بورس کالا


نگاهی به پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو تا پایان آذرماه
اغلب مردم از بورس کالا خودرو خریدند

پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو در بورس کالای ایران از ابتدای عرضه‌ها تا پایان آذر امسال نشان می‌دهد که مردم از همه ۳۱ استان کشور اقدام به خرید خودروی سواری و وانت و کامیون کرده‌اند که این آمار بیانگر آشنایی نسبی مردم با روند خرید از بورس است که با رشد عرضه‌ها این آشنایی نیز تقویت می‌شود.
به نقل از اقتصاد آنلاین، جزئیات فروش خودرو در بورس کالای ایران از اوایل عرضه تا ۳۰ آذر نشان می‌دهد که در مجموع ۱۷ هزار و ۷۶۶ دستگاه خودرو در بورس کالای ایران فروخته شد که به تفکیک سهم خودروهای سواری ۱۶ هزار و ۳۱۷ دستگاه، کامیون ۲۸۲ دستگاه و وانت یک هزار و ۱۶۷ دستگاه بود.
پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو در بورس کالای ایران نشان می‌دهد که به ترتیب بیشترین خریداران خودرو از استان تهران با ۳۶ درصد (معادل خرید ۶ هزار و ۲۶۰ دستگاه)، استان اصفهان با ۸ درصد (یک هزار و ۵۵۶ دستگاه) و استان خراسان رضوی با ۸ درصد (یک هزار و ۳۶۷ دستگاه) بوده‌اند. 
همچنین استان فارس با ۶ درصد (یک هزار و ۱۵۷ دستگاه) و آذربایجان شرقی با ۵ درصد (خرید ۸۳۷ دستگاه) در رتبه‌های بعدی خریداران خودرو در بورس کالای ایران قرار گرفتند. 
نزدیک به ۳۷ درصد (معادل خرید ۶ هزار و ۵۸۹ دستگاه) از خریداران خودرو در بورس کالا نیز از سایر استان‌ها در سراسر کشور بودند که به ترتیب از رده ششم تا سی و یکم به آذربایجان غربی، البرز، کرمانشاه، مرکزی، همدان، اردبیل، کرمان، زنجان، خوزستان، قم، مازندران، چهارمحال و بختیاری، قزوین، سمنان، یزد، لرستان، گلستان، بوشهر، ایلام، گیلان، کردستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان اختصاص دارند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
هیچ یک از نمایندگان با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت نکرده و نخواهند کرد

حجت‌الله فیروزی گفت: مجموع نمایندگان مجلس بر اصل عرضه کالاها از جمله خودرو در بورس کالا اعتقاد کامل دارند و به دنبال آن هستند که خودرو در فضای شفاف عرضه و تقاضا به دست مصرف‌کننده واقعی رسیده و مسیر رقابتی شدن را به درستی طی کند. حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از نمایندگان نسبت به عرضه خودرو در بورس کالا دچار چند صدایی شده‌اند، عنوان کرد: هیچ یک از نمایندگان با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت نکرده و نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه بورس کالا ظرفیتی برای رقابتی شدن کالاها است، افزود: به‌طور قطع بورس کالا زمینه را برای کشف قیمت، شفاف‌سازی، جلوگیری از رانت و واقعی کردن قیمت‌ها و مهمتر از همه توجه به کیفیت کالا فراهم‌تر کرده است و هیچ نماینده‌ای مخالف موارد یاد شده نیست.
این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: مجموع نمایندگان مجلس بر اصل عرضه کالاها از جمله خودرو در بورس کالا اعتقاد کامل دارند و به دنبال آن هستند که خودرو در فضای شفاف عرضه و تقاضا به دست مصرف‌کننده واقعی رسیده و مسیر رقابتی شدن را به درستی طی کند.
فیروزی ادامه داد: پیشنهاد نمایندگان بر عرضه بیشتر خودرو در بورس کالا است که امیدواریم با حمایت‌های دولت و مجلس، گام‌های مثبت و بهتری به‌منظور عرضه خودرو در بورس کالا صورت بگیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/10/639259/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها