دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین:

مأموریت حاج قاسم خلق قدرت برای مردم بود


نشست بررسی ابعاد رسانه‌ای شخصیت و مکتب شهید سلیمانی و شب شعر «جانفدا»  همزمان با شب شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
در این نشست، سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین و عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرده و شاعرانی همچون مصطفی محدثی خراسانی، علی داوودی، عبدالرحیم سعیدی‌راد، ناصر فیض، محمود حبیبی کسبی، سیده فاطمه موسوی، فریبا یوسفی، حجت الاسلام خانمحمدی و محمدمهدی عبدالهی شعرخوانی کردند.
سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین در سخنانی گفت: وظیفه و مأموریت اصلی شهید سلیمانی یک کلمه است: «خلق قدرت». وظیفه ما هم خلق قدرت است. دقت داشته باشید که عده‌ای برای مسیر خدایی خلق قدرت می‌کنند و فی سبیل الله پیش می‌روند و عده‌ای دیگر برای شیطان، قدرت خلق می‌کنند.
وی ادامه داد: ما در مقطعی از زمان زندگی می‌کنیم که همه دنیا احساس می‌کنند که به مرحله آخر نزدیک شده‌اند و به همین دلیل دنبال تغییراند. من در بیش از ۹۰ کشور کار کرده‌ام و با آن چیزی که در دنیا شکل می‌گیرد آشنا هستم. درخواست همه همین موضوع است. بشریت احساس می‌کند با نظام‌ها و شرایط فعلی، زندگی‌اش نوعی شکنجه و عذاب است. هیچ کس راضی نیست؛ یک روز با جلیقه زرد به خیابان می‌آید، یک روز با نهضت اخلاق می‌آید و روز دیگر با وقوع حادثه دیگری در آمریکا خودش را نشان می‌دهد. در این شرایط حاج قاسم احساس می‌کرد که برای خلق خدا و برای عدالت‌خواهان باید قدرت تولید کند.
ابطحی با اشاره به اخلاص حاج قاسم گفت: در دهه ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ اسمی از حاج قاسم نمی‌شنوید و فقط بچه‌های کرمان او را می‌شناختند. دلیل این موضوع این بود که امام خمینی ما را به سمت رسانه لله سوق داده بود. به نظرم باید آن کاری که کرده‌ایم را اعلام و برایش تبلیغ کنیم. دقت داشته باشید که خلق قدرت فقط با سلاح نیست و لازمه خلق قدرت، خلق قدرت علمی، پژوهشی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و در رأس آن رسانه است. آن کسی که رسانه ندارد، هر خلق قدرتی هم داشته باشد، چون بروز نمی‌کند، نمی‌تواند بهره‌برداری کند.
وی سخنان خود را با نقل خاطره‌ای ادامه داد و گفت: خاطرم است در روزهای ابتدایی که حزب الله در لبنان شکل گرفت (سال ۱۹۸۳ میلادی)، اولین نیازی که احساس کردیم این بود که باید رادیو داشته باشیم. با پیگیری‌هایی که کردیم، توانستیم اولین رسانه را با عنوان «صوت المستضعفین» درست کنیم. همچنین روزنامه‌ای را با عنوان «العهد» آماده می‌کردیم که توزیع می‌شد. در سال ۲۰۰۳ که آمریکا در عراق حضور پیدا کرده بود، خدمت حاج قاسم عرض کردیم که اگر می‌خواهیم مقابل گسترش آمریکا در منطقه بایستیم، اولین کار این است که رسانه داشته باشیم. برهمین اساس، حاج قاسم دستور داد که رادیو «صوت المجاهدین» راه‌اندازی شود. البته کسی آن را نمی‌شناخت. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کسی نمی‌تواند به نیابت از کسی رسانه داشته باشد و باید خود ملت عراق با اهدافی که مدنظر امت اسلام است، رسانه درست بکند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/25/639235/1
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها