در پاسخ به دغدغه تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها عنوان شد

‌سرمایه‌گذاری جمعی، صنایع خلاق را از بن‌بست مالی خارج می‌کند


مدیر تأمین مالی جمعی شرکت مشاور ‌سرمایه‌گذاری فاینتک معتقد است سرمایه‌گذاری جمعی، فضای مناسبی را برای ملاقات شرکت‌های خصوصی موفق و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و می‌تواند صنایع خلاق را از بن‌بست مالی خارج کند.
 نجم‌الدین مدنیان در گفت‌و‌گو با ایران جمعه تصریح کرد: هر شخصی با هر میزان سرمایه - حداقل 100 هزار تومان- می‌تواند در این طرح‌ها ‌سرمایه‌گذاری کند. در این روش افراد در مقابل مبلغ ‌سرمایه‌گذاری خود در هر طرح، اوراق گواهی شراکت ‌سرمایه‌گذاری از فرابورس دریافت می‌کنند که این اوراق معاف از مالیات و قابل معامله در بازار ثانویه هستند.
وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری جمعی سهام از طریق پلتفرم‌های (سکو) آنلاین صورت می‌گیرد که این پلتفرم‌ها شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را در کنار هم قرار می‌دهند. یک پلتفرم (سکو)‌ سرمایه‌گذاری جمعی باید توسط یک عامل مجاز اداره شود و به‌عنوان «سکوی تأمین مالی جمعی» از شرکت فرابورس ایران مجوز فعالیت دریافت کند. همچنین یک سکو باید خدمات تأمین مالی جمعی را زیر نظر یک نهاد مالی ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه نماید.
مدنیان با اشاره به اینکه سکوی ‌هم‌آفرین hamafarin.ir با دریافت مجوز از فرابورس تحت نظارت شرکت مشاور ‌سرمایه‌گذاری فاینتک خدمات تأمین مالی جمعی را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و قانونی ارائه می‌نماید، متذکر شد: سرمایه‌گذاران با مراجعه و ثبت‌نام در سکوی ‌هم‌آفرین می‌توانند اطلاعات طرح‌های شرکت‌های متقاضی سرمایه را مشاهده ‌کنند. این اطلاعات شامل: اطلاعات حقوقی و مالی شرکت‌ها، معرفی طرح و مزیت‌های آن، مدت زمان اجرا و سود مشارکت در طرح و غیره سرمایه‌گذاران پس از مطالعه جزئیات طرح‌ها، طرح مورد علاقه خود را انتخاب و وجوه مورد نظرشان را به‌صورت آنلاین به حساب طرح در سکو واریز می‌کنند.
مدیر تأمین مالی جمعی شرکت مشاور ‌سرمایه‌گذاری فاینتک افزود: با موفقیت طرح در جمع‌آوری مبلغ تعیین شده، وجوه از طریق سکو به حساب شرکت متقاضی واریز و اجرای طرح مطابق برنامه آغاز می‌گردد. سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق داشبورد آنلاین، ‌سرمایه‌گذاری‌های خود را پیگیری کنند. علاوه بر این، گزارش دوره‌ای و سالانه در مورد طرح به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

نکاتی برای موفقیت در ‌سرمایه‌گذاری جمعی
  با آگاهی کامل ‌سرمایه‌گذاری کنید: در سکوی ‌هم‌آفرین شرکت‌ها به‌صورت کاملاً حرفه‌ای اعتبارسنجی می‌شوند و هر طرح پس از ارزیابی دقیق و دریافت تضامین لازم و اخذ نماد از شرکت فرابورس روی سکو منتشر می‌شود. همچنین در طول مدت اجرای طرح نیز ناظر فنی/ مالی بر روند کار نظارت می‌‌کند. اما با وجود همه این تدابیر واقعیت این است که در تأمین مالی جمعی نیز مانند سایر تجارت‌ها ریسک‌هایی وجود دارد، بنابراین قبل از ‌سرمایه‌گذاری حتماً با دقت جزئیات طرح، نوع تضامین، درصد ریسک، نقدشوندگی طرح و...را با دقت مطالعه و سپس اقدام به ‌سرمایه‌گذاری کنید.
  حتماً از طریق سکوی مجاز ‌سرمایه‌گذاری کنید:مراقب وب‌سایت‌هایی که بدون داشتن مجوز از شرکت فرابورس ایران و بدون نظارت‌های تعریف شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به جمع‌آوری وجوه می‌کنند، باشید.
‌سرمایه‌گذاری جمعی باید فقط مستقیماً از طریق یک سکوی معتبر ثبت شده در شرکت فرابورس ایران و تحت نظارت نهادهای مالی مجاز از نظر سازمان بورس انجام شود.
  مقایسه صحیح انجام دهید: ‌سرمایه‌گذاری جمعی سهام یک ‌سرمایه‌گذاری کاملاً شرعی، شفاف و قانونی است که مستقیماً سرمایه‌گذاران را به کارآفرینان موفق متصل می‌کند تا یک فعالیت اقتصادی واقعی، مطمئن و مولد انجام پذیرد بنابراین نباید با سفته‌بازی و معاملات غیررسمی‌ مقایسه گردد.
  سوابق سکوهای مجاز را در نظر بگیرید: ‌هم‌آفرین با مجوز رسمی‌ از شرکت فرابورس ایران در صنعت ‌سرمایه‌گذاری و خدمات تأمین مالی، با انتشار طرح‌های مطمئن، بدون ریسک، با سود بسیار جذاب، موفق به تأمین مالی شرکت‌های متعدد به مبلغ ده‌ها میلیارد تومان شده است. علاوه بر این با پرداخت منظم و دوره‌ای سود طرح‌ها به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، موجب استقبال و رضایتمندی بیشتر ایشان را فراهم کرده است.
‌هم‌آفرین با تأمین مالی طرح‌های متنوعی در زمینه‌های صنایع پیشرفته، خلاق، دانش‌بنیان، بازرگانی و.... نقش مؤثری در تأمین نقدینگی اکوسیستم کارآفرینی کشور بر عهده گرفته است.
  تفاوت‌های سکوهای مجاز را بررسی کنید: فعالیت سکوهای دارای مجوز باید مطابق با آیین‌نامه‌ها و ابلاغیه‌های سازمان بورس و شرکت فرابورس باشد اما در عین حال هر سکو مدل و شیوه خود را دارد.
طرح‌های منتشر شده در سکوی ‌هم‌آفرین غالباً دارای ضمانتنامه تعهد پرداخت از بانک‌ها یا صندوق‌های پژوهشی است لذا ریسک ‌سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها صفر می‌باشد.
ضمن اینکه عموماً واریز سودهای این طرح‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه مدت (ماهانه، دوماهه، سه ماهه) است که در حقیقت ریسک نکول سود نیز در این روش بسیار کم یا صفر است.


از مزایای ‌سرمایه‌گذاری جمعی برای سرمایه‌گذاران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
​​​​​​​ ‌سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که سود به مراتب بیشتر و جذاب‌تری نسبت به سپرده‌گذاری بانکی دارند.
 ‌‌سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که حداقل سود مشخص دارند و نسبت به بازار سرمایه و خرید سهام ریسک کمتری دارند.
 ‌‌سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که از اطلاعات آنها اطمینان کامل داریم و به‌صورت شفاف از جزئیات آن مطلع می‌شویم.
 ‌‌سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که دارای تضامین مناسب هستند.
 ‌‌سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که سکوی تأمین مالی جمعی حمایت حقوقی از سرمایه‌گذاران را در آنها بر عهده گرفته است.
 ‌‌سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که دارای اوراق شراکت رسمی ‌از شرکت فرابورس ایران هستند و قابلیت خرید و فروش در بازار ثانویه فرابورس را دارند.
 ‌‌سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که ناظر مورد تأیید فرابورس به‌صورت مستمر بر آنها نظارت می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/17/639224/1
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها