استقبال از سینمای تابستانی با تازه های اکران
فرهنگی/ چهارشنبه اول تیرماه که از راه برسد با نمایش دو فیلم تازه، اکران تابستان آغاز میشود. «طلاخون» و «روز ششم» دو فیلم تازه اکران هستند که با نمایش آنها فهرست چهرههای شناخته شده سینمایی که فیلمهای تازه روی پرده دارند بیشتر میشود. بر صدر این لیست و البته در بخش تازههای اکران شهاب حسینی و جمشید هاشمپور قرار دارند. رضا عطاران (انفرادی)، هانیه توسلی (بیصدا حلزون)، پژمان جمشیدی و سارا بهرامی (علفزار)، صابر ابر (بدون قرار قبلی)، مریلا زارعی (هناس)، نگار جواهریان، فاطمه معتمدآریا و پارسا پیروزفر (مجبوریم)، علی نصیریان (لامینور)، پریناز ایزدیار، جواد عزتی و بابک حمیدیان (مغز استخوان)، اکبر عبدی (نقره داغ) و... از جمله چهرههای شناخته شدهای هستند که این روزها تصاویرشان بر سردر سینماها دیده میشود. با اکران «طلاخون» مصطفی زمانی همزمان دو فیلم روی پرده دارد. «بدون قرار قبلی» دیگر فیلمی است که این روزها با حضور او روی پرده است. بهروز شعیبی هم همزمان در دو فیلم «هناس» و «بدون قرار قبلی» را به ترتیب با عنوان بازیگر و کارگردان در حال اکران دارد.
آغاز اکران تابستان با «طلاخون» و «روز ششم»
فیلم «طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیهکنندگی حسن کلامی که قرار است از چهارشنبه یکم تیرماه اکران آن آغاز شود محصول سال 98 است. در این فیلم علاوهبر شهاب حسینی، حسام منظور، زری خوشکام، ترنم کرمانیان حضور دارند. چهارمین تجربه بلند سینمایی ابراهیم شیبانی، روایتگر یک پرونده جنایی و درگیری زنی با این ماجرا است.
«روز ششم» نخستین ساخته سینمایی حجت قاسمزاده اصل به زندگی جوانی به نام احمد میپردازد که بعد از آزادی از زندان فقط 5 روز وقت دارد که جواب چند معما را پیدا کند. احمد اگر موفق نشود در روز ششم کشته خواهد شد. در این فیلم که تهیهکنندگی آن با رحمان سیفی آزاد است در کنار مصطفی زمانی، هنرمندانی چون جمشید هاشمپور، بهاره افشاری، امیر جعفری، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی، بهرام ابراهیمی و مهدی حسینی نیا حضور دارند.
تماشای آنلاین «شادروان»
آنطور که شورای راهبردی اکران در گزارش روز دوشنبه 23 خردادماه وعده داده اکران آنلاین فیلمهای سینمایی قرار است با تشکیل کارگروهی به همین منظور جدیتر شود اما تا آن زمان تعدادی از فیلمها با کم شدن سانسهای نمایش سینما به اکران آنلاین آمدهاند. «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی که بهعنوان یکی از فیلمهای اکران نوروزی از اواخر سال ۱۴۰۰ روی پرده سینماها رفت از همین دست آثار است. این فیلم با فروش بلیت به تعداد کمتر از ۳۰۰ هزار عدد و رقم ۹.۵ میلیارد تومان در سینماها، از ۲۵ خردادماه راهی اکران آنلاین شده است. در این فیلم سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی بازی کردهاند. «مرد بازنده» ساخته محمدحسین مهدویان، با حضور جواد عزتی، رعنا آزادی ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام و مهدی زمینپرداز از دیگر فیلمهای اکران نوروز است که به اکران آنلاین پیوسته است.
علی اصغرشاه زیدی خواننده و مدرس مکتب آوازی اصفهان در سالروز درگذشت جلیل شهناز و حسن کسایی، از جایگاه و هنر این استادان بزرگ میگوید
شکوه موسیقی ملی با درخشش دو هنرمند بی تکرار
نداسیجانی-
موسیقی ایرانی که قدمتی کهن دارد و میراث گذشتگان است، با نام بزرگانی همچون استادان جلیل شهناز و حسن کسایی پیوند خورده است. موسیقیدانان و نوازندگانی که به اذعان بسیاری از پیشکسوتان و تراز اولان این هنر، جایگاه شان دست نیافتنی و ماندگار است ،آنچنان که «تار» شهناز و «نی» کسایی در تاریخ هنر موسیقی ایران به مقامی رفیع رسیده است.
علی اصغرشاه زیدی خواننده و مدرس مکتب آوازی اصفهان و از شاگردان زنده یاد جلالالدین تاج اصفهانی در گفتوگو با «ایران» به بهانه سالروز درگذشت این بزرگواران (جلیل شهناز ۲۷ خرداد ۱۳۹۲) و (حسن کسایی ۲۵ خرداد ۱۳۹۱) از جایگاه و هنر آنها سخن گفته است که میخوانید.
ابتدا از آشنایی خود با استادان کسایی و شهناز بگویید؟
سال 1350 در محضر حضرت استاد تاج اصفهانی تلمذ میکردم. آن دوران استاد کسایی در مرکز فرهنگی صدا و سیمای استان اصفهان تدریس میکرد و آقای تاج، من را به ایشان معرفی کرد و این دیدار صورت گرفت و آغاز آشنایی من با استاد کسایی بود و تا زمانی که در قید حیات بود، این ارتباط خاص و دوستی ادامه داشت، به گونهای که یا در منزلش میهمان بودم یا در محیطهای دیگر دائماً در ارتباط و رفت و آمد بودیم. اکثر کارهایی هم که از آن دوران باقی مانده در محفلهای خصوصی با حضور استادان جلیل شهناز و حسن کسایی است که به صورت بداههنوازی و بداههخوانی، ضبط و منتشر شده و در دسترس مردم علاقهمند قرار دارد.علاوه بر آن دو آلبوم در همکاری با استاد جلیل شهناز ضبط و منتشر کردهام با عنوان «چرخ گردون» و «سروش آسمانی» با آهنگسازی استاد علی تجویدی و اشعاری از استاد بیژن ترقی و با تنظیم و اهتمام استاد فریدون شهبازیان که در کنار آن نوازندگان عزیز دیگری هم حضور و اجرا داشتهاند و این دو اثر بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت، آن هم در سالهایی که کمتر افرادی به موسیقی جدی و اصیل میپرداختند. با استاد شهناز هم حدود سال 1352 آشنا شدم در واقع زمینه تمامی این دیدارها توسط استاد تاج فراهم شد و افتخاری بزرگ برای من است.
ساز نی به بعد و قبل از حسن کسایی تقسیم میشود. ویژگی نوازندگی این استاد بزرگ چه بوده است؟
استاد کسایی فرمودند اگر حضرت نایب اسدالله نی نواز نبود، من هم نبودم. درواقع باید بگویم استاد کسایی در قله هنر نی نوازی قرار دارد و هیچ کسی نتوانست به جایگاه او دست یابد، البته نسلهای بعد از او هم نوازندگان خوبی هستند اما آنها هم به این موضوع کاملاً اعتقاد دارند و میدانند هنر نوازندگی این استاد بزرگ در چه سطحی قرار دارد. استاد حسن کسایی نوعی از نوازندگی را با این ساز انجام داد که در گذشته وجود نداشته یا شرایط آن فراهم نبوده است.
تغییر و تحولی که استاد کسایی در این ساز به وجود آورد، موجب شد همه قطعاتی که قبلتر فالش نواخته میشد، به درستی شنیده شود و حتی در ارکستر هم صدای این ساز به گوش رسید. آقای کسایی با ساز نی، چهار مضراب نواخت و صداهایی از این ساز شنیده شد که دیگران نتوانستند مشابه او انجام بدهند. البته سخن دراین باره بسیار است و اگر بخواهیم در مورد ویژگیهای هنر استادان حسن کسایی و جلیل شهناز صحبت کنیم مثنوی هفتاد من کاغذ است و شبها و روزها باید به صورت کارشناسانه در این باره گفت و نوشت.
من به جرأت میگویم نظیر این دو استاد که در زمان خودشان هم مانندی نداشتند به وجود نخواهد آمد و امروز که حدود 10 سال از فوت آنها میگذرد، این استادان توانستند راه را برای نوازندههای دو سه نسل بعد از خود هم هموار کنند.
استادان حسن کسایی و جلیل شهناز سبک منحصر به فردی در نی نوازی و تارنوازی ایجاد کردند و اگر بخواهیم برای نسلهای بعد از آنها ارزش قائل شویم، باید به کار کسانی احترام گذاشت که از آنها تقلید نکردند و با توجه به سبک این دو استاد یا پیشینیان، مسیر هنری خود را در پیش گرفتند.
نکته مهم دیگر این است که استادان کسایی و شهناز علاوه بر تبحر در نوازندگی و مسلط بودن به دیگر سازها، آواز هم میخواندند و به اشعار و ادبیات هم تسلط بسیاری داشتند هنری که اکثر نوازندگان نسبت به آن بی توجه هستند و دانشی ندارند.
مردم و نسل ما باید استادان بزرگی همچون کساییها و شهنازها را بشناسند، باید رسانهها درباره ویژگی هنر آنها صحبت کنند ،همچنین از هنر استاد تاج اصفهانی خواننده بزرگ ایران. استاد تاج در طول عمر هنریاش هیچ گاه نامناسبخوانی نکرد و 10 هزار بیت شعر از بر بود و با وجود خوانندههای بسیار آن دوره، سبک متفاوتی در مکتب آوازی اصفهان ایجاد کرد ،اما امروزه همه خوانندگان مقلد هستند ،بخصوص در فضای مجازی که همه نوازنده، شاعر، بازیگر و.. شدهاند اما اگرخارج از فضای مجازی بخواهیم آنها را بسنجیم درک درستی از هنر ندارند.
استاد کسایی تکنیک منحصر به فردی در ساز نی ایجاد کرد. علاوه براین چه ویژگی در اخلاق و منش ایشان بود که موجب شده جایگاه استاد کسایی متفاوت از دیگر نوازندگان نی باشد؟
حاج سید جواد کسایی پدر استاد کسایی است و از کارخانهداران نام آشنای اصفهان بود ،علاوه بر آن منزلش محل رفت و آمد هنرمندان درجه اول موسیقی بود، استادانی همچون تاج اصفهانی، ابوالحسن صبا، مرتضی خان محجوبی، ادیب خوانساری، خانواده جلیل شهناز و.... استاد کسایی در این شرایط رشد و پرورش یافت و این مسأله ای بسیار مهم است که با چه کسانی مأنوس شوید و چه بیاموزید، اما متأسفانه نسل جوان تمام نیروی و توان خود را در فضای مجازی گذاشته و گرایش بسیاری به آن پیدا کرده است ،اما دراین فضا هر صحبت زشت و تهمتی بیان میشود و بیاخلاقیهای بسیاری در مورد هنرمندان صورت میگیرد.
اشاره داشتید یکی از خصوصیات بارز این دو نوازنده بزرگ آشنایی و تسلط بر حوزه شعر و آواز است .این موضوع چقدر درهنر ما تأثیرگذار است؟
همان طور که گفته شد استادان کسایی و شهناز مسلط به شعر و ادبیات بودند و آواز میخواندند و بر این اساس، وزن شعر و بحر شعر را بخوبی میشناختند که این شناخت قطعاً در جواب آواز بسیار اثرگذار است، ولی وقتی شناخت و دانشی نباشد مشکل ایجاد میشود و نمیتوانند به درستی حق مطلب را ادا کنند. استاد تاج اصفهانی و همچنین بنده این افتخاررا داشتیم با آقایان شهناز و کسایی آواز بخوانیم که وقتی با دقت به آن گوش بدهید گویا این دو نوازنده با سازشان آواز میخوانند و سیلاب به سیلاب شعر را به موسیقی تبدیل کردهاند و این مسأله ای بسیار مهم است،اما جوانان امروزی با شعر و ادبیات آشنایی کمتری دارند و جای تأسف است که رسانههای ما هم کمتر به این موضوع میپردازند ،بویژه صدا و سیما که در این سالها بیشترین آسیب را به موسیقی زده است. امروزه برخی از خوانندهها در تولید اثرشان هم ترانه میگویند ،هم آهنگسازی و تنظیم کارشان را انجام میدهند و گوینده تلویزیون یا رادیو هم با توجه به شناخت اندکش از این هنر، استقبال پرشوری از این گونه آثار دارد و اینها موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
طبق صحبت بزرگان موسیقی، آنچه در گذشته موجب شده یک اثر موسیقی مانا و جاوید باشد، حضور آهنگساز، خواننده، شاعر و گاهی تنظیم کننده برای ساخت یک اثر موسیقی بوده که شاید هفتهها یا ماهها به طول میانجامید، موضوعی که امروز اصلاً وجود ندارد یا بسیار اندک مشاهده میشود. دیدگاه شما دراین زمینه چیست؟
صد درصد این موضوع بسیار اثرگذار است. بنده 40 سال شبها و روزها در کنار استاد شهناز زندگی کردم.، البته استاد شهناز ساکن تهران بود اما هرگاه که به اصفهان سفر میکرد، شاید بیش از دو ماه در این شهر که زادگاهش بود، اقامت داشت و من نیز از این فرصت بهره میبردم و تقریباً اکثر این زمانها در خدمت استاد بودم و هیچ گاه آقای شهناز تنهایی جایی نمیرفت. همان طور که اشاره کردید خیلی از این کارها که بداهه خوانیها و بداهه نوازی بوده در همین محفلها خلق شده است.
جالب است بدانید آقای کسایی سهتار هم بخوبی مینواخت و در این ساز هم سبک و شیوه خودش را داشت. استاد جلیل شهناز هم که نامش با ساز تار گره خورده است. زنده یاد یاحقی تعریف میکرد یک روز آقای شهناز مشغول نواختن تار بود و از ایشان سؤال می کند آنچه نواختید چه بوده و پاسخ می دهد ،در دستگاه شور و دشتی و آقای یاحقی میگوید استاد جلیل شهناز برای همیشه دفتر تار را بست، البته آقای شهناز به کمانچه، تنبک، ویولن و دیگر سازها هم مسلط بود، اما جلیل شهناز را با تار میشناسند.
نسل جوان چگونه میتواند میراثدار مکتب استادان حسن کسایی و جلیل شهناز باشد و آن را زنده نگه دارد؟
استادان کسایی و شهناز خلق کردند و دیگران بنده آن خلاق هستند و از خلاقیت او استفاده میبرند و باید به نسل آینده امیدوار بود،چرا که آنها میتوانند مکتب و نام استادان و پیشینیان قبل خود را زنده نگاه دارند و حافظ این میراث بزرگ و گرانبها باشند،اگرچه در دوران زندگی آنها غم نان و کار نبود و با عشق به هنر مینواختند. وقتی آدم عاشق باشد، حتی فقر را هم کنار میگذارد ،چرا که عشق پایه و اساس هر کار است و انسان را هدایت میکند، اگر عشق در نویسندگی، بازیگری، موسیقی و هر هنر باشد، آن هنر متجلی میشود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی به اصفهان:
رسالت دولت مردمی، تکریم هنرمندان اصیل ایرانی است
فرهنگی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی به اصفهان، با تأکید بر اینکه دولت مردمی ثابت کرد همه راهها به غرب و کدخدای غربی ختم نمیشود، گفت: «حذف ارز ترجیحی یک تصمیم راهبردی برای کشور بود که شخص رئیسجمهور آبرو و شخصیت اجتماعی خود را به میدان آورد تا این تصمیم سخت و اساسی گرفته شود.»
ثابت کردیم همه راهها به غرب ختم نمیشود
اواخر هفتهای که گذشت سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان و دیدار وی با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این استان و همچنین حضور در جمع مردم همراه شد. آنطور که در بخشی از گزارش روابط عمومی این وزارتخانه آمده، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفر استانی هیأت دولت به استان اصفهان در جمع اقشار مردم دهاقان گفت: «دولت مردمی با عملکرد خود ثابت کرد همه راهها به غرب و کدخدای غربی ختم نمیشود. میزان حجم واردات و صادرات ما با کشورهای منطقه تاکنون ۲ برابر سال قبل شده است، درحالی که سالها کشور معطل کمک غربیها شده بود. به هر حال امروز ریل کشور در حال تغییر است البته بهخوبی واقف هستیم تغییر ریل با سختیهایی همراه است.»
وی با تأکید بر اینکه ادامه تخصیص ارز ترجیحی ناممکن بود، تصریح کرد: «ارز ترجیحی تبعیض، فساد و قاچاق بهدنبال داشت هرچند قطع آن برای دولت راحت نبود و به معنای نادیده گرفتن مشکلات نبود بلکه یک تصمیم راهبردی بود که هیچ دولتی چنین تصمیمی را در دوره کاری خود نمیگرفت اما شخص رئیسجمهور آبرو و شخصیت اجتماعی خود را به میدان آورده تا جامعه را به سمت رستگاری اقتصادی رهنمون کنند.»
اسماعیلی به رشد ۵,۷ درصدی اقتصادی کشور در سهماهه چهارم سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: «این عدد با دوره مشابه قبلی قابل مقایسه نیست. دستاوردهای انجام شده میزان فروش نفت و درآمدهای نفتی نیز با کار جمعی صورت گرفته است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود دهاقان را شهرستانی سرشار از استعدادهای خوب و درخشان عنوان کرد که بهلحاظ منابع معدنی نیز غنی است.
آیتالله مستجابی: همه برای سلامتی رئیسجمهور دعا کنیم
بنابر خبر دیگری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این سفر استانی به دیدار آیتالله سیدمرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» از علمای برجسته اصفهان نیز رفت.
اسماعیلی وزیر فرهنگ در این دیدار ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف، حامل پیام محبتآمیز ریاست محترم جمهوری بود. آیتالله مستجابی در پاسخ به پیام آیتالله رئیسی نیز گفت: «باید همه برای موفقیت و سربلندی آقای رئیسی دعا کنند و بنده هم دعاگو هستم.»
گفتنی است، آیتالله مستجابی از علمای سرشناس شهر اصفهان است که تحصیلات خود را در حوزه علمیه تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیتالله سید ابوالحسن اصفهانی شد. وی یکی از مبارزان سیاسی در دوره ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیتالله کاشانی بود. همچنین آیتالله مستجابی علاوهبر اینکه در حوزه شعر و ادب و هنر دستی دارد از پهلوانان پیشکسوت ورزش زورخانهای به حساب میآید.
خبر دیگری از روابط عمومی وزارت ارشاد حاکی از حضور اسماعیلی در شورای اداری شهرستان شهرضا طی این سفر استانی است که با شرکت جمعی از مدیران، نخبگان و خانواده شهدای این شهرستان برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شورا گفت: «توسعه و آبادانی اماکن دینی، مذهبی و مرجعیت دادن به آنها در راستای تحقق نهضت بازگشت به مساجد از سوی دولت مردمی دنبال میشود.»
اسماعیلی، وجود مقبره امامزاده شاهرضا(ع) در شهرستان شهرضا را یک مزیت فرهنگی برای آن دانست و افزود: «مهمترین مزیت فرهنگی شهرستان شهرضا همین امامزاده است که اسم شهرستان نیز برگرفته از ایشان است و باید نسبت به آن توجه ویژهای داشت و در این زمینه به سازمان اوقاف و امور خیریه این تأکید را خواهیم داشت که شرایط فعالیتهای فرهنگی را در این مکان مقدس فراهم کند. شهرضا مفتخر به زادگاه شهید عالی مقام، سردار شهید ابراهیم همت است و جایگاه این شهرستان باید تقویت شود.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب که «امامزادگان قطب فرهنگی کشور هستند» تصریح کرد: «در دولت مردمی نهضت بازگشت به مساجد را بهعنوان شعار محوری حوزه فرهنگ انتخاب کردهایم. در این زمینه برنامه وسیعی را شروع کردهایم و در همه استانها آن را پیگیری خواهیم کرد.»
در خصوص همین سفر نیز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «رسالت دولت مردمی حضور میدانی در مناطق مختلف کشور و تکریم هنرمندان اصیل ایرانی است.»
1-ساخت دنباله جدید سریال «بازی تاج و تخت» با محوریت شخصیت محبوب «جان اسنو» تا چندی دیگر آغاز میشود.«کیت هرینگتون» که پیش از این دو بار برای بازی در نقش «جان اسنو» نامزد دریافت جایزه «امی» شده بود، برای ایفای مجدد نقش این شخصیت محبوب انتخاب شده است.در فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت»، «جان اسنو» متوجه شد که نام واقعی «اورگون تارگرین»، وارث بالقوه تاج و تخت است. در پایان سریال، او از وستروس تبعید شد و با وحشیها به شمال سفر کرد تا زندگی قدیمی خود را پشت سر بگذارد.دنباله جدید سریال «بازی تاج و تخت» که با تمرکز بر شخصیت «جان اسنو» ساخته میشود، شاید سرنوشت شخصیتهای بازمانده از فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت» را دستخوش تغییر کند. سریال هشتفصلی «بازی تاج و تخت» بر اساس مجموعه رمانهای «ترانه یخ و آتش» نوشته «جورج آر.آر. مارتین» با کسب جوایز فراوان به یکی از موفقترین سریالهای تمام دورهها تبدیل شده است.نسخهای دیگری از سریال «بازی تاج و تخت» با عنوان «خاندان اژدها» نیز در حال ساخت است که قرار است بزودی عرضه شود. «خاندان اژدها» به اتفاقات ۲۰۰ سال قبل از سریال اصلی «بازی تاج و تخت» میپردازد و پیشزمینه خاندان تارگرین را به تصویر میکشد./ایسنا
2-سمیرا برادری، تهیهکننده فیلم سینمایی «زالاوا» با اشاره به اینکه خواب سرمایه صرف شده برای این فیلم بیشتر از این به صلاح نیست، از اقدام برای اکران آن خبر داده است.با توجه به اینکه پیشتر تجربه اکران فیلمهایی که در فضای وحشت در سینمای ایران به روی پرده رفتهاند چندان موفق نبوده، وی درباره اینکه پیشبینیاش از میزان استقبال مردم از «زالاوا» چیست گفته: ««زالاوا» فیلمی از جنس وحشت نیست، فیلمی است بین ژانری، قصهگو، در برخی لحظات دلهره آور و عاشقانه. با توجه به موفقیتهای فراوان این فیلم در جشنوارههای داخلی و خارجی و کسب جوایز ارزنده فجر و جشنواره ونیز، نسبت به استقبال مردم بسیار از آن خوشبین هستیم.»برادری درباره تبلیغات این فیلم سینمایی که ارسلان امیری کارگردانی آن را به عهده داشته تصریح کرده: «شرایط و هزینهها برای تبلیغات سخت پیش میرود. امیدواریم با حمایت دولت و فضای مجازی و دوستان سینمایی بتوانیم خبرهای اکران فیلم را به گوش مخاطب برسانیم، اما مهمترین تبلیغ چنین فیلمهایی توسط مردم اتفاق میافتد، مردمی که فیلم را به یکدیگر توصیه میکنند.»داستان زالاوا در اواخر دهه ۱۳۵۰ خورشیدی روی میدهد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و... ./مهر
3-«کوین اسپیسی» که برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاهی در شهر لندن حاضر شده بود تا جلسه بعدی دادگاه با وثیقه بیقید و شرط آزاد است.
پس از انتشار خبر مطرح شدن چهار اتهام اخلاقی جدید علیه «کوین اسپیسی» که مربوط به سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ است، این بازیگر ۶۲ ساله برای دفاع از خود بهصورت داوطلبانه در دادگاه وستمینیستر لندن حاضر شد و در پایان جلسه اول دادگاه با قرار وثیقه بدون قید و شرط آزاد شد.
در سال ۲۰۱۷ اتهامی اخلاقی، درباره «کوین اسپیسی» مطرح شد و از آن به بعد این بازیگر مطرح به بیکارترین بازیگر هالیوود تبدیل شد و کمپانی «MRC» سازنده سریال معروف «خانه پوشالی» نیز همکاری خود را با این بازیگر برنده اسکار قطع کرد و از ساخت فصل جدید این سریال هم منصرف شد.بعد از آن اتهامات دیگری دربارهاش در زمان فعالیت «کوین اسپیسی» در تئاتر اولدویک لندن بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۳ مطرح شد که پای او را به دادگاه کشاند ،اما در نهایت بیگناه شناخته شد.اتهامات اخیر جدی علیه «کوین اسپیسی» در حالی مطرح شده است که اخیراً خبرهایی درباره بازگشت او به سینما پس از چند سال دوری منتشر شده است./ایسنا