پرسش و پاسخ در پاستور

آخرین جلسه هیأت دولت در پاییز 1401 با حضور رئیس جمهور و اعضای کابینه برگزار شد. پس از پایان جلسه روز گذشته هیأت وزیران، تعداد دیگری از اعضای دولت نیز آخرین اخبار حوزه‌های فعالیت خود را با خبرنگاران در میان گذاشتند . پرداخت سود 500 تا 600 هزار تومانی سود سهام عدالت یا تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت در کشور، از جمله اخبار مهمی بود که وزرای اقتصاد و نفت در حیاط پاستور اعلام کردند، که گزیده آن را از نظر می‌گذرانید.

فاطمی امین، وزیر صمت 
در روزهای آتی نخستین محموله خودروی وارداتی وارد گمرک خواهد شد. آشفته بازار خودرو متأثر از نبود توازن بین عرضه و تقاضا است که با افزایش تولید و واردات خودرو این بازار به تعادل می رسد.

سجادی، وزیر ورزش و جوانان 
امیدوارم جام جهانی مبنا و پایه خوبی برای تصمیماتی باشد که در آینده نزدیک برای فوتبال کشور، تیم ملی و کادر فنی می‌گیرند. امیدوارم در دو سال باقیمانده تا المپیک زمان خوبی برای فوتبال باشد تا خوبی‌ها را بیشتر ببینیم.

خاندوزی، وزیر اقتصاد
پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده است. این رقم برای هر فرد خانواده دارای سهام عدالت، 532 هزار تومان و برای برخی دیگر 600 هزار تومان است که نیم دیگر آن تا پایان سال یا اوایل سال آینده پرداخت خواهد شد.

ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی
4 اثر مهم در یونسکو به ثبت رسید و به این ترتیب آثار ثبت شده ما از 17 اثر به 21 اثر افزایش یافت و مقام ایران در زمینه ثبت آثار در یونسکو از مقام هفتم به ششم ارتقا پیدا کرد.

وحیدی، وزیر کشور
تأیید برگزاری انتخابات الکترونیکی با شورای نگهبان است. این انتخابات ها در برخی کشورها مشکلاتی را درست کرده و صیانت کافی از آرای مردم نشده است چون در آن احتمال هک وجود دارد.

اسماعیلی،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 
 ده‌ها هزار هنرمند فعال در کشور داریم که در حوزه‌های مختلف مانند موسیقی، سینما و تئاتر فعالیت می‌کنند. ما قدردان هنرمندانی هستیم که بر خلاف برخی فشارهای جریان‌های معاند محکم پای کارهای فرهنگی و هنری ایستاده‌اند و به مردم خود خدمت می‌کنند. 


اوجی، وزیر نفت
طی امسال و سال گذشته در استان تهران هیچ‌کدام از نیروگاه‌ها و صنایع، مصرف نفت کوره و مازوت نداشته اند.  ظرفیت روزانه تولید نفت سبک در کشور 200 هزار بشکه افزایش یافته است و  ما در کانال تولید 3 میلیون بشکه نفت در روز قرار گرفتیم.

زارع پور، وزیر ارتباطات
 هر شخصی که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی به مشکل برخورده است می تواند با شماره تلفن 1649 و سامانه
1649.ir مشکل خود را بیان کند.
​​​​​​​

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت
با بیان اینکه لایحه بودجه سال 1402 آماده است و هفته آینده به مجلس ارسال می شود از تصویب دستورالعملی در دولت برای پرداخت ها خبر داد.


یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش
نگران دانش‌آموزان هستیم چرا که آموزش مجازی در دوره آموزش عمومی و پیش دبستانی کارایی لازم را ندارد. هفته آینده مدارس تعطیل نیست و یادداشتی به رئیس جمهور نوشتم تا تعطیلی مدارس دیگر تکرار نشود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/1/637805/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها