روز گذشته در جریان حضور اعضای کابینه در حیاط پاستور مطرح شد

اوجی: در کانال تولید ٣ میلیون بشکه نفت در روز قرار گرفتیم


گروه سیاسی/ پرداخت سود 500 تا 600 هزار تومانی سود سهام عدالت یا تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت در کشور، اخباری بود که وزرای اقتصاد و نفت روز گذشته در پاستور اعلام کردند. پس از پایان جلسه روز گذشته هیأت وزیران، تعداد دیگری از اعضای دولت نیز آخرین اخبار حوزه‌های فعالیت خود را با خبرنگاران در میان گذاشتند که می‌خوانید.
خاندوزی: 600 هزار تومان سود سهام عدالت به ازای هر نفر
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه از سه‌شنبه گذشته پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده است، اظهار کرد: ۵٣٢ هزار تومان به ازای هر فرد از خانوار دارای سهام عدالت پرداخت شد و این رقم برای برخی سهامداران ۶۰۰ هزار تومان است. سیداحسان خاندوزی با اشاره به اینکه پرداخت سود سهام از بانک‌های رفاه، سپه، دی، رسالت و سامان به پایان رسید، اظهار کرد: برخی از بانک‌ها پنجشنبه (امروز) و برخی شنبه برای پرداخت سود سهام عدالت اقدام می‌کنند و این روند تا پرداخت کامل ادامه خواهد داشت. وی افزود: این نیمی از سود سهام عدالت ١۴٠٠ است و نیم دیگر آن تا پایان سال یا اوایل سال آینده پرداخت خواهد شد.
خاندوزی همچنین گفت: با توجه به اینکه نارضایتی‌های زیادی از سقف تسهیلات بانک‌ها وجود داشت، دولت مصوب کرد رقم ٣۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌های دولتی بزودی صورت گیرد. وی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک‌ها از محل سهامی که دولت از شرکت‌های دولتی در اختیار داشت، برای تمام بانک‌های دولتی اجرا می‌شود، اظهار کرد: با این مصوبه دولت، نسبت کفایت سرمایه تمام بانک‌های دولتی بجز ملی و سپه استاندارد می‌شود و می‌توانند از بهبود نسبت کفایت سرمایه خود استفاده کنند.
فاطمی امین: تولید ۱۲۲ هزار خودرو در آبان ماه
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در آبان ماه ۱۲۲ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شد که در پنج سال گذشته بی‌نظیر بود، قیمت آشفته بازار خودرو را متأثر از نبود توازن بین عرضه و تقاضا دانست و گفت که با افزایش تولید و واردات خودرو این بازار به تعادل می‌رسد. سیدرضا فاطمی امین با اشاره به متفاوت بودن قیمت تولیدکننده و قیمت بازار خودرو، راه حل این مسأله را متعادل کردن عرضه و تقاضا دانست و افزود: اکنون تولید خودروسازان به بیش از ۶۰ هزار خودرو رسیده است و تقریباً تا آخر آذرماه خودروسازان توانسته‌اند به اندازه کل سال قبل تولید داشته باشند. وی با بیان اینکه در روزهای آتی نخستین محموله خودروی وارداتی وارد گمرک خواهد شد، تأکید کرد: برآورد ما این است که با توجه به افزایش تولید که در ماه‌های آینده نیز افزایش پیدا خواهد کرد و نیز واردات خودرو، بازار می‌تواند به تعادل برسد، اما نکته اینجاست که ما هم در بازار مسکن، بازار خودرو و بازار کالاهای سرمایه‌ای یکسری قواعد بازدارنده برای تقاضاهای هیجانی کم داریم، مثل قانون مالیات بر عایدی سرمایه که در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود و بازار را تنظیم می‌کند.
زارع‌پور: خبر خوش درباره پینگ بازی گیمرها!
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بر اساس آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۳۰ میلیون گیمر در کشور داریم که گیمرها در ایران میانگین ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند، اظهار کرد: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور کاهش زمان تأخیر بازی‌ها بود و خوشحالم که امروز اعلام کنم ۱۵۰ بازی پرمخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند که زمان پینگ بازی‌ها را تا یک چهارم کاهش خواهد داد. عیسی زارع‌پور اضافه کرد: همچنین برای برخی دیگر از بازی‌ها ابزارهایی طراحی شده است که سرعت آنها را افزایش می‌دهد. وی از راه‌اندازی یک مرکز تماس و یک سامانه برای کسب‌وکار اینترنتی خبرداد تا این کسب‌وکارها بتوانند مشکلات خود را به وزارت ارتباطات اعلام کنند. زارع‌پور اظهار کرد: در سامانه ۱۶۴۹ و پایگاه ۱۶۴۹.ir در سراسر کشور، شیوه تمام حمایت‌ها از کسب‌وکارهای اینترنتی گفته شده است. هرکسی به مشکل خورده است، از طریق این سامانه‌ها مشکل خود را بیان کند.
اوجی: تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت
وزیر نفت اعلام کرد: ما در کانال تولید ٣ میلیون بشکه نفت در روز قرار گرفتیم. جواد اوجی همچنین اعلام کرد که ظرفیت تولید نفت سبک در کشور نیز به روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است. وی اضافه کرد: با تلاش وزارت نفت نخستین پالایشگاه اصفهان به ظرفیت ١۵ میلیون لیتر سوخت برای تولید گازوئیل با استاندارد یورو۵ در مدار تولید قرار گرفت و بزودی بهره‌برداری می‌شود، ضمن آنکه پالایشگاه آبادان و تبریز آماده بهره‌برداری در کیفی‌سازی سوخت است. اوجی درباره علت آلودگی هوا نیز تأکید کرد که در استان تهران در هیچ کدام از نیروگاه‌ها و صنایع مصرف نفت کوره و مازوت طی امسال و همچنین سال گذشته نداشتیم. وزیر نفت با بیان اینکه در پاییز سال‌جاری گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به پاییز سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر بوده است، افزود: این نشان می‌دهد که به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شده است یعنی در پاییز امسال مصرف نفت کوره و گازوئیل نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. وی درباره مشترکان پرمصرف گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی برای مشترکانی که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، نداریم که نزدیک به ۷۰ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند. وزیر نفت درباره تأمین سوخت زمستانی گفت: در فصل پاییز گازرسانی به نیروگاه‌ها به صورتی انجام شد که ۱۰ درصد گاز بیشتر نسبت به پاییز سال گذشته به آنها داده و به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شد.
ضرغامی: مقام ششم ایران در ثبت آثار یونسکو
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: با ثبت جهانی شب یلدا در یونسکو، دنیا جایگاه شب یلدا را تحسین کرد. عزت‌الله ضرغامی اضافه کرد: با تصمیم دولت مشکل فعالان صنایع دستی در زمینه پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات رفع شد و به این ترتیب هرگونه عوارض، مالیات و پیمان‌سپاری ارزی رفع و راه صادرات تسهیل می‌شود. وی گفت: چهار اثر مهم در یونسکو به ثبت رسید و آثار ثبت شده ما از ۱۷ اثر به ۲۱ اثر افزایش یافت و به این ترتیب مقام ایران در زمینه ثبت آثار یونسکو از مقام هفتم به ششم ارتقا پیدا کرد.
بهادری جهرمی: لایحه بودجه هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود
سخنگوی دولت گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آماده ارسال به مجلس است و هفته آینده (بعد از تعطیلات مجلس) تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. علی بهادری جهرمی، با اشاره به تصویب دستورالعملی در دولت برای پرداخت‌ها اظهار کرد: همه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابعه آنها و حتی شرکت‌هایی که به هر نحو تحت مدیریت دولت هستند، مکلف شدند در چهارچوب دستور‌العمل تصویب شده، پرداخت‌های خود به هیأت مدیره، اعضای هیأت عامل خود و اعضای منصوب به دولت را داشته باشند. وی ادامه داد: همه این شرکت‌ها در سطوح تعیین‌شده‌ای که پیش از این در دستور‌العمل احراز هویت‌ها، سقف دریافتی آنها مشخص شده است و هرگونه پرداختی خارج از این دستورالعمل اعم از حق‌التألیف، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق‌الترجمه، حق پژوهش و امثال آنها هم ممنوع شده است تا شاهد ساماندهی پرداخت حق عضویت نماینده دولت در هیأت‌های مدیره و هیأت‌های عامل در شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های تحت نظر دولت باشیم.
وحیدی: استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد
وزیر کشور خبر داد که محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد و ممکن است یکی دو نفر دیگر از استانداران هم تغییر کنند. احمد وحیدی درباره امکان برگزاری انتخابات تمام الکترونیک اظهار کرد: تأیید برگزاری این انتخابات الکترونیکی با شورای نگهبان است. این انتخابات‌ها یک سلسله نگرانی‌هایی دارد که بعضاً در برخی کشورها مشکلاتی را درست کرده و صیانت کافی از آرای مردم نشده است، چون احتمال هک وجود دارد، بنابراین براساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده باید پیشنهادهای خود را به شورای نگهبان بدهیم و گام به گام در این حوزه جلو برویم. وحیدی درباره ایجاد سه استان جدید گفت که مسائل تقسیمات استانی پیچیده بوده و ابعاد مختلفی دارد و اکنون منتظر بررسی در کمیسیون‌های دولت است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/2/637797/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها