با پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه و با کمک خیرین صورت گرفت

رهایی 16 محکوم به قصاص به نیت حاج قاسم


صبح دیروز همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آیین کمک به آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در دادگستری استان کرمان و به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با دادگستری‌های کل سراسر کشور برگزار شد. 
این مراسم در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضا درخصوص اعمال ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایط و ترویج صلح و سازش در دعاوی، به همت مرکز توسعه حل اختلاف، ستاد دیه و خیّرین برگزار شد. به موجب این آیین که با یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، در هر استان به عدد عمر با برکت شهید سلیمانی، حداقل 63 زندانی واجد شرایط از نعمت آزادی بهره‌مند شدند و ارفاقات قانونی دیگری نیز شامل حال تعدادی از زندانیان شد. بر همین مبنا، قریب به 3 هزار نفر زندانی واجد شرایط امروز با دستور رئیس قوه قضائیه آزاد شدند و 16 محکوم به قصاص نیز با همت مسئولان قضایی و گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه شهید سلیمانی از همه مستمندان و نیازمندان دستگیری می‌کرد و  در عرصه خدمت رسانی دلسوزی خاصی داشت،  گفت: شکاتی داشتیم که به عشق امام حسین(ع)، حضرت فاطمه(س) و سردار سلیمانی از حق قصاص خود گذر کردند یا بدهی خود را بخشیدند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، همچنین رئیس عدلیه در مراسمی که با حضور اقشار مختلف مردم کرمان در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: آنچیزی که حاج قاسم را درخشان کرد و از مرزبندی‌های مرسوم فراتر برد، تعبد و تشرع و معنویت و خلوص حاج قاسم بود. حاج قاسم شبانگاهان به سان عارفان و اهل سلوک، به مناجات خاضعانه و خاشعانه با معبود مشغول بود و روزها دلیرانه با اتخاذ بهترین راهبردها و تاکتیک‌های نظامی در میدان نبرد با دشمنان خدا و ظالمان، می‌رزمید و  ترس و هراسی از دشمنان نداشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8094/1/639030/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها