خبردرخبر


ایران: علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در احکام جداگانه، داوران بخش مستند بلند و سینمایی و مستند نیمه‌ بلند نخستین جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی را معرفی کرد.

 ایرنا: سیدعادل مولا، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از شناسایی گونه غیربومی و مهاجم ماهی سر سوسماری در رودخانه کرخه خبر داد. او گفت: این گونه حیوانی می‌تواند پرندگان کوچک را نیز شکار کند.

 ایرنا: اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان با بیان اینکه انتخاب رسانه برای انتقال سریع فرهنگ و حساسیت‌زایی نسبت به تقویت حفاظت از منابع طبیعی، اهمیت قابل توجهی در موفقیت سیاست‌ها و تحقق اهداف حفاظتی عرصه‌های طبیعی دارد، گفت: رسانه‌ها باید حساسیت‌های منابع طبیعی را برجسته کنند.

 ایرنا: نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پوشاک یکی از آلوده‌ترین صنایع است که در نظر داریم با حمایت محیط زیست و شورای فرهنگ عمومی کشور، با محیط زیست سازگار شود.

 مهر: سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای با اشاره به وزش باد در ساحل و مناطق دور از ساحل شمال خلیج فارس، نسبت به افزایش ارتفاع موج به ۱،۵ تا ۲،۵ متر هشدار داد و از صیادان خواست تورهای صیادی خود را از منطقه اثر سامانه جمع‌آوری کنند.

 مهر: کتیبه‌ای سنگی و باستانی در تنگه بلاغی شهرستان پاسارگاد کشف شد. به گفته پایگاه میراث جهانی تخت جمشید؛ این کتیبه به زبان پهلوی کتابی در ابعاد ۹۰ در ۴۰ سانتیمتر نگاشته شده که به صورت خطوط افقی و عمودی است و در حقیقت سه لوح در یک لوح با یک مضمون کندوکاوی شده است.

 خانه ملت: غلامعباس ترکی، معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به کمبود بودجه در اجرای قانون هوای پاک گفت: تاکنون حداقل نام ۴ دستگاه از سازمان‌ها و نهادها که موظف به اجرای قانون هوای پاک بودند، تحت عنوان ترک فعل در این پرونده گزارش شده‌ است.

 ایلنا: ترحم بهزاد، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طرح تحول احیای پوشش گیاهی و تولید علوفه مراتع کشور تدوین شده و به زودی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 ایسنا: باستان‌شناسان مدیترانه در دانشگاه ورشو در حین کاوش در یک گورستان باستانی واقع در مصر، بقایای سر ۹ تمساح را که در یکی از مقبره‌های مصر باستان دفن شده بودند، کشف کردند.
​​​​​​​
ایسنا: زهرا میراشه، عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول می‌گوید: ایوان کرخه، محوطه‌ شاخص دوره ساسانی که با کاوش در آن می‌توانیم به آثار دوره ساسانی دست یابیم، همچنان به حال خود رها شده و کاوش باستان‌شناسی در آن صورت نمی‌گیرد و هم‌اکنون معضل اصلی این محوطه باستانی حفاری‌های غیرمجاز است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/12/639277/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها