نشست ویژه شورای امنیت برای مسجدالاقصی


در پی هتک حرمت مسجدالاقصی توسط ایتامار بن گویر شورای امنیت امروز جلسه علنی درباره تحولات مسجدالاقصی برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، این نشست در پی درخواست امارات و چین از شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. در این راستا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر اهمیت این اقدام بین‌المللی برای توقف تنش‌های خطرناک رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی تأکید کرد و گفت: «این اقدام با هماهنگی اردن و گروه‌های دوست در سازمان ملل انجام می‌شود.»
در همین راستا تشکیلات خودگردان فلسطین در سه نامه به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به انفجار اوضاع در فلسطین درپی اقدام وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی هشدار داد.اقدام تحریک‌آمیز بن گویر، وزیر تندرو کابینه جدید رژیم صهیونیستی حتی نگرانی مقامات امریکا را نیز به همراه داشته است. در همین ارتباط کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اقدام ایتامار بن گویر، وزیر امنیت «ملی» کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت: «امریکا برای حفظ وضعیت موجود در خصوص اماکن مقدس در قدس، ثابت قدم است. از نظر واشنگتن هرگونه اقدام یکجانبه‌ای که وضعیت فعلی را تغییر دهد، غیرقابل قبول است.»
در همین حال، سایت عبری زبان «واینت» نیز اعلام کرد که مقامات کاخ سفید از اقدام بن گویر خشمگین هستند. این مقامات اقدام بن گویر را کاملاً غیرمنطقی خوانده و گفتند که هدف او جلب توجه بیشتر به خود بوده است.این در حالی است که در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز یائیر لاپید، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز به این اقدام انتقاد و تأکید کرده است: «این اقدام، تل‌آویو را با نیمی از جهان به جنگ و اختلاف انداخت.»با این حال بن گویر همچنان بر مواضع خود تأکید کرده و در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ اسرائیل گفته است، دوباره به الاقصی یورش خواهد برد. وی مدعی شد: «این دولت به تهدیدهای کسی اهمیت نمی‌دهد؛ اما ما نباید همه چیز را به حماس خبر دهیم. یهودیان تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند و از ورود به مسجدالاقصی محروم می‌شوند. این وضعیت باید تغییر کند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/4/639315/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها