وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

می‌خواهیم فشار جریان معاند را از روی هنرمندان برداریم


گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته و در حاشیه جلسه هیأت دولت از هنرمندانی که مقابل فشار جریان‌های معاند ایستاده‌‌ و دست از کار نکشیده‌اند قدردانی کرد و گفت: «همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حال اجرا هستند، هنرمندان خوبمان در حال فعالیت هستند و ما نیز خدمات آنان را ارج می‌نهیم.»
ده‌ها هزار هنرمند فعال مشغول کار هستند
 محمد مهدی اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: «ده‌ها هزار هنرمند فعال در کشور داریم که در حوزه‌های مختلف مانند موسیقی، سینما و تئاتر فعالیت می‌کنند. من وضعیت آخرین فعالیت‌های فرهنگی- هنری را به روز و به لحظه در اختیار دارم. فعالیت‌های بسیاری در حال انجام است. حالا در بین ده‌ها هزار نفری که مشغول فعالیت هستند برخی نیز به دنبال تعاملاتی با خارج هستند و می‌خواهند دیگران را هم تحت فشار قرار دهند.»
او با تأکید بر اینکه بروز چنین رفتارهایی تنها به زمان حاضر محدود نمی‌شود و پیش‌تر هم شاهد مواردی از آن بوده‌ایم گفت: «این کار همیشه بوده منتهی در بحث‌های اخیر با شدت بیشتری به آن پرداخته می‌شود. باز تأکید می‌کنم که همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حال اجرا هستند، هنرمندان خوب‌مان در حال فعالیت هستند و ما هم در خدمت آنان هستیم. ما قدردان هنرمندانی هستیم که بر خلاف برخی فشارهای جریان‌های معاند محکم پای کارهای فرهنگی و هنری ایستاده‌اند و به مردم خود خدمت می‌کنند.»
درباره فعالیت‌های فرهنگی هیچ اجباری نیست
وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود درباره اظهارات اخیرش مبنی بر پیگیری نهادهای امنیتی برای برگزاری برنامه‌های هنری، اظهار کرد: «هنرمندان از طرف مقابل تحت فشار هستند و ما خواستیم فشار را از روی آنها برداریم. از من پرسیدند آیا نهادهای امنیتی مانع برگزاری این برنامه‌های فرهنگی هستند که من گفتم نه آنها مثل سایر بخش‌ها مشوق و پیگیر آغاز برنامه‌ها هستند.»وی تأکید کرد: «نهادهای امنیتی هیچ دخالت سلبی و ایجابی ندارند. در حوزه فرهنگ و هنر کار به صورت متمرکز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و هیچ اجباری در کار نیست فعالیت در این حوزه که با اجبار سنخیتی ندارد بلکه هنر باید از روی ذوق و اراده افراد بوده و از درون بجوشد. ما فقط موانع را برطرف می‌کنیم. ما گفتیم هیچ منعی برای برگزاری برنامه‌های هنری وجود ندارد ولی حالا تلاش معاندین این است که روی هر جمله‌ای که فکر می‌کنند ابهام ایجاد می‌کند، مانور بدهند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/15/637791/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها