اخبار


اعضای هیأت علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه، اعضای هیأت علمی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را منصوب کرد.  بر این اساس، رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، جواد محقق، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حسین انصاری‌‌نژاد، نغمه مستشار نظامی، حمید هنرجو، مصطفی محدثی خراسانی و علی داودی به‌عنوان اعضای هیأت علمی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند. پیش از این، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی رضا اسماعیلی را به‌عنوان دبیر علمی هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرده بود.

آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره آموزش نویسندگی «آل جلال»

شانزدهمین دوره آموزش داستان‌نویسی آل ‌جلال به‌صورت حضوری به مدت چهار ‌روز از بیست‌ودوم تا بیست‌وپنجم دی ماه ‍‌۱۴۰۱ با حضور نویسندگان جوان سراسر کشور برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به داستان‌نویسی از سه‌شنبه سیزدهم دی ماه ۱۴۰۱ تا پایان روز سه‌شنبه بیستم دی ماه۱۴۰۱ فرصت دارند برای شرکت در شانزدهمین دوره آموزش نویسندگی آل جلال ثبت‌نام کنند. شانزدهمین دوره داستان‌نویسی آل ‌جلال از پنجشنبه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۱) در قالب ۱۳ کارگاه آموزشی با هدف ایجاد فرصت برابر آموزش برای ادب‌جویان جوان و نیز پرورش استعدادهای سراسر کشور در تهران برگزار خواهد شد./ایرنا

کتاب مروری بر رفتار متقابل شیعیان و اهل سنت در تاریخ اسلام منتشر شد

جدیدترین اثر دکتر رضا صفری از بخش پژوهشی مرکز تخصصی شیعه‌شناسی امام هادی(ع) با عنوان مروری بر رفتار متقابل شیعیان و اهل سنت در تاریخ اسلام از سوی انتشارات راه ابریشم منتشر شد.امروز دنیای اسلام تحت تأثیر عوامل درونی و دسیسه‌های بیرون اجتماعی خود با چالش‌های عمیق مذهبی و فرهنگی مواجه شده است که نتیجه آن از یک‌سو، سبب بروز درگیری‌های قومی و قبیله‌ای بین ملت‌های اسلامی و از سوی دیگر، باعث ضعف امت اسلامی و سیطره دولت‌های استعمارگر بر منافع مادی و معنوی آنان شده است. در چنین شرایطی پرداختن به ماهیت روابط متقابل اهل سنت و شیعیان به‌عنوان دو گروه مذهبی جدی و تأثیرگذار در تاریخ جامعه اسلامی و بررسی چرایی و چگونگی این روابط در طول تاریخ اسلام می‌تواند به‌عنوان راهبردی مؤثر در جامعه جهانی اسلام قلمداد شود. کتاب حاضر در دو جلد، چهار فصل و 19 گفتار سامان یافته است. فصل نخست به خاستگاه اختلافات در امت اسلامی می‌پردازد. فصل دوم به روابط متقابل شیعیان و اهل سنت در قرون نخستین اسلامی (اواسط قرن اول تا ششم ق)، فصل سوم به روابط متقابل شیعیان و اهل سنت در قرون میانه اسلامی و فصل چهارم روابط متقابل شیعیان و اهل سنت در قرون متأخر اسلامی را بررسی می‌کند.ساختار این پژوهش توسط حجت‌الاسلام دکتر داوود کمیجانی (مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی) و بر اساس سرفصل دروس رشته شیعه شناسی مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه، تهیه و تدوین شده است. انتشارات راه ابریشم این کتاب را به قلم دکتررضا صفری و در 437 صفحه و قیمت دوره دو جلدی 200هزار تومان منتشر کرده است.

برگزاری ویژه‌برنامه «به عشق حاج قاسم»

ویژه برنامه «به عشق حاج قاسم»، به مناسبت سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، امروز پنجشنبه ۱۵ دی برگزار می‌شود.این‌برنامه به منظور پاسداشت این شهید والامقام با حضور نوجوانان شهر تهران، دختران دهه هشتادی با تشییع پیکر پاک شهید گمنام و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم «حمیدرضا اسداللهی»، «محمدحسین حدادیان» و «عارف رضوانی» میزبان عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت و اقشار مختلف مردم است.علاقه مندان جهت حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران مراجعه کنند./مهر

شکایت دو بازیگر علیه کمپانی پارامونت پیکچرز به دلیل آزار جنسی

هنرپیشه‌های اصلی فیلم رومئو و ژولیت که در سال ۱۹۶۸ میلادی ساخته شد در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی شکایت خود علیه کمپانی پارامونت پیکچرز در لس‌آنجلس را به دلیل آزار جنسی ثبت کردند.  دراین پرونده شکات تأکید دارند در دوره فیلمبرداری، این کمپانی به گونه‌ای برخورد کرده که هنگام فیلمبرداری برهنه بودنشان به نوعی آزار و سوء‌استفاده جنسی آن‌هم در دوران کودکی‌شان بوده است. لئونارد وایتینگ، بازیگر نقش رومئو مونتاگ در 16 سالگی و اولیویا هاسی، بازیگر نقش جولیت کاپولت در 15 سالگی، از این کمپانی ابرقدرت در هالیوود به دلیل آزار و اذیت جنسی، سهل‌انگاری، تخلف عمدی، کلاهبرداری، تصاحب نام و شباهت و تحمیل عمدی شکایت کردند. در اظهارات این دو هنرپیشه که روز جمعه گذشته در دادگاه ثبت شده آمده است آثار سوء رفتار مسئولان و مدیران کمپانی یاد شده هنگام فیلمبرداری باعث پریشانی عاطفی آنها شده و شیوه‌های تجاری ناعادلانه و سوء‌استفاده جنسی از کودکان است. دراسناد ارائه شده در شکایت یاد شده که هنوز به صورت رسمی در دادگاه عالی لس آنجلس ثبت نشده است آمده که به نمایش گذاشتن بخشی از اندام برهنه هر دو هنرپیشه در بخش‌هایی از فیلم مصداق دقیقی سوء‌استفاده جنسی از آنهاست.کارشناسان حقوقی در این زمینه اعلام کرده‌اند به دلیل وارد شدن آسیب روحی و روانی به شاکیان این پرونده و از دست دادن فرصت‌های شغلی در آینده به دلیل انتشار این صحنه‌ها در فیلم یاد شده جریمه‌ای معادل 500 میلیون دلار در انتظار کمپانی پارامونت پیکچرز است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/15/639293/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها