اخبار


 تسهیلات ۱۲۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی

مجموع منابع واریز شده از ابتدای تأسیس صندوق توسعه ملی تا پایان ۹ ماهه امسال در مجموع حدود ۱۴۷ میلیارد دلار بود که از این میزان ۱۲۲ میلیارد دلار به دولت، نهادهای عمومی و دولتی و خصوصی تسهیلات پرداخت شده است. علیرضا صالح عضو هیأت عامل و معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی با بیان این مطلب گفت: از منابع ۱۵۰ میلیارد دلاری حساب ذخیره ارزی ۲۰ میلیون دلار مانده بود که به حساب صندوق واریز شد. صالح درباره سهم صندوق در بودجه سال آینده افزود:  با فرض ادامه برنامه ۶ توسعه سهم صندوق ۴۲ درصد خواهد بود. همچنین  مجموع کل منابع صندوق در ۹ ماهه امسال برابر ۷٫۳ میلیارد دلار بود و ۶۵۰ میلیون دلار از این میزان پرداخت شده است.

 
 مسدودسازی حساب‌های بانکی متفرقه دولتی

خزانه‌داری کل با اشاره به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره حساب‌های بانکی مفتوح دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی نزد بانک‌های متفرقه، بر لزوم اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ و بخشنامه فروردین ماه خود برای بستن این حساب‌ها و افتتاح حساب نزد بانک مرکزی تأکید کرد.  خزانه‌داری کل کشور با صدور بخشنامه‌ای درباره تکلیف دستگاه‌های اجرایی نسبت به افتتاح تمام حساب‌های بانکی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، لزوم مسدودسازی حساب‌های فرعی نزد سایر بانک‌ها را مورد تأکید قرار داد.


عضویت در FATF در دستور کار نیست

مرکز اطلاعات مالی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز اطلاعات مالی بر اجرای کامل قانون و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در داخل کشور تمرکز دارد و به هیچ وجه عضویت در نهاد FATF محوریت فعالیت این مرکز در دولت مردمی قرار ندارد. مرکز اطلاعات مالی ضمن تکذیب مباحث مطروحه از قول دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اعلام کرد: مرکز اطلاعات مالی رخدادهای بین‌المللی در خصوص کشور را مستمراً رصد می‌کند و در تعاملات بین‌المللی توسعه روابط با کشورهای دوست و همسو در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم آن هم در چهارچوب آیین‌نامه مصوب شورای عالی امنیت ملی را در دستور کار قرار دارد.

حمایت بیمه مرکزی از ایده‌پردازان بیمه‌ای

نوآوری نیازمند برقراری فضای امن و رعایت حقوق مالکیت معنوی برای صاحبان ایده‌های خلاقانه و جذاب است و وظیفه بیمه مرکزی فراهم آوردن شرایط لازم برای بهره‌مندی ایده‌پردازان بیمه‌ای از همه منافع مادی و معنوی آنهاست. مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش رضایت  بیمه‌گذاران از خدمات بیمه‌ای به‌عنوان هدف نهایی بیمه‌گران یاد کرد و گفت: دستیابی به این هدف در شرایط کنونی مستلزم بهره‌گیری از بسترهای تکنولوژیک، نوآورانه و فناورانه است. بهزادپور با اشاره به «تسهیل نظارت» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از بسترهای فناورانه در بیمه مرکزی افزود: علاوه بر این موضوع بهره‌گیری مناسب از بسترهای تکنولوژیک، زمینه‌های لازم را برای «افزایش دقت در نظارت» فراهم خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/8/639251/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها