23:30 امشب؛ منچسترسیتی – لیورپول در جام اتحادیه انگلیس

بازگشت هیجان باشگاهی با نبرد غول‌ها


گروه ورزشی/ مسابقات باشگاهی در انگلیس با جام اتحادیه از سر گرفته شده و در دور چهارم مهم‌ترین دیدار امشب از ساعت 23:30 آغاز خواهد شد؛ دیداری بین منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد که همانند یک فینال است.
منچسترسیتی به‌دنبال همه جام‌ها
سیتی پیش از رفتن به تعطیلات اجباری جام‌ جهانی کارش را بد تمام کرد. شکست مقابل برنتفورد باعث شد تا شاگردان گواردیولا خودشان را در فاصله 5 امتیازی آرسنال صدرنشین ببینند. حالا برای جبران، فرصت هست و روزهای حساسی هم پیش‌روی منچسترسیتی خواهد بود. در همه تورنمنت‌ها مثل همیشه مدعی قهرمانی هستند و گواردیولا هم نمی‌خواهد تیمش هیچ تورنمنتی را دست‌کم بگیرد. از بخت خوب سیتی، ستاره‌ای مثل هالند در جام‌جهانی حاضر نبوده و خستگی چنین مسابقات فشرده‌ای را ندارد. سیتیزن‌ها که چلسی را در اولین بازی‌شان در جام‌اتحادیه کنار زدند، با حذف کردن لیورپول می‌توانند دومین مدعی بزرگ قهرمانی را هم از دور مسابقات بیرون کنند.
لیورپول خواهان جام‌های حذفی
در طرف مقابل لیورپول قرار دارد. با حذف منچسترسیتی که فاتح جام اتحادیه از سال 2018 تا 2021 بود در فصل قبل، لیورپول از بلیت طلایی خود استفاده کرد و با پیروزی در ضربات پنالتی بر چلسی قهرمان شد و در دور قبل نبرد نزدیک از 11 متری دروازه حکم به پیروزی‌شان مقابل دربی کانتی داد. تیم یورگن کلوپ در جریان جام جهانی در سوپرجام دبی شرکت کرد و 3 بر یک به لیون باخت و 4 بر یک برابر میلان به پیروزی رسید. بهترین اتفاق برای تیم کلوپ همین بود که به تعطیلات اجباری بروند. لیورپول اصلاً این فصل را خوب شروع نکرده و در لیگ برتر به لطف 2 برد آخر قبل از این وقفه در رده ششم ایستاده‌اند. از مدت‌ها قبل هم کلوپ اعتراف کرده بود که تیمش مدعی قهرمانی در فصل جاری نخواهد بود. در نتیجه مدافع عنوان قهرمانی جام اتحادیه در پی کسب یک جام دیگر است. از آغاز هزاره سوم لیورپول تنها یک بار در این مرحله از جام اتحادیه بیرون رفته که در فصل 2021-2020 بود به دست آرسنال و در ضربات پنالتی! لیورپول دو ماه قبل در لیگ برتر با پیروزی یک بر صفر مقابل سیتی در آنفیلد نقشه‌های اولیه این تیم برای قهرمانی را بر هم زد.
آخرین جدال
اکتبر 2022 در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد مقابل منچسترسیتی با یک گل پیروز شد. صلاح تنها گل قرمزهای مرسی‌ساید را در آن دیدار به ثمر رساند.
مصدومان و محرومان
احتمالاً بسیاری از ستاره‌های دو تیم به‌دلیل حضور در جام‌جهانی و دیر ملحق شدن به اردو غایب خواهند بود. با این حال در منچسترسیتی غیبت خولیان آلوارس به‌دلیل سفر به آرژانتین برای جشن قهرمانی در جام‌جهانی قطعی است. لیورپول هم ابراهیما کوناته که در فینال جام‌جهانی بود را قطعاً در اختیار نخواهد داشت. آرتور، لوئیس دیاس و دیوگو ژوتا هم مصدوم هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/13/637775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها