دیگه چه خبر؟


سانسور مراسم حاج قاسم

 خبر اول اینکه،روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در شماره روز گذشته خود حتی یک کلمه از مراسم مختلف بزرگداشت شهدای مقاومت خبررسانی نکرد. این روزنامه با سانسور کامل مراسم تهران، کرمان، عراق، سوریه و لبنان که با حضور گسترده و باشکوه مردم و دلدادگان به شهید سلیمانی برگزار شد، حتی مواضع بین‌المللی دراین باره را نیز بایکوت کرد. این درحالی است که این رسانه در هفته‌های اخیر تقریباً هر روز پیگیر پرونده قاتلان شهدای امنیت بوده است، به تبرئه عوامل جنایت و قتل شهدای بسیج و فراجا می‌پردازد.


راهپیمایی در نیجریه به یاد شهید سلیمانی 

 خبر دیگر اینکه،  در سومین سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اعضای جنبش اسلامی نیجریه روز سه‌شنبه در شهر «آبوجا» در اعتراض به اقدام جنایتکارانه امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی راهپیمایی کردند و پرچم  امریکا را آتش زدند. به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ایندیپندنت نیجریه» مسلمانان نیجریه در این راهپیمایی پرچم امریکا را آتش زدند و پلاکاردهایی در محکومیت ترور شهید سلیمانی  به همراه داشتند. بر اساس این گزارش، مسلمانان حاضر در این راهپیمایی همبستگی با شهید قاسم سلیمانی از منطقه « پلازا» به سمت میدان «آهامادو بلو» در پایتخت حرکت کردند.
«عبداللهی محمد موسی» دبیر مجمع این جنبش گفت: «اعتراض و آتش زدن پرچم امریکا  با هدف نشان دادن نارضایتی از قتل وحشیانه مردی است که در کنار قربانیان تروریسم در سطح جهان ایستاد».


آزادی ترانه علیدوستی تا زمان محاکمه

 یک خبر دیگر اینکه، ترانه علیدوستی، بازیگر پرحاشیه و مطرح سینما به قید وثیقه از زندان آزاد شد. پس از بازداشت او در پی اظهارات غیرمستندش درباره حوادث اخیر، رسانه‌های بیگانه مدعی شدند که علت اصلی بازداشت او «کشف حجاب» بوده است اما سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد که بازداشت این بازیگر به علت عدم ارائه مستندات در خصوص ادعاهایی که در حمایت از آشوبگران مطرح کرده، صورت گرفته است. گفتنی است همچنین از دسترس خارج شدن صفحه اینستاگرام علیدوستی همزمان با بازداشت او جنجال آفرین شده بود. برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه جوان گزارش دادند که این اتفاق برای جلوگیری از دسترسی به اطلاعات و ارتباطات احتمالی او با برخی چهره‌های رسانه‌ای خارج از کشور بوده است.


دستگیری عوامل شهادت مأموران فراجا در زاهدان

 با خبر شدیم  که،  فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یک تیم تروریستی وابسته به معاندین که هفته گذشته اقدام مسلحانه و ترور گشتی‌های پلیس در سطح استان را انجام داده بودند، خبر داد. سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با تسنیم از جزئیات این دستگیری خبر داد و اظهار داشت: تیم تروریستی که شامگاه سه‌شنبه در زاهدان منهدم شد مستقیماً با معاندین خارج از کشور در ارتباط بودند و تحت آموزش‌های آنها قرار داشته‌اند که در این زمینه پاداش‌هایی هم دریافت می‌کردند. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: اعضای این تیم ضدامنیتی در طول هفته‌های اخیر چند مورد حمله مسلحانه با هدف ترور پرسنل انتظامی به واحدهای گشتی پلیس داشته‌اند و در ادامه فیلم اقدامات خود را توسط رسانه‌های معاند منتشر می‌کردند.
وی تصریح کرد: همه اعضای این باند 6 نفره به علاوه 3 نفر که با آنها همکاری داشته‌اند شامگاه سه‌شنبه در پی اقدامات اطلاعاتی با عملیاتی پیچیده دستگیر شدند که تاکنون به اقدامات شرورانه خود اعتراف کرده‌اند و طبق اعترافات طرحی داشتند که حمله به واحدهای گشتی پلیس را ادامه دهند. سردار قنبری افزود: در بررسی مخفیگاه این تیم ضدامنیتی مقداری سلاح و مهمات شامل کلت کمری و کلاشینکف کشف شد و علاوه بر آن 6 دستگاه خودرو از این تیم که عملیات‌های خود را با این خودروها انجام می‌دادند کشف شد که پیرو بررسی به عمل آمده مشخص شد خودروها سرقتی هستند. همچنین مدارک و فیلم‌هایی نیز کشف و ضبط شده که در حال بررسی هستند. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی بازجویی به عمل آمده مشخص شد این تیم علاوه بر اقداماتی که علیه گشت‌های انتظامی انجام می‌دادند، پیش از این مرتکب چندین مورد سرقت مسلحانه و راهزنی هم شده‌اند. وی ضمن قدردانی ویژه از همکاری مردمی در رابطه با دستگیری این عوامل ضدامنیتی، تصریح کرد: پرسنل انتظامی در کنار سایر نیروهای امنیتی با تمام توان مقابل اقدامات ضدامنیتی ایستاده‌اند و همه اقدامات اشرار و معاندین در رصد اطلاعاتی قرار دارند.


امریکا نگران قاتلان شهدای ایران شد

 دست آخر اینکه،  رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن همزمان با اعدام یک زن در امریکا، با مداخله‌جویی در ایران، همچنان درباره بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیرایران فضاسازی می‌کند. به گزارش ایرنا، رابرت مالی که از زمان آغاز حوادث داخلی ایران، نقش خود را در حد یک تدارکاتچی دیدارهای مخالفان جمهوری اسلامی ایران با مقامات امریکایی تنزل داده تا از هرگونه تغییر و از دست دادن سمت خود در امان بماند، اظهارات مداخله جویانه بسیاری درباره امور داخلی ایران داشته است. مذاکره کننده ارشد امریکا در تازه‌ترین اظهارات مداخله‌جویانه نگران دو محکوم به اعدام در ایران شده است. افراد یاد شده از سوی مالی، کسانی هستند که با حمله به نیروهای انتظامی منجر به شهادت و مجروح ساختن آنها شده‌اند. مالی پیش از این نیز نسبت به مجازات قاتل مسلح شهدای مشهد نیز ناراحت شده بود.  دولت بایدن اگرچه نقش خود را در حوادث اخیر ایران منکر شده و مدعی است در پی تغییر رژیم نیست، اما از آغاز ناآرامی‌ها در ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و به صراحت اعلام کرده است که به جای تمرکز بر مذاکره و رویکرد دیپلماسی که همواره شعار آن را سرداده، بر ناآرامی‌های ایران متمرکز است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8096/5/639323/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها