تماشاخانه‌های پایتخت میزبان نمایش‌های فاطمی می‌شوند


همزمان با ایام دهه فاطمیه و قرار گرفتن در آستانه شهادت حضرت فاطمه‌(س)، تالارهای نمایشی پایتخت در راستای این ایام و با محور بانوی بزرگوار اسلام آثار نمایشی متعددی را بنا به رسم هر ساله میزبانی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، بر این اساس پردیس تئاتر تهران در ایام شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) میزبان نمایش «چرتکه» به نویسندگی سیدمرتضی هاشمی گلپایگانی و کارگردانی دکتر مسعود اسماعیلی خواهد بود.
نمایش آیینی «چرتکه» با هدف اقامه عزای فاطمی، توسط «گروه هنری مسلم» و با مشارکت این مجموعه و با نقش‌آفرینی حسین فیاض‌‌بخش، علی حاجی‌شمس، علی فرخی، محمدمهدی سعیدیان، مهدی عارف‌نظری و محسن تقی‌زاده در روزهای ۲۹ آذرماه تا ۸ دی‌ماه۱۴۰۱ ساعت۱۹:۳۰ به صحنه خواهد رفت.
در این نمایش تلاش شده با استفاده از جلوه‌های (افکت‌های) نور و صدا در صحنه‌های یورش به منزل حضرت فاطمه(س) و تشییع پیکر مبارک ایشان فضای غمبار وقوع این حوادث تاریخی صدر اسلام به تصویر کشیده شود.
علاقه‌مندان به نمایش‌های آیینی می‌توانند برای رزرو به نشانی اینترنتی app.moslemgroup.ir مراجعه و در زمان اجرا به پردیس تئاتر تهران به نشانی بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه شهید محلاتی شرق، خیابان شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، «پردیس تئاتر تهران» مراجعه فرمایند.
میزبانی فرهنگسرای خاوران از «بدون شرط»
همزمان با گرامیداشت ایام فاطمیه، نمایش «بدون شرط» از سوم دی‌ماه به مدت ۱۰ شب در فرهنگسرای خاوران روی صحنه می‌رود.
بدون شرط،  کاری از گروه فرهنگی-هنری نینوا و به تهیه‌کنندگی سعید محمدی، کارگردانی محسن انصاری و نویسندگی علیرضا صادقی هر شب از ساعت ۱۹ در سالن شهید مطهری اجرا می‌شود.
بدون شرط بیانگر یک محبت عارفانه و خدمتی خالصانه از پیرمردی است به نام ابو راجح حمامی در قرن ۸ و در شهر حله که از دل این ماجرا به اعماق تاریخ رفته و به حوادث بعد از شهادت پیامبر اکرم(ص) پرداخته خواهد شد.
 «ساکن کوچه بنی‌هاشم» در فرهنگسرای انقلاب
بانوی مهربانی حضرت فاطمه(س)، نمایش مذهبی «ساکن کوچه بنی‌هاشم» به نویسندگی و کارگردانی فرینا اولیایی از اول تا چهارم دی‌ماه ساعت ۱۷ در سالن فجر فرهنگسرای اسلامی به صحنه می‌رود.
این نمایش کاری است از کانون طلوع هنر فرهنگسرای انقلاب اسلامی که با قلم فرینا اولیایی به نگارش درآمده است. مرضیه نهنگ‌زاده، فرینا اولیایی، امیر خالقی‌فر، سیدعلی زاهدی، زهرا شادکامیان، امیر طالبی، روح‌الله کاکش‌پور و محمدرضا مردان‌خانی بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. همچنین نسیم حاجی‌ساربانی طراحی لباس و پیمان کامیار طراحی پوستر این نمایش را به عهده دارند.
نمایش ساکن کوچه بنی‌هاشم روایتی است از یک خیانت و پشت کردن به پیمان مردان و زنانی که قبل از غدیر به شور نشستند و در ادامه به روزهای بعد از رحلت نبی اکرم(ص) و جنگ بر سر خرقه خلافت و جایگاه ایشان می‌پردازد.
فرهنگسرای انقلاب اسلامی از هیأت‌ها، گروه‌های عزاداری نوجوان و عموم مردم برای تماشای رایگان این نمایش دعوت به عمل می‌آورد. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه نواب صفوی، ابتدای خیابان کمیل شرقی مراجعه کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/15/637793/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها