اخبـــــار


وزیر آموزش و پرورش خبر داد
 مدارس جز موارد استثنایی تعطیل نمی‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: روز گذشته در هیأت دولت پیشنهاد دادم تا مدارس تعطیل نباشد و رئیس جمهور هم گفتند که مدارس تعطیل نشوند مگر در موارد استثنایی. 
یوسف نوری درباره تعطیلی مدارس گفت: نگران دانش‌آموزان هستیم چرا که آموزش مجازی در دوره آموزش عمومی و پیش دبستان کارایی لازم را ندارد. 
وی افزود: امروز در هیأت دولت پیشنهاد دادم تا مدارس تعطیل نباشد و رئیس جمهور هم گفتند که مدارس تعطیل نشوند مگر در موارد استثنایی. وزیر آموزش و پرورش گفت: در طول سال‌های خدمتم یعنی از سال ۶۷ برخی سال‌ها شاهد بودم که تهران دومین شهر آلوده جهان بود اما مدارس تعطیل نبودند چرا که وقتی مدارس تعطیل می‌شود دانش‌آموزان در خانه نمی‌مانند. 
نوری مطرح کرد: هفته آینده مدارس تعطیل نیست و یادداشتی به رئیس جمهور نوشتم تا تعطیلی مدارس دیگر تکرار نشود.


معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری خبر داد
 افزایش بودجه حوزه زنان و خانواده در سال 1402

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، تأکید کرد: در مجامع بین‌المللی از اعتراض به حرکت غیرقانونی و بدعت‌آمیزی که از سوی امریکا برای اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل انجام شده، کوتاهی نکرده و حقوق زنان ایرانی را طلب خواهیم کرد.
انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ایران در کمتر از 9 ماه به عضویت کمیسیون مقام زن با حق رأی درآمد. این مطلب با 43 رأی از 54 رأی اعضا صورت گرفت. متأسفانه الان با جوسازی‌ها و حرکت‌های رسانه‌ای و ایجاد نوعی رویه غلط که در سازمان ملل معمول نبوده امریکا و همکارانش نسبت به اخراج ایران از این کمیسیون اقدام کردند. در حالی‌که مشابه این موارد و این اعتراضات در کشورهای دیگر حتی خیلی بیشتر وجود داشته، اما هیچگاه چنین پیشنهادی داده نشده بود. این زنگ خطری برای سازمان ملل و مجامع حقوق بشری است که بسیاری از حقوق انسان‌ها و زنان از طریق رویه‌های غلط درحال نقض شدن است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: به درخواست ایران و هیأت اعزامی ایران پاسخ مثبت داده نشد. ما همچنان اعتراض خود را از طریق وزارت امور خارجه می‌رسانیم. به سازمان ملل نیز اعتراض شده است. حق قانونی خود را طلب خواهیم کرد تا به نام حقوق زن حق زنان را نقض نکنند. 
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا در بودجه سال آتی شاهد افزایش بودجه حوزه زنان بویژه اشتغال زنان خواهیم بود یا خیر، بیان کرد: نگاه خوبی در بودجه سال آینده به حوزه زن و خانواده شده است؛ زنانی که شرایط ویژه دارند مانند زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و آسیب‌دیده و بودجه این حوزه افزایشی است. 


97 درصد مردم ایران باسواد هستند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی آماری از وضعیت باسوادی در کشور ارائه کرد و گفت: ۴۸.۸ درصد جمعیت ایران قبل از انقلاب باسواد بودند که امروز به حدود ۹۷ درصد رسیده است. بر اساس آخرین آمارها، یک میلیون و ۷۰۰ هزار بی سواد مطلق در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در کشور داریم.
علیرضا عبدی در نشستی خبری به مناسبت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فاصله میان باسوادی مردان و زنان اشاره کرد و گفت: این عدد ۲۳.۴ بوده است که به ۶ درصد رسیده و فاصله بین سواد شهری و روستایی از ۳۶ به ۱۱ درصد رسیده است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی آخرین آمار باسوادی در کشور را اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارها، یک میلیون و ۷۰۰ هزار بی سواد مطلق در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در کشور داریم. همچنین بر اساس اطلاعات سامانه خودمان، آمار نوسوادها که تا سوم ابتدایی خوانده‌اند و مدرک پایان ابتدایی را ندارند، تقریباً دو میلیون و ۵۰ هزارنفر است. تلاش می‌کنیم تا پایان‌ دولت سیزدهم بی سوادی را ریشه کن کنیم و وارد گام دوم نهضت سوادآموزی شویم.
وی درباره استان‌هایی که بیشترین آمار بی سوادان را دارند اظهار کرد: براساس آخرین آماری که ما داریم سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان غربی، لرستان و هرمزگان بیشترین میزان بی سوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را دارند.

خدمات توانبخشی بیمه سلامت برای 
معلولان، بیماران پروانه‌ای، سرطانی و اوتیسمی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات ارائه خدمات توانبخشی به بیماران را تشریح کرد.
دکتر محمدمهدی ناصحی درخصوص همکاری سازمان متبوع خود با سازمان بهزیستی با هدف ارائه خدمات مورد نیاز درمانی به معلولان، گفت: خوشبختانه تعاملات میان سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی در سطح قابل قبولی است، به طوری‌که ارائه ۸ کد خدمتی به ۵۹ کد خدمت به معلولان افزایش پیدا کرده و امیدواریم این خدمات را بتوانیم در آینده در سطح گسترده‌تری ارائه دهیم، البته علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.
او تأکید کرد: با ابلاغ بسته خدمات توانبخشی بیماران طیف اوتیسم شامل ۶ کد خدمتی در حیطه مداخلات کار درمانی، مداخلات گفتار درمانی، مداخلات رفتاری آموزشی و مداخلات مشاوره‌ای حمایتی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و کلیه افراد اوتیسمی تا پایان سن ۶ سالگی از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در پاسخ به این سؤال که این سازمان در حوزه توانبخشی چه خدماتی را به بیماران خاص ارائه می‌دهد، گفت: یکی از بیماری‌های خاص مبتلایان به بال پروانه‌ای هستند که سازمان بیمه سلامت برای آنها پکیج خدمات توانبخشی در نظر گرفته است، این خدمات شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی است، همچنین برای بیماران SMA، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی در نظرگرفته شده است.
 وی در خصوص ارائه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان، تأکید کرد: در پکیج خدمات توانبخشی مورد نیاز بیماران سرطانی نیز فیزیوتراپی، ماساژدرمانی، کاردرمانی و گفتار درمانی وجود دارد، البته برای این گروه از بیماران علاوه بر خدمات توانبخشی خدمات تشخیصی برای متاستازها نیز در نظر گرفته شده است.
ناصحی با اشاره به اینکه بیماران سکته مغزی در دوره‌های مختلف نیازمند خدمات توانبخشی هستند، تصریح کرد: برای این گروه از بیماران نیز پکیج درمانی ۶ ماه اول و دوم در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر بیمه سلامت برای بیماران استفاده‌کننده از انواع پیوندها نیز خدماتی دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/14/637783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها