هفته پانزدهم لیگ برتر امروز به پایان می‌رسد

سرخابی‌ها به‌ دنبال قهرمانی نیم‌فصل


حامد جیرودی/ هفته پانزدهم لیگ‌برتر فوتبال دیروز با برگزاری 2 مسابقه به‌ صورت همزمان آغاز شد که طی آن از ساعت 14 آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برابر فولاد قرار گرفت. این دیدار با گل احمد عبدالله‌زاده (28) به سود فولاد تمام شد. در دیگر دیدار، هوادار در ورزشگاه شهید دستگردی تهران پذیرای ذوب‌آهن بود. این دیدار با گل عزت پورقاز (2+45) به سود هوادار به اتمام رسید.  این رقابت‌ها امروز با انجام 6 مسابقه دیگر پیگیری می‌شود تا نیم‌فصل اول لیگ برتر بیست‌ودوم به پایان برسد. البته بازی معوقه بین آلومینیوم و گل‌گهر از هفته سیزدهم دوشنبه 26 دی برگزار خواهد شد. از ساعت 14 امروز، ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی میزبان نفت مسجدسلیمان است تا یک بازی 6 امتیازی را در انتهای جدول شاهد باشیم. شاگردان مازیار زارع که 5 بازی بدون باخت را پشت‌سرگذاشته‌اند شرایط بهتری در هفته‌های اخیر پیدا کرده و با 12 امتیاز خود را به رتبه سیزدهم جدول رسانده‌اند، اما نفتی‌ها با اینکه تغییر سرمربی داشته‌اند و ابراهیم اشکش هدایت‌شان را برعهده گرفته است، هنوز وضعیت ایده‌آلی ندارند و با این مربی هم 2 باخت پیاپی داشته‌اند تا در مجموع 9 بازی بدون برد را به‌ صورت متوالی تجربه کرده و با 9 امتیاز در رده آخر جدول باشند؛ تیمی که با 34 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد و برای بقا کار سختی در نیم‌فصل دوم دارد. جالب اینکه این دیدار نخستین مسابقه دو تیم در لیگ برتر بعد از سال 1393 محسوب می‌شود. از ساعت 15 سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان پذیرای مس کرمان است. زردپوشان اصفهانی که در بازی قبل‌شان، شکست غیرمنتظره‌ای را مقابل پیکان تجربه کردند با 24 امتیاز در رده سوم هستند تا شاگردان ژوزه مورایس شانس قهرمانی نیم‌فصل را از دست بدهند. در سمت مقابل، شاگردان فرزاد حسین‌خانی هم که در 4 بازی قبل‌شان پیروز نشده‌اند با 11 امتیاز در رده چهاردهم جدول هستند و می‌خواهند از انتهای جدول فاصله بگیرند. در بازی همزمان، مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای مس این شهر به مصاف پیکان می‌رود؛ 2 تیمی که با 7 گل زده، ضعیف‌ترین خط حمله‌های لیگ برتر را در اختیار دارند. البته شاگردان محمد ربیعی با 4 گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارند که باعث شده مس  5 بازی بدون باخت را پشت‌سر گذاشته و با 19 امتیاز در رده هفتم باشد. در سوی دیگر شاگردان مجتبی حسینی که هفته قبل بعد از 10 بازی برنده شدند با 16 امتیاز در رده دوازدهم ایستاده‌اند. از ساعت 17 هم صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان با گل‌گهر دیدار می‌کند. نفت که یک برد، یک باخت و یک مساوی را با ادسون تاوارس سرمربی برزیلی تجربه کرده است، با 10 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و می‌خواهد از منطقه خطر سقوط فرار کند. در آن سوی میدان، شاگردان امیر قلعه‌نویی که در بازی قبل‌شان برابر پرسپولیس بازنده شدند، با 24 امتیاز و یک بازی کمتر در رده چهارم هستند و امیدوارند در و تخته به هم بخورد تا به قهرمانی نیم‌فصل برسند.
تراکتور- استقلال؛ نبرد اسپانیایی- پرتغالی
در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته از ساعت ۱۴، تراکتور و استقلال در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز با هم مسابقه می‌دهند. دیداری که قضاوت آن را سید وحید کاظمی به همراه کمک‌هایش محمدرضا ابوالفضلی و دانیال باشنده برعهده دارد. جدال این 2 تیم پرطرفدار که البته امروز تماشاگری در ورزشگاه ندارند، جنگ تفکرات سرمربیان اسپانیایی و پرتغالی 2 تیم محسوب می‌شود. البته پاکو خمز، مدت کوتاهی است که هدایت سرخپوشان تبریزی را بر عهده گرفته و در 3 بازی، یک برد، یک تساوی و یک باخت به‌دست آورده که باعث شده تراکتور با 19 امتیاز در رده نهم باشد. در سمت مقابل، ریکاردو ساپینتو که از ابتدای فصل هدایت آبی‌پوشان پایتخت را بر عهده دارد، با کارت زردی که در بازی قبل گرفت، این هفته محروم است و از روی سکوها نظاره‌گر بازی تیمش خواهد بود. استقلال در بازی قبلش برابر مس رفسنجان با تساوی بدون گل متوقف شد تا با 27 امتیاز در رتبه دوم قرار بگیرد. با این حال، این تیم که در این فصل در خارج از خانه همواره نتایج بهتری گرفته، در این بازی هم به‌دنبال برد است تا شانسش برای قهرمانی نیم‌فصل را حفظ کند. البته استقلال در این بازی محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت ضمن اینکه وضعیت عارف غلامی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما ابوالفضل جلالی که در هفته‌های اخیر مصدوم بود، با آبی‌ها به تبریز رفته و شاید به میدان برود. در سمت مقابل، تراکتور هم که هفته گذشته مقابل نساجی شکست خورد، بهترین گلزن خود یعنی محمد عباس‌زاده را که با 6 گل زده در صدر جدول گلزنان است به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما احتمالاً کاوه رضایی هم با بهبود شرایط مصدومیتش و شرکت‌ در تمرینات گروهی تراکتور و ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی این تیم که بهترین پاسور لیگ است در ترکیب تراکتور به میدان می‌روند. تراکتور و استقلال، تاکنون در کل 51 بار برابر هم به میدان رفته‌اند که 24 برد برای استقلال و 13 برد برای تراکتور به‌دست آمده و 14 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در مجموع دیدارهای دو تیم هم 134 گل زده شده که 80 گل سهم استقلال و 54 گل سهم تراکتور بوده است. جالب اینکه این 2 تیم باید روز 22 دی در جام حذفی هم با هم دیدار کنند که این موضوع تقابل فعلی دو تیم را جذاب‌تر کرده است.
پرسپولیس - نساجی؛ دوئل دوستان قدیمی
یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته را نیز، پرسپولیس و نساجی از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌کنند که قضاوت آن را علی صفایی به همراه کمک‌هایش محمدرضا منصوری و یعقوب سخندان برعهده دارد. در این بازی، دو دوست و همکار قدیمی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخپوشان پایتخت در این بازی باید برابر حمید مطهری قرار بگیرد که در چند فصل گذشته در پرسپولیس  و همچنین پدیده به عنوان دستیار در کنارش حضور داشت و در این فصل سرمربی نساجی است. مربیانی که بخوبی با تفکرات فوتبالی هم آشنا هستند و این بر جذابیت‌های این مسابقه افزوده است. پرسپولیس با برد ارزشمندی که در بازی قبل برابر گل گهر به دست آورد، بعد از 2 تساوی پیاپی برنده شد تا با 29 امتیاز، جایگاهش را در صدر تقویت کند و حالا به دنبال این است که نیم فصل را با قهرمانی به پایان برساند. اما نساجی هم، هفته گذشته تراکتور را با 2 گل بدرقه کرد تا پس از 3 بازی به پیروزی برسد و با 20 امتیاز در رده پنجم است و حالا می‌خواهد برابر پرسپولیس به موفقیت برسد. کاری که با توجه به میزبانی قرمزها بسیار سخت به نظر می‌رسد. محمد شریفی، علی شجاعی و علیرضا ابراهیمی بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس هستند که همراه با مطهری به نساجی آمدند. ضمن اینکه علیرضا حقیقی دروازه‌بان اسبق پرسپولیس هم سنگربان مطمئن قائمشهری‌هاست که حضور آنها بر جذابیت‌های این بازی می‌افزاید. نساجی در این بازی، محمد مهدی نظری تنها بازیکن مصدوم نساجی و غایب در بازی با پرسپولیس خواهد بود. در پرسپولیس هم ظاهراً امید عالیشاه بازیکن مصدوم آماده بازی با نساجی شده‌ اما شیخ دیاباته در این مسابقه هم غایب خواهد بود.  از سویی دیگر ظهور بازیکنانی مثل سینا اسد بیگی و محمد عمری هم شرایط پرسپولیس را بهتر از قبل کرده است هر چند عیسی آل کثیر هم  به پرسپولیس بازگشته و باید دید می‌تواند به میدان برود یا خیر. پرسپولیس و نساجی تاکنون 8 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که 3 تساوی و 5 برد برای پرسپولیس در تهران حاصل آن بوده است. در آخرین بازی دو تیم پرسپولیس در قائمشهر 3-1 نساجی را شکست داد. در این بازی‌ها، پرسپولیس 13  و نساجی 6 گل به ثمر رسانده‌اند و باید دید این بازی مهم چه نتیجه‌ای خواهد داشت.


بازتاب
گل‌محمدی: به باشگاه هیچ لیستی ندادم
با من در مورد تیم ملی صحبتی نشده است

​​​​​​​یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نساجی اظهار داشت: «بازی با نساجی، آخرین بازی نیم‌فصل است و همه می‌دانیم که مسابقات چقدر حساس و مهم شده است. مقابل تیمی بازی داریم که نتایج خوبی گرفته و کادر فنی خوب و بازیکنان خوبی دارد. فوتبال بازی می‌کند و ایده و تاکتیک دارد. قطعاً بازی راحتی نداریم و بازی سختی برای ما خواهد بود.» سرمربی پرسپولیس در مورد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی و آیا پیشنهادی به او شده است یا خیر، اظهار کرد: «با من هیچ صحبتی نشده است.»گل‌محمدی در خصوص وضعیت جذب علی علیپور و شایعه جدایی مرتضی پورعلی‌گنجی تأکید کرد: «الان در مورد نقل و انتقالات صحبتی ندارم. اینکه در نقل و انتقالات چه اتفاقی می‌افتد هیچ‌کس خبر ندارد و تمامی خبرها گمانه‌زنی است و حتی به باشگاه هم لیست ندادیم. بعد از بازی جام حذفی با باشگاه صحبت می‌کنم. مرتضی دوست داشت جلوی هواداران بازی کند و این اتفاق نیفتاده. او بندی برای جدایی در نیم فصل ندارد. هیچ بحثی در مورد جدایی او وجود ندارد.» گفتنی است قرار بود نشست خبری حمید مطهری، سرمربی نساجی ساعت  13:30  دیروز در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شود اما این نشست لغو شد. دلیل لغو این نشست تداخل زمانی تمرین تیم مازندرانی با زمان برگزاری نشست خبری بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/13/639278/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها