برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک از جمله اهمال پزشکی (مرگ تدریجی) قرار دارند. جنایتی که طی سال‌های گذشته دلیل اصلی شهادت تعداد زیادی از اسیران بوده است.»به دنبال اعلام خبر شهادت ناصر ابوحمید، گروه‌های مختلف فلسطینی به این رویداد واکنش نشان داده و خواهان اعتصاب سراسری در کرانه باختری شدند. به گزارش روزنامه عربی ۲۱، عبدالناصر فروانه، رئیس واحد پژوهش‌ها در امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت: «رژیم صهیونیستی از زمان اعلام ابتلای ابوحمید به سرطان در اوت ۲۰۲۱ با ارائه خدمات پزشکی لازم به او مخالفت کرد و این مسأله موجب وخامت وضعیت سلامتی وی و بعد از آن شهادت ابوحمید شد. از همین رو شهادت ناصر ابوحمید یک جنایت علیه بشریت است و باید در دادگاه کیفری بین‌المللی بررسی شود.» وی تأکید کرده است: «شمار شهدای اسیران فلسطینی بعد از شهادت ناصر ابوحمید به ۲۳۳ شهید رسیده است. ضمن اینکه صدها نفر نیز بعد از خروج از زندان به خاطر بیماری‌هایی که در داخل زندان‌ها گرفته بودند به شهادت رسیدند.»
قدری ابوبکر، رئیس هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی نیز دولت رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های نظامی و اداره زندان‌ها را مسئول این جنایت دانست و از جامعه جهانی خواست کشتار اسرای فلسطینی به دست اسرائیلی‌ها را متوقف کند. محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین نیز از صلیب سرخ و نهادهای حقوقی بین‌المللی خواست برای آزادی اسرای بیمار، سالخوردگان، اسیران زن و کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تلاش کنند.حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز گفت: «سیاست اهمال و کوتاهی در خدمات‌رسانی پزشکی، تروریستی بودن اقدامات زندان‌های صهیونیست‌ها در حق اسرا را نشان می‌دهد.» جنبش آزادگان فلسطینی نیز سیاست اهمال پزشکی را یک شمشیر آخته بر گردن اسرای فلسطینی خواند و آن را محکوم کرد. کمیته‌های مقاومت مردمی در فلسطین نیز اعلام کردند: «شهادت ناصر ابوحمید جنایت شنیعی است که چهره وحشیانه دشمن صهیونیستی و برخورد جنایتکارانه آن را در قبال اسرای ما نشان می‌دهد. این مسأله ایجاب می‌کند که هر چه سریع‌تر برای محاکمه رهبران جنایتکار اسرائیلی به دیوان کیفری بین‌المللی برویم.»
خانواده ابوحمید نیز در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی، پیکر این شهید را به آنها تحویل نداده است، اعلام کردند: «ما عزای فرزندان‌مان را زمانی می‌پذیریم که پیکر پاکش و پیکر سایر شهدا آزاد شوند. تحویل ندادن پیکر او وجه دیگر نازیسم است.»
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/4/637760/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها