ماهیت چهره های جریان سیاسی تجدیدنظرطلب را بهتر بشناسیم

اپوزیسیون فـراری!


فریبا داوودی مهاجر
فریبا داوودی­ مهاجر خبرنگار اصلاح‌طلب فراری و سردبیر انجمن روزنامه‌نگاران جوان و عضو مرکزی کمیته سازمان به‌اصطلاح مدافعان آزادی مطبوعات ایران و عضو شورای عالی ادوار دفتر تحکیم وحدت بوده است. او اکنون از سازمان دهندگان فعالیت‌های افراطی فمینیستی زنان است و با گرفتن ژست‌های حقوق بشری و حمایت از حقوق زنان برای خود منبع درآمدی بدست آورده است. او با همین مضمون برای براندازی نرم اقدام به برپایی کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف در ایران نموده است. فریبا داوودی مهاجر در بسیاری از سایت‌های ضد انقلاب مانند روز، گویانیوز و‌ گذار وابسته به سازمان سیا مطلب نوشته است و با بسیاری از مؤسسات و بنیادهای امریکایی ارتباط دارد. از او مقالاتی در نشریات و رسانه‌های زنجیره‌ای و ضد انقلاب داخل و خارج کشور چون روزآنلاین، اعتماد، یاس ‌نو و گویانیوز منتشر شده است. وی، فروردین ماه ۸۶ به دلیل حضور در آشوب‌های خیابانی به ۴ سال زندان محکوم شد. داوودی‌ مهاجر پس از خروج از کشور به اصل خود بازگشت و در برنامه ماهواره‌ای پارازیت کشف حجاب کرد. در جریان آشوب اخیر، طی گفت‌و‌گوها با محوریت زن و حقوق زنان با شبکه‌های فارسی زبان خارج به ایجاد مطالبه حذف جمهوری اسلامی پرداخته است.


مصی علی‌نژاد
با نام اصلی معصومه علـــــی‌نــــژاد قــمــــی، روزنامــه‌نــــگار فـــراری خارج از ایران که سال‌ها در روزنامه‌های اصلاح‌طلب خبرنگاری می‌کرد. او خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با روزنامه‌ «همبستگی» آغاز کرد و از نویسندگان روزنامه اعتماد ملی بود. از علی‌نژاد در روزنامه‌های «شرق»، «بهار»، «وقایع اتفاقیه»، «هم‌میهن» نیز نوشته‌هایی منتشر شده است. او خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «ایلنا» در مجلس ششم بود که به‌دلیل بی‌احترامی به قوانین و سرقت اسناد اداری محرمانه، از مجلس هفتم اخراج شد و همین سابقه علی‌نژاد را طعمه خوبی برای سرویس جاسوسی انگلیس قرار داد تا از وی یک جاسوس تربیت کنند و از همان زمان بود که وی به دام 6 MI افتاد. او هم‌اینک در خارج از کشور به تحریک زنان با موضوع حجاب پرداخته و حامی فعالیت‌های آنها علیه نظام و سناریوساز برای این منظور است. چهره او در اکثر برنامه‌سازی‌های رسانه‌های معاند دیده می‌شود و سعی می‌کند که با هیاهو و جنجال‌آفرینی توجه همگان را به خود جلب کند. مواضع او در جریان آشوب‌های اخیر تا جایی پیش رفت که از امریکا و غرب درخواست می‌کند به ایران حمله نظامی شود! او همگام با تجزیه‌طلبان با امانوئل مکرون دیدار داشت که هم موضع تجزیه‌طلبانه خود را رسوا کرد و هم پرده از حمایت‌های آشکار غرب از جنجال‌ها علیه کشور برداشت. علاوه بر آن او حامی و لابی‌گر تحریم و تهدید علیه ملت ایران است.


فرناز قاضی‌زاده
او در کارنامه خود، کار در روزنامه‌هایی چون حیات نو، زن، نشاط، ایرانیان، هم میهن را دارد و اکنون در بی‌بی‌سی فارسی فعالیت می‌کند. او برادرزاده علی‌اکبر قاضی‌زاده(مدرس روزنامه‌نگاری در ایران) و همسر سینا مطلبی و خواهر ساناز قاضی‌زاده(خبرنگار شبکه‌های من‌وتو و ایران‌اینترنشنال) است. او نیز مانند اغلب همکارانش در بی‌بی‌سی کارش را در نشریات دوم‌خردادی مانند حیات‌نو، زن (با مدیریت فائزه هاشمی)، نشاط (به سردبیری ماشاءالله شمس‌الواعظین)، ایرانیان، هم‌میهن و... شروع کرد و از مجرای حلقه روزآنلاین (بهنود، مطلبی، نوشابه امیری، هوشنگ اسدی و حسین باستانی) بود. 
قاضی‌زاده ابتدا در سال ۲۰۰۵ به رادیو‌ بی‌بی‌سی رفت و پس از تأسیس بخش تلویزیونی، در تلویزیون این شبکه مشغول به کار شد. او تا پیش از این گوینده بخش خبری بود و درحال‌حاضر مجری و دستیار محتوایی برنامه‌هایی همچون دیده‌بان و صفحه دو است. او در غائله اخیر ضمن حمایت بی‌بدیل از خبرنگاران جاسوس بازداشت شده با عناوین جعلی چون وکیل زنان و فعال حقوق زنان، فعال حقوق کودکان برنامه‌سازی می‌کند تا فشار سیاسی را از حوزه زنان فعال نگه دارد.


فاطمه حقیقت‌جو
فاطمه حقیقت‌جو نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی بود. او دارای عناوینی چون مشاور، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های تهران و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، نایب‌رئیس انجمن مشاوره ایران، ۱۰ سال سابقه در پست‌های امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و دو دوره عضو شورای مرکزی سازمان غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت بوده است. حقیقت‌جو ازجمله نخستین نمایندگان مجلس ششم بود که در جریان استعفای دسته‌جمعی، استعفایش پذیرفته شد. او به بهانه تحصیل از کشور خارج شد و به محض ورود با اعطای بورسیه از جانب دولت امریکا مورد لطف غرب قرار گرفت، در دوران فتنه ۸۸ نقش بارزی برای ایجاد کمپین‌های ضد ایرانی ایفا کرد. او نیز در اتفاقات اخیر در کشور، همانند دیگر هم مسلکانش اعتراضات را انقلاب نامیده و سعی می‌کند با امید دادن به آنها پیروزی را مسجل نشان دهد.


علی‌اصغر رمضانپور
روزنامه‌نگار و مفسر شبکه بی‌بی‌سی فارسی و مدیر شبکه رها و سردبیر اجرایی خبر ایران اینترنشنال است. او در دوره وزارت احمد مسجدجامعی در دوران اصلاحات به‌عنوان معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران فعالیت می‌کرد، در حالی که مراکز اطلاعاتی و امنیتی سوابق سوء نامبرده را مکرراً متذکر شده بودند. وی همچنین مدتی سردبیر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز بود و مسئولیت رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نیز در کارنامه خود دارد. وی پس از فرار به انگلستان به خدمت شبکه بی‌بی‌سی درآمد و در حال حاضر در رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان، مشغول فعالیت ضد نظام است. رمضانپور همسر خویش را مجبور به کشف حجاب کرد و تصویر وی را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد که این اقدام با اعتراض رسانه‌ها مواجه شد.
او در تصویرسازی خود کشور را بحران زده نشان داده و با تکیه بر کلید واژه آزادی بیان سعی می‌کند که با تحریک مردم مطامع دول غربی را تأمین کند.


علی افشاری
او از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در دوران اصلاحات و داماد فریبا داوودی مهاجر است. وی که سابقه دستگیری توسط وزارت اطلاعات را نیز دارد از اعضای ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سال 75 بود. افشاری در زمره چهره‌هایی است که پس از قتل‌های زنجیره‌ای انگشت اتهام را به سمت نظام اسلامی دراز کرد. از این فرد به‌عنوان یکی از فعالان فتنه سال 78 و کوی دانشگاه نیز نام برده می‌شود. افشاری در سال 84 و پس از خروج از ایران ابتدا به ایرلند و سپس به امریکا رفت. او هم با فعالیت در سایت‌های ضدانقلاب گذران عمر می‌کند. او مطالبی در سایت‌های رادیو فردا، بی‌بی‌سی فارسی، روز آنلاین و رادیو زمانه منتشر می‌کند، همچنین در سازماندهی و طراحی کنفرانس‌های متعدد سیاسی و پژوهشی در امریکا نیز نقش دارد. او پروژه کشته‌سازی و مظلوم نمایی از آشوبگران را در صفحه توئیتر خود دنبال می‌کند و با تضعیف عملکرد دولت و حکومت اراده آنها را تقویت می‌کند. علاوه بر آن، شعارهای کینه توزانه وحدت‌بخش که باعث هم‌افزایی و گسترش اغتشاشات می‌شود را پمپاژ می‌کند.


عبدالعلی بازرگان
فرزند مهدی بازرگان، روزنامه‌نگار، نویسنده آثار سیاسی و مذهبی، عضو نهضت آزادی و از منتقدان حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی ایران است. در کارنامه او سابقه همکاری با جبهه ملی، نهضت آزادی و همچنین جنبش مسلمانان مبارز را که به اتخاذ مواضع تند ضد نظام جمهوری اسلامی شهرت دارد، وجود دارد.
مطبوعات حامی دولت اصلاحات محل تاخت و تاز امثال او بود. وی بعد از فتنه ۸۸ با ارائه مطالب گزنده و موهن و با سوءاستفاده از متون دینی به نفی ماهیت انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن پرداخت. وی براساس گرایش‌های نهضت آزادی به ارائه تفسیرهای نادرست و منطبق بر آموزه‌های فرهنگ غربی از مفاهیم اسلامی و شیعی می‌پردازد. بازرگان بعد از فتنه ۸۸ با توان هرچه تمام تلاش کرد تا به مقدسات ملت ایران، انقلاب و ولایت فقیه حمله‌ور شود. او در ماجراهای اخیر کشور، با همان دستنوشته‌های دینی به تطهیر چهره آشوبگران پرداخته و سعی کرده از این کانال به مسأله ورود پیدا کند. او از منظر قرآنی پا به موضوع گذارده و سعی می‌کند که همواره هر نوع کج رفتاری و خشونت و هر فاکتور براندازی را با الفاظ دینی تئوریزه کند و به آن وجهه دینی دهد.


مجتبی واحدی
واحدی مقاله‌نویس، روزنامه‌نگار و مشاور ارشد مهدی کروبی بوده و در کارنامه کاری خود معاونت وزارت امور اقتصادی و دارایی را نیز دارد. وی پس از فتنه ۸۸ از کشور گریخت و از لندن سردبیری آفتاب یزد را ادامه داد. واحدی در حال حاضر در امریکا با فتنه‌گران فراری و همچنین اپوزیسیون برانداز و محافل اطلاعاتی و صهیونیست علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. وی بعد از فتنه ۸۸ و بعد از خروج از کشور نظام را مورد تخطئه قرار داد و خط حضرت امام(ره) را نیز نفی کرد. وی که به امریکا پناهنده شده، می‌گوید حاضر است حتی با گروه‌های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی مذاکره و همکاری کند. مجتبی واحدی در مصاحبه با رادیو فرانسه- کشوری که بقایای گروهک منافقین در آن گردآوری شده‌اند- می‌گوید: من بشخصه با هر گروهی که حتی سوابق تروریستی دارد اما حاضر باشد به اشتباهات گذشته‌اش اعتراف کند، مذاکره می‌کنم. او در مخالفت و نفی جمهوری اسلامی راه را به جایی برده که به صورت جدی و صریح مداخله خارجی و واگذاری حکومت به بیگانگان را تنها عامل پیروزی معرفی می‌کند و می‌گوید: جمهوری اسلامی باید برود حتی با آمدن خارجی!


محسن سازگارا
محسن سازگارا را برخی باور دارند که از پایه‌گذاران و بانیان اصـلاحــــات اسـت. وی از اعضای حلقه مشهور کیان نیز هست؛ سازگارا که سوابق مختلف اجرایی نیز داشته است در دوره اصلاحات به روزنامه‌نگاری هم روی آورد. او از اعضای روزنامه جامعه بود. 
وی بعدها به دلیل برخی جرائم محکوم گردید اما در سفری که اعلام کردند برای درمان بیماری قلبی بوده از ایران خارج شد و به انگلستان رفت. سازگارا پس از مدتی هم به امریکا پناهنده شد. از محسن سازگارا در پرونده‌ای امنیتی که بهزاد نبوی(فعال شهیر اصلاح‌طلب) هم در آن دخیل بوده، نام برده می‌شود. این فرد در شبکه‌های خارجی در جریان فتنه سال 88 نیز تلاش‌های فراوانی در حمایت از فتنه‌گران به عمل آورد.
او در اتفاقات اخیرعلیه جمهوری اسلامی فعالیت کرده و سعی می‌کند به راه چاره‌های نخ‌نما شده‌ای متوسل شده و آنها را با برجسته کردن به جریان بیندازد، راه‌حل‌هایی مانند؛ قهرمان نامیدن ورزشکاران مخالف نظام، اعتصابات بدون پشتوانه و تضعیف‌انگاری نیروهای امنیتی از جمله آنهاست.


محمدجواد اکبرین
او که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشاط و عصرآزادگان مطلب می‌نوشت و طلبه‌ای از شاگردان و حامیان منتظری بود، هم اینک از کسوت روحانیت خارج شده و در خارج از کشور به فعالیت علیه اسلام و نظام مشغول است. اکبرین که در چند سال گذشته در فرانسه ساکن است در مقالاتی که به اسم دین‌پژوهشی ارائه می‌کند به اصول اسلام حمله می‌کند. وی همچنین برای رسانه‌های ضدانقلاب به تولید محتوا می‌پردازد.
این فرد با رسانه‌های وابسته به سعودی چون اینترنشنال مصاحبه کرده و علیه نظام و شخص رهبری با محوریت دینی فعالیت می‌کند. او در این مصاحبه‌های اخیر خود با شبکه‌های فارسی‌زبان ضد انقلاب با پرده برداشتن از چهره خود یک حکومت غیردینی-بخوانید ضد دینی- را لازمه پایان دادن به آنچه او فساد و استبداد و جنایت سیستماتیک می‌نامد، دانسته است. او از این حیث به منشورسازی برای اغتشاشگران می‌پردازد تا محتوای فعالیت و شعارهای نهایی آنها را در مقابله با دین قرار دهد. او همچنین در قضیه اخیر حمله به شاهچراغ با آنکه داعش مسئولیت‌اش را پذیرفته بود به شبهه‌پراکنی و ایجاد شک و تردید روی آورد تا از این منظر جمهوری اسلامی را متهم به این جنایت کرده باشد. او می‌گوید که حکومت ایران حتی اندیشیدن به دین را نیز به نابودی کشانده است.


مسعود بهنود
مسعود بهنود نویسنده، روزنامه‌نگار، بازیگر و فیلمساز ایرانی است. وی کارش را به‌عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۴۲ شروع کرد و آثاری در زمینه سیاست و تاریخ معاصر ایران نگاشته ‌است. ازجمله فیلم‌های او می‌توان به حضور او به‌عنوان بازیگر و نویسنده در فیلم‌ خانه عنکبوت اشاره کرد. وی در تاریخ ایران همواره ازجمله مزدوران نان به نرخ روزخور به‌شمار می‌رفته چرا که پیش از انقلاب ارتباط نزدیک با طاغوت و دستگاه جاسوسی پهلوی یعنی ساواک داشت و پس از انقلاب نیز به خدمت اربابان غربی خود درآمد. بهنود پس از جنگ تحمیلی و زمانی که در ایران به سر می‌برد به کرات در مدح و ثنای سردار سازندگی سخن‌سرایی کرده بود تا بتواند خود را به محافل قدرت نزدیک کند و در دوران اصلاحات نیز با نشریات زنجیره‌ای همکاری می‌کرد. وی از سال ۸۱ از کشور خارج شد و تاکنون با شبکه بی‌بی‌سی فارسی همکاری می‌کند. بهنود که نوشته‌هایش جنبه هنری دارد در اغتشاشات اخیر، در تصویر‌سازی عمومی از مردم به ناامیدی و تلخی و سیاه‌نمایی از وقایع روی می‌آورد و با لطافت واژگان تلاش می‌کند که فضای سیاه به‌وجود آورده خود را در دامنه سرکوب فرو برد. او می‌گوید: اعتصاب ماجرایی دیگر است، از زبانی دیگر می‌آید. انگار این بار پدران سینه سپر کرده‌اند تا فرزندان را، از صف نوبت بیرون کشند.


حسین باستانی
او یکی از خبرنگاران فراری منتسب به طیف اصلاحات است که در روزنامه‌های دوم خردادی مانند جامعه، نشاط، صبح امروز، دوران، نوروز، بنیان، بیان، آینه، وقایع اتفاقیه و... نقشی کلیدی ایفا می‌کرد. باستانی در سال 78 به تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور دولت اصلاحات راه پیدا کرد. آنها وظیفه داشتند هر روز صبح تا قبل از ساعت هفت‌ونیم، بولتنی برای مطالعه آقای رئیس‌جمهور آماده کنند؛ بولتنی که به مرور برای هیأت دولت، رئیس مجلس و سایر چهره‌های کلیدی اصلاحات هم فرستاده می‌شد. او از برنامه‌سازان و چهره‌های پیشگام در تأسیس تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی است.عمده فعالیت او در بی‌بی‌سی در حال حاضر معطوف به ساخت مستندهایی با محوریت تصویرسازی علیه رهبر انقلاب، القای شکاف بین نیروهای مسلح و تحریف تاریخ دفاع‌مقدس است. از‌ جمله تولیدات او در حوزه ساخت مستند می‌توان به مستند «جام زهر» اشاره کرد که در آن تاریخ جنگ را به‌صورت جهت‌دار روایت می‌کند، یا مستند «بهتان برای حفظ نظام» که در پاییز۹۷ منتشر شد و در آن سعی در بازنمایی تصویری کاذب و مجعول از اسلام و تاریخ انقلاب دارد. او نیز همچون دیگر همقطاران ورشکسته دیگرش، با اشاره به آشوب اخیر و وقایع رخ داده به فاجعه‌سازی و دروغ‌پردازی پرداخته و از این بعد به تحریک احساسات مردم می‌پردازد. او در کارزار اعدام، در ابعاد وسیع فعالیت می‌کند و از آن برای خشونت‌بار خواندن رفتار حکومت در قبال آشوبگران استفاده می‌کند.


عبدالکریم سروش
عبدالکریم سروش پس از تعطیلی دانشگاه‌ها عضو ستاد انقلاب فرهنگی شد ولی بعدها به دلیل هجمه اصلاح‌طلبان منکر حضور فعال در این ستاد شد. وی که زمانی با استفاده از فلسفه تحلیلی به نقد مارکسیسم پرداخته بود بعدها به نقد اسلام و دین روی آورد. سروش اوایل دهه ۷۰ طی مقالاتی با حمله به فقه اسلامی زمینه را برای مخالفت‌های بعدی با ولایت فقیه فراهم ساخت.سروش که در سال ۷۴ و در دولت هاشمی از تدریس در دانشگاه‌ها محروم شده بود عازم اروپا و امریکا گردید تا با مؤسسات و دانشگاه‌های غربی همکاری کند. سروش در سال ۲۰۰۴ به خاطر نقد اسلام جایزه اراسموس را در آمستردام هلند دریافت کرد و سال ۲۰۰۹ از سوی مجله فارین‌پالیسی به‌عنوان یکی از ده روشنفکر جهان برگزیده شد! وی در سال ۸۴ ابتدا از معین و سپس هاشمی حمایت کرد و در سال ۸۸ نیز از حامیان مهدی کروبی بود. سروش پس از انتخابات در حمایت از فتنه تا نفی مبانی اسلام پیش رفت. بسیاری معتقدند او از تشیع خارج شده و حتی با اسلام مشکلات شدیدی پیدا کرده است. وی در فتنه ۸۸ یکی از اعضای اتاق فکر جنبش به اصطلاح سبز شد.وی در امریکا زندگی و تدریس می‌کند و مورد حمایت محافل ضددین قرار دارد. عبدالکریم سروش را فیلسوف نامگذاری کردند که سخنان او را نافذ بگردانند. او هر چند که چهره ضد دینی‌اش رسوا گشته ولی همچنان با توسل به آن، از مراجع تقلید و روحانیون خواست که به آشوب‌ها بپیوندند و سکوت خود در رابطه اعتراضات اخیر را بشکنند. او در نوشته خود با عنوان صدای مردم، صدای خداست به تئوریزه کردن آشوب پرداخته و با مشروعیت بخشی به آن، آشوب را قیام و اعتراض مردم علیه استبداد دینی نامگذاری کرد.


اکبر گنجی
دوران انقلاب از فعالین خیابانی بود که به دلیل مطالعات پراکنده در آثار مختلف گروه‌های چپ و اسلامی سازش‌کار و غربگرا یا التقاطی در بی‌ثباتی کامل فکری فرو رفت. وی در ابتدای پیروزی انقلاب از افرادی بوده که زنان بدحجاب را در خیابان‌ها مورد ضرب و شتم قرار می‌داده و به این دلیل به اکبر پونز معروف است. وی که در اوایل تأسیس سپاه عضو این نهاد مقدس شده بود به دلیل مخالفت با امام و جنگ و تمرد در شرایط جنگی به مجازات شدیدی محکوم شد که با وساطت منتظری این مجازات منتفی و وی از سپاه اخراج شد. در خرداد ۷۶ گنجی فعالیت شدید مطبوعاتی را با مطبوعات جریان موسوم به اصلاحات آغاز کرد. گنجی در جریان رویدادهای پس از خرداد ۷۶ به اتهام‌زنی علیه نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه ادامه داد. گنجی در زندان با حمله به اسلام از جمهوری تمام‌عیار یا جمهوری سکولار حمایت کرد. وی پس از پایان دوره محکومیت به خارج از کشور رفت. در طول مدتی که وی در اروپا و امریکا بود، جایزه‌هایی از نهادهای مختلف غربی دریافت کرد. گنجی در مقالات قرآن محمدی(ص) قرآن را کلام انسان دانست و در مقالاتی دیگر وجود مقدس امام زمان(عج) را منکر و در مقالات بعدی خود از لواط و همجنس‌گرایی حمایت کرد! گنجی در فتنه ۸۸ عضو حلقه فکری جنبش به اصطلاح سبز بود. با این حال وی بعدها اعتراف کرد که در انتخابات تقلب نشده است. او اکنون در صفحه شخصی خود آشوب‌های خیابانی و شعارها را منعکس می‌کند تا اغتشاش را همچنان جان‌دار معرفی کند. همچنین با شبکه‌های مختلف ضدانقلاب به تبادل نظر می‌پردازد که عمده فعالیت‌های او تضعیف و نفی جایگاه رهبری در کشور است.


محسن کدیور
محسن کدیور، پس از انقلاب برای تحصیلات دینی وارد حوزه علمیه قم می‌شود. مهمترین استاد وی در حوزه منتظری بود. کدیور همچنین در دانشگاه و در رشته فلسفه و کلام اسلامی تحصیل و به اخذ مدرک دکتری از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۷۸ نائل آمد. وی که امیدوار بود در زمره شاگردان منتظری و پس از رسیدن نامبرده به رهبری به مقامات عالی نائل شود با عزل منتظری توسط امام در این هدف ناکام مانده و به تدریج مواضع خود علیه اسلام و انقلاب را علنی ساخت. کدیور در سال ۷۷ به دلیل تحریک دانشجویان برای اغتشاش و نفی اسلامیت نظام به اتهام فعالیت تبلیغی و نشر اکاذیب به حکم دادگاه ویژه روحانیت ۱۸ ماه زندانی گردید. وی از سال ۷۰ به مدت ۸ سال معاونت اندیشه اسلامی مرکز تحقیقات استراتژیک را عهده‌دار بوده است. کدیور پس از خرداد ۸۴ از کشور خارج و به مواضع ضد دین و انقلابی خود شدت بخشید. مرور مواضع و رفتارهای کدیور دقیقاً نشان دهنده جریانی است که از ابتدای انقلاب تنها با هدف دستیابی به قدرت و مصادر اصلی و تصمیم‌گیرنده کلان در کشور تلاش کرد خود را به کانون‌های احتمالی قدرت در آینده نزدیک کند.
او در آشوب‌های اخیر، با ترسیم چهره‌ای خشونت‌بار از جمهوری اسلامی با اشاره به اعدام‌های آشوبگران، درصدد است حکم «محاربه» را از نظر شرعی با دلیل‌تراشی‌های فقهی و حقوقی زیر سؤال ببرد و آن را خارج از حوزه دین جلوه دهد. در نتیجه نظام را به اعمال خشونت و ناکارآمدی و ترس در قبال آشوبگران متهم کند.



​​​​​​​

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8085/1/637809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها