اخبار


رئیس پلیس راه کشور:
کــاهش تصادف سرویس های مسافربری  نیازمند نظارت جدی است

گروه حوادث/ رئیس پلیس راه کشور از اجرای طرح پلیس یاران با هدف کاهش تصادفات سرویس‌های مسافربری خبر داد.
سردار «حسن مؤمنی» رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در همایش پلیس یاران و بررسی موانع و چالش‌های سرویس‌های مسافربری که به همت پلیس راه استان اصفهان برگزار شد، گفت: یکی از تصادفات مهمی که هر ساله با آن روبه‌رو هستیم مربوط به خودروهای سرویس شهرک‌ها، کارخانجات و مراکز صنعتی است.
وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از نیروی فعال کشور هر روز به وسیله این سرویس‌ها جابه‌جا می‌شوند بر لزوم نظارت جدی بر آنها تأکید کرد و اظهار داشت: به همین منظور طرح پلیس یاران با هدف کاهش تصادفات سرویس‌های مسافربری توسط پلیس راه کشور در دستور کار قرار گرفت که تأثیر بسزایی نیز در این حوزه را شاهد بودیم. هم اکنون30 هزار راننده سرویس شهرک‌ها و مراکز صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارند که نقش پلیس یاران در همراهی رانندگان و پلیس بسیار مهم است.
سردار مؤمنی با بیان اینکه شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز صنعتی باید بر سرویس حمل‌ونقل و جابه جایی کارکنان خود نظارت جدی داشته باشند، تصریح کرد: اگر در تصادفات منجر به جرح یا فوت کوتاهی شرکت‌ها و مراکز صنعتی تشخیص داده شود کارشناسان پلیس راه موظف هستند بدون هیچگونه اغماضی این موضوع را در گزارش خود اعلام نمایند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 60 درصد تصادفات کشور در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، اظهار داشت: حدود 65 درصد از جانباختگان تصادفات نیروی فعال کشور یعنی سنین بین 21 تا 60 سال هستند.
سردار مؤمنی همچنین جوانان را بخش قابل توجهی از جانباختگان حوادث رانندگی کشور عنوان کرد و گفت: سنین بین 21 تا 30 سال بیشترین گروه سنی جانباخته در تصادفات کشور هستند که این موضوع بسیار قابل تأمل است و بایستی چاره‌ای اساسی و اقدامی فوری در زمینه افزایش ایمنی خودروها، بهسازی راه‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی قوانین و مقررات رانندگی در بین کاربران ترافیک صورت بگیرد.
سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان هم با بیان اینکه تعداد زیادی از سرویس‌های حمل‌ونقل در مراکز صنعتی استان فعال هستند از راه‌اندازی 750 پلیس یار در این حوزه خبر داد و گفت: این پلیس یاران به‌عنوان رابطان پلیس به رانندگان سرویس مراکز صنعتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

شکــــارچیان متخلف 3 محیطبان را زخمی کردند

گروه حوادث/ محیطبانان پارک ملی دنا همزمان در 3مسیر با ۱۳ شکارچی غیرمجاز درگیر شدند و در نهایت 3نفر از محیطبانان با جسم سخت و تیز مجروح شدند.
اسلام جاودان‌خرد، مدیرکل محیط‌ زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح جزئیات این درگیری گفت: مأمورین یگان حفاظت پارک ملی دنا در حوزه میمند شهرستان دنا، عصر سه‌شنبه و نزدیک به غروب، حین گشت و کنترل منطقه متوجه صدای شلیک چندین گلوله شدند. مأموران در این منطقه ۸ شکارچی متخلف را شناسایی کردند که در هماهنگی با ستاد، مسئول بازرسی و مدیریت عملکرد و فرمانده یگان به کمک آنان رفته و چندین مسیر احتمالی بازگشت را روی متخلفین بستند.
جاودان‌خرد ادامه داد: ساعت ۱۲ شب در یکی از مسیر‌ها، شکارچیان متخلف با محیطبانان درگیر شدند و محیطبانان پس از نزدیک به یک ساعت درگیری، ۲ نفر از آنها را به همراه ۲ قبضه اسلحه غیرمجاز ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی و لاشه شکار ۲ رأس بزغاله دستگیر کردند اما با توجه به تعداد نفرات بالای متخلفان، ۲ نفر از محیطبانان مورد اصابت جسم سخت و تیزی قرار گرفته و زخمی شدند.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: باتوجه به اینکه هنگام دستگیری متخلفان، فرصت بررسی منطقه میسر نبود و این پیش‌بینی می‌رفت که تعداد بالای نفرات متخلفین دال بر شکار بیشتر باشد، مأمورین صبح چهارشنبه به محل درگیری رفته و در بررسی محل، لاشه یک رأس بزغاله، مقداری فشنگ ژسه و فشنگ اسلحه ساچمه‌زنی کشف شد. گروه دیگری از محیطبانان مستقر در منطقه، همان شب متخلفی را که به قصد شکار وارد پارک ملی دنا شده بود به همراه یک قبضه اسلحه غیرمجاز دستگیر و اعمال قانون کردند.
جاودان‌خرد به گروه سوم از متخلفین اشاره کرد و گفت: مأمورین محیطبانی حوزه آبسپاه پس از شنیدن صدای گلوله به منطقه اعزام شدند و متخلفان متوجه حضور مأمورین شده و لاشه یک رأس بزغاله را رها کرده و متواری شدند. هویت متخلفین متواری تقریباً شناسایی شده و با همکاری مراجع ذی‌صلاح نظامی و انتظامی در حال تکمیل اطلاعات هستیم.
به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، جاودان‌خرد بیان کرد: هویت متخلفان متواری شناسایی شده و با همکاری مراجع ذ‌ی‌صلاح نظامی و انتظامی بزودی دستگیر می‌شوند.

رئیس مرکز اورژانس تهران خبر داد
افزایش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن

گروه حوادث/ رئیس مرکز اورژانس تهران از افزایش مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در مأموریت‌های اخیر اورژانس خبر داد.
یحیی صالح طبری با اعلام این خبر گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و استفاده مردم از وسایل گرمایشی، تعداد مسمومیت‌ها با گاز منو اکسید کربن افزایش یافته اما این افزایش در شرایط فعلی خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.
وی با اشاره به اینکه گاز منو اکسید کربن ۹ برابر اکسیژن، قابلیت چسبندگی به هموگلوبین خون را دارد، گفت: این گاز هیچ بو و رنگی ندارد و به راحتی جان انسان‌ها را می‌گیرد، بنابراین افرادی که از لوازم گازسوز استفاده می‌کنند حتماً باید از استاندارد و سالم بودن مجاری خروجی گاز مطمئن شوند.
رئیس مرکز اورژانس تهران در مورد علائم شایع مسمومیت با گاز منواکسید کربن نیز گفت: شایع‌ترین علامت در فرد هوشیار و بیدار که با گاز منو اکسید کربن مسموم شده سردرد است، بعد از آن بیحالی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، کاهش هوشیاری و در نهایت تشنج است که می‌تواند منجر به فوت شود.
صالح طبری با بیان اینکه مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در خواب معمولاً منجر به مرگ خواهد شد، گفت: علائم مسمومیت با گاز منو اکسید در کودکان و شیرخواران کمی متفاوت‌تر بوده و معمولاً با گیجی و بی‌میلی و اختلال در تغذیه و شیر نخوردن همراه است.
وی درباره اینکه در مواجهه با فردی که دچار گازگرفتگی شده چه کاری باید انجام داد، نیز گفـت: اولین و سریع‌ترین کاری که برای افراد مسموم به این گاز باید انجام شود، رساندن اکسیژن و کم کردن لباس‌های این افراد و تماس با اورژانس است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/11/637769/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها