اخبــــار


آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت تأکید کرد
تلاش برای کاهش آلودگی هوا به جای تعطیلی مدارس

رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، به موضوع تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: تعطیلی مدارس بویژه با توجه به دوره طولانی تعطیلی ناشی از شیوع کرونا خسارات قابل توجهی به روند آموزشی وارد می‌کند و ضروری است شیوه‌هایی در کاهش مؤثر آلودگی هوا دنبال شود که در عین حال باعث آسیب به روند آموزش مدارس نشود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی همچنین با بیان اینکه در شرایطی که هنوز فصل سرما به طور کامل فرانرسیده، اما مصرف گاز افزایش قابل توجهی داشته است، اظهارکرد: تبلیغ مستمر و بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغی مؤثر می‌تواند نتیجه قابل قبولی در بهینه‌سازی مصرف گاز داشته باشد و ضروری است که با همکاری وزارت نفت و سازمان صدا و سیما در جهت تشویق همه به کاهش مصرف برنامه‌سازی شود.
یلدا؛ میراث کهن ایرانی
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن شب یلدا، این مناسبت دیرین را جلوه‌ای از همگرایی ملی و توجه به خانواده توصیف و تصریح کرد: شب یلدا بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت خانواده و نمایشی از جلوه‌های نشاط اجتماعی است و امیدوارم امسال همه مردم ایران شب یلدای پرخاطره و به یادماندنی داشته باشند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شب یلدا در میراث کهن ایرانی بر محور توجه به خانواده و بویژه بزرگان مثل مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و درآمیختگی و انس جمعی با قرآن و اشعار حافظ شکل یافته است، اظهارکرد: در روزگاری که مفهوم خانواده بیش از هر زمان دیگری در حال تهدید شدن و آسیب دیدن است، گرد آمدن خانواده‌ها در کنار بزرگان فامیل جلوه بسیار زیبا و مؤثری از تقویت نشاط اجتماعی و پیوندهای خانوادگی است. رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی یلدا به عنوان میراث فرهنگی ناملموس بر ضرورت توجه بیشتر همه دستگاه‌ها به تقویت و ثبت دستاوردهای فرهنگی تأکید کرد.
ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای کالابرگ الکترونیک
آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنانش به آغاز اجرای آزمایشی ارائه کالابرگ الکترونیک از استان هرمزگان اشاره و اظهارکرد: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک در زمان تصویب و آغاز اجرای قانون مردمی‌سازی یارانه‌ها فراهم نبود، لذا اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در مرحله اجرای سراسری آن برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

بازدید و تجلیل معاون اول رئیس جمهور از دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های راهبردی

روز گذشته در برنامه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان «پیشران»، ضمن بررسی تعدادی از طرح‌های نخبگان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و سلامت، آخرین دستاوردهای داخلی در این حوزه‌ها از جمله داروهای جدید، آبیاری زیرسطحی، خوراک دام، مسکن پیش‌ساخته و صنعت فرآوری پشم مورد بازدید قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر با تأکید بر اینکه بهره‌وری بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد، افزود: کشور از نیروهای جوان، تحصیلکرده، شجاع و خطرپذیر برخوردار است که اگر احساس کنند چتر حمایتی بالای سر آنان قرار دارد، مسیر رشد و توسعه را با سرعت بیشتری طی خواهند کرد. مخبر با اشاره به حوزه‌های مختلف فعالیت این شرکت‌ها در حوزه کشاورزی تصریح کرد: موضوعاتی که شما به آن ورود کرده‌اید به دلیل بهره‌گیری از روش‌های دانش‌بنیان، قیمت تمام شده پایین و کاهش استفاده از کود و سموم، تا حد زیادی ضمن افزایش بهره‌وری، از آسیب به سلامت جامعه نیز جلوگیری می‌کند.معاون اول رئیس‌جمهور از مسئولان این شرکت‌ها خواست با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر استان، طرح‌هایی را متناسب با مسائل و چالش‌های اصلی آن استان در دستور کار قرار دهند.

امضای اولین قرارداد حمل و نقل ریلی  میان ایران و افغانستان

روز گذشته نشست امضای اولین قرارداد حمل و نقل ریلی میان ایران و افغانستان با حضور کاظمی‌قمی سفیر ایران در کابل و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برگزار شد. به گزارش ایسنا، کاظمی قمی دراین‌خصوص اعلام کرد: اکنون کشورهای چین، هندوستان، قزاقستان و روسیه بسیار نیاز دارند تا از مسیر ترانزیت ایران و افغانستان استفاده کنند. این موضوع می‌تواند توجیه اقتصادی کار را بالا ببرد.  نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در پایان اظهار کرد: مسأله بعدی خط ریل از سمت زاهدان است که در برنامه کاری قرار دارد که این خط ریل به میلک می‌رود و در ادامه به قندهار می‌رسد این موضوع هم در دستور کار ما قرار دارد .


سفیر چین در ایران اعلام کرد
قاطعانه از ایران در حفظ تمامیت ارضی‌ و عزت ملی حمایت می‌کنیم

سفیر چین در ایران که در صدر هیأتی دیپلماتیک برای افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس به استان سفر کرده است با مهدی دوستی استاندار هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کرد.
سفیر چین در این دیدار با بیان اینکه بندرعباس در کشور چین شهری شناخته شده است، گشایش سرکنسولگری در استان هرمزگان را گامی مهم در راستای تحکیم روابط دو کشور دانست. وی با تشکر از ارزیابی استاندار هرمزگان در رابطه با روابط دوجانبه، تأکید ‌کرد: جمهوری خلق چین قاطعانه از تلاش‌های ایران برای حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند. به گزارش تسنیم، چانگ‌هوا، ایران و چین را دو تمدن قدیمی و دوست روزهای سخت معرفی و بیان‌کرد: فارغ از تحولات بین‌المللی اراده سران دو کشور بر توسعه مناسبات و روابط اقتصادی معطوف است. استاندار هرمزگان در این دیدار گفت: ما جمهوری خلق چین را دوست روزهای سخت خود می‌دانیم و از منافع حیاتی یکدیگر دفاع می‌کنیم چنانچه همواره به‌صورت قاطع و مستمر از تمامیت ارضی کشور چین دفاع کرده‌ایم و متقابلاً همین انتظار را هم از دولت و ملت چین داریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/2/637799/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها