وزیر علوم به شایعه‌ها پایان داد

قطعی اینترنت فقط در محل برگزاری کنکور


گروه اجتماعی/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از قطع اینترنت در محل‌های برگزاری کنکور ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: البته قطع اینترنت نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد. محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در حوزه‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، طبق سال گذشته اینترنت فقط برای محل‌هایی که کنکور برگزار می‌شود قرار است قطع شود تا فرزندانمان با خیال راحت به رقابت در کنکور بپردازند. در حالی وزیر علوم این صحبت‌ها را مطرح کرد که در این چند ساله خصوصاً در دوره کرونا همزمان با برگزاری کنکور موضوع لورفتن یا خرید و فروش سؤالات و دفترچه‌ها در فضای مجازی، یک حاشیه ثابت کنکوری بود که حالا دوبار در سال قرار است برگزار شود و با مشخص شدن سهم سوابق تحصیلی در کنکور حالا مسأله تقلب و لورفتن سؤالات در امتحانات نهایی و آزمون‌های ترمیم معدل مطرح است که البته مسئولان آموزش و پرورش آن را رد می‌کنند. 
قطع اینترنت یکی از راهکارهایی است که حالا از کنکور سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اما موضوع از جایی حساسیت برانگیز شد که معاون سازمان سنجش در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که قرار است در دو روز کنکور اینترنت کل کشور قطع شود! دکتر حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در برنامه تلویزیونی «صبح بخیر ایران» اعلام کرد که قصد داریم با همکاری وزارت ارتباطات در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم. وی تأکید کرد: ما سال گذشته به صورت نقطه‌ای اینترنت را قطع کردیم اما برخی توانسته بودند از آنتن‌های دیگر کمک بگیرند و به اینترنت وصل شوند. بنابراین قصد داریم در زمان برگزاری آزمون، اینترنت را کلاً قطع کنیم.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال مجری که به نظر می‌رسد این روش منطقی نباشد و وزارت ارتباطات در این خصوص باید اظهارنظر کند و مسئولیت دارد، گفت: وزارت ارتباطات مسئولیت فنی این موضوع را برعهده دارد اما برای چند ساعت می‌ارزد که اینترنت به صورت سراسری قطع شود، چرا که سرنوشت داوطلبان در آن ساعت‌ها رقم می‌خورد. این بود که شایعه قطعی کل اینترنت در روزهای 29 و 30 دی ماه همزمان با برگزاری مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ در فضای مجازی پیچید تا وزیر علوم در حاشیه جلسه هیأت دولت به آن پایان دهد. اما مسأله امنیت کنکور همچنان دغدغه آزمون‌دهندگان و مسئولان است. هر چند مروتی درباره ضوابط و تمهیدات برای تأمین امنیت برگزاری کنکور گفت: با قاطعیت عرض می‌کنم از ابتدای ایجاد سازمان سنجش هیچ سؤالی از سازمان سنجش بیرون نرفته است و در حال حاضر به واسطه تکنولوژی‌های جدید گزارشاتی می‌رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/14/639286/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها