دیگه چه خبر؟


«ژست‌های کوچک» مکرون
 در کلاهبرداری از ضدانقلاب!

 خبر اول اینکه، لادن برومند از همراهان مسیح علی‌نژاد در دیدار با مکرون، بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور فرانسه در این دیدار را به‌طور ناخواسته در مناظره با یک میهمان دیگر فاش کرد.
20 آبان امسال مسیح علی‌نژاد فعال رسانه‌ای ضدانقلاب به همراه چند نفر دیگر از اعضای اپوزیسیون ضدایران همچون لادن برومند رئیس بنیاد برومند با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کردند. سفر علی‌نژاد و هیأت همراه وی به فرانسه و دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، در پوشش مؤسسه‌ای به نام JFK (سازمان عدالت برای کردستان) صورت گرفته بود. این سازمان توسط برنارد هنری لِوی تأسیس و اداره می‌شود و تمرکز ویژه‌ای بر احزاب تجزیه‌طلب کرد دارد که نشان می‌داد هزینه و برنامه‌ریزی آن با تجزیه‌طلبان بوده است. برومند سه‌شنبه شب در مصاحبه با BBC بخشی از صحبت‌های مکرون در این دیدار را به‌طور ناخواسته در مناظره با یک میهمان دیگر فاش کرد و گفت مکرون در این دیدار اعلام کرده که نه وظیفه داریم، نه اعتقاد داریم و نه مایلیم که نظام سیاسی شما را تغییر دهیم! این درحالی است که مکرون پس از این دیدار، عنوان کرده بود که آشوب‌های اخیر ایران، یک «انقلاب» است! موضعی رسانه‌ای که حالا با افشای جزئیات دیدار وی اپوزیسیون نیز باعث دلسردی بیشتر ضدانقلاب شد.جالب‌تر آنکه رئیس جمهور فرانسه در حالی که پیش از این در جریان مذاکرات هسته‌ای مدعی شده بود که کشورهای اروپایی باید در برابر جمهوری اسلامی «ژست‌های کوچک» بگیرند، حالا مجبور است برخلاف واقعیت شرایط و در برابر رسانه‌ها این بار اما برای اپوزیسیون جمهوری اسلامی «ژست» بگیرد!

دستان «اعتماد» در دستان خونی 
عوامل قتل شهید عجمیان

 خبر دیگر اینکه، روز سه‌شنبه روزنامه اعتماد در گزارشی مدعی نامه‌نگاری «یکی از شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور» برای لغو حکم اعدام حمید قره‌حسنلو (پزشک رادیولوژی و یکی از عوامل قتل شهید مظلوم سید روح‌الله عجمیان) شد. اعتماد همچنین در ادعایی دیگر گفت که با درخواست فرد مذکور موافقت شده است .مرکز رسانه قوه قضائیه اما در گزارشی به ادعای اعتماد واکنش نشان داد و اعلام کرد در مورد پرونده متهمان جنایت ۱۲ آبان ماه استان البرز تا این لحظه هنوز حکم قطعی‌ای صادر نشده است و پرونده متهمان شهادت سیدروح‌الله عجمیان در دیوان عالی کشور در حال بررسی است و سیر قضایی و طبیعی خود را طی می‌کند؛ به همین دلیل نامه‌نگاری در این خصوص موضوعیت ندارد. این گزارش حاکی است احکام براساس قانون صادر و پس از طی روند دادرسی و تشریفات قانونی نهایی می‌شوند.
 گفتنی است در روزهای اخیر رسانه‌های اصلاح‌طلب از جمله روزنامه‌های زنجیره‌ای در تلاش هستند تا با طرح انواع ادعاها در گزارش‌ها یا مصاحبه‌های خود، در روند مجازات عوامل ناامنی‌های اخیر تأثیر بگذارند. در این میان روزنامه اعتماد ضمن عدم طرح و محکوم کردن جنایت‌های صورت گرفته از سوی برخی از بازداشتی‌های حوادث اخیر، با طرح ادعاهای مختلف به چالش‌آفرینی دراین‌باره مشغول است. این روزنامه که پیش از این خانواده‌ شهید عجمیان و خانواده متهم ردیف اول پرونده جنایت علیه او را «دارای سرنوشت مشترک» خوانده بود، در شماره دیروز خود نیز در مصاحبه با خواهر حمید قره‌حسنلو نوشته بود: «برادرم نه لیدر بوده نه قصدی برای حضور در منطقه {جنایت} داشته است.» مغلطه‌ای که به وضوح به دنبال تبرئه یک متهم است اما به این نکته اشاره نمی‌کند که آیا برای مشارکت در حادثه قتل فجیع یک بسیجی بی دفاع در وسط اتوبان، نیاز به لیدر بودن یا حضور با قصد قبلی بوده است یا نه؟

دستگیری فوتبالیست «عزادار» در یک پارتی مختلط!

 شنیدیم که،  منابع خبری اعلام کردند که یکی از فوتبالیست‌های مطرح تیم‌های پایتخت شامگاه سه‌شنبه در «وضعیتی بسیار نامناسب» در یک میهمانی مختلط دستگیر شده است. کاربران فضای مجازی با انتشار خبر دستگیری وی،‌ به بازنشر مواضع قبلی او دست زدند. فرد دستگیر شده پیش از این در صفحات مجازی خود مدعی شده بود که در راستای حمایت از اغتشاشات و برخورد با «معترضان»، عزادار است!

درخواست اعاده دادرسی ماهان صدرات پذیرفته شد

 با خبر شدیم که، درخواست اعاده دادرسی متهم «ماهان صدرات مرنی» یکی از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور پذیرفته شد.
روابط عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد: با توجه به دلایل و مدارک جدیدالتحصیل در پرونده ماهان صدرات مرنی، درخواست اعاده دادرسی متهم در انطباق با بند «ج» ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری تشخیص داده شد، لذا مستنداً به مقررات ماده ۴۷۶ قانون مذکور، پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه هم عرض صادرکننده رأی ارجاع شد.
لازم به ذکر است: طبق ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری اعاده دادرسی نسبت به رأی قطعی پس از حدوث واقعه جدید یا ارائه مستندات جدید صورت می‌گیرد که پرونده در همین راستا مطرح و منتهی به تصمیم مزبور شده است.

گزارش سازمان ملل از تأثیر تحریم بر آلودگی هوا

 دست آخر اینکه،  سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود، اعلام کرد که تحریم‌های امریکا علیه ایران به محیط زیست این کشور آسیب می‌زند و مانع از آن می‌شود که همه آنها - از جمله مهاجران و پناهجویان افغان - از حقوق خود برای سلامتی و زندگی به‌طور کامل برخوردار شوند و این تحریم‌ها به مسائل دیگری مانند افزایش آلودگی هوا کمک می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت رسمی سازمان ملل، کارشناسان در گزارش خود آورده‌اند که ایران نیز همانند بسیاری از کشورها دارای مشکلات زیست محیطی است و تحریم‌ها نه تنها مانع از رسیدگی مؤثر دولت ایران به آنها می‌شود، بلکه به بدتر شدن چالش‌ها کمک می‌کند.
در ادامه این گزارش آمده است: تعجبی ندارد که تهران یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان است. تحریم‌های ایالات متحده، مردم را مجبور می‌کند تا استفاده از وسایل نقلیه قدیمی‌تر را که سوخت بیشتری می‌سوزانند، طولانی‌تر کنند. تحریم‌ها همچنین دستیابی ایران به تجهیزات و فناوری برای کاهش آلایندگی خودرو را غیرممکن می‌سازد.
به گفته کارشناسان مستقل سازمان ملل، تحریم‌ها همچنین باعث شده است که شرکت‌های انرژی خارجی از پروژه‌های ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ در ایران، در مقیاسی که شرکت‌های داخلی قادر به انجام آن نیستند، صرفنظر کنند. این هم نتیجه تحریم‌ها است، زیرا مانع از سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود. این کارشناسان تصریح کردند: بدیهی است که ایالات متحده محیط زیست پاک را طبق قوانین سازمان ملل به عنوان حقی می‌شناسد که سایر حقوق بشر را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما تحریم‌ها علیه ایران با آنچه که به نظر می‌رسد موضع آشکار امریکا در این مورد است، تناقض دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/5/637789/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها