اخــبار




شکایت از تبلیغات تلفن ثابت باسامانه 2021

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق تلفن ثابت چه به‌صورت متنی و چه به‌صورت صدا (voice) در صورت نداشتن مجوز، تخلف محسوب شده و برابر مقررات با آنان برخورد قانونی می‌شود. به‌گزارش «ایران» شرکت مخابرات  اعلام کرد، با توجه به لزوم رعایت مشتری مداری و حفظ حریم شخصی کاربران همواره فعالیت‌های خود را با تکیه‌ بر برقراری ارتباطات پایدار به همراه اقدامات حرفه‌ای برای ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به تمام مشتریان اعم از تجاری، خانگی و غیره پایه‌گذاری کرده و تمامی شهروندان می‌توانند برای پیگیری اینگونه موارد از طریق سامانه ارتباط مردمی (۲۰۲۱) اقدام کنند.

امضای تفاهمنامه توسعه کارآفرینی و برنامه نویسی در حوزه فاوا

تفاهمنامه‌ سه جانبه «طرح توسعه نگرش‌های کارآفرینی و برنامه‌نویسی در حوزه فناوری اطلاعات ویژه دانش‌آموزان در سراسر کشور» با هدف تحقق اهداف و راهبردهای الگوی اسلامی_ ایرانی پیشرفت و سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش فیمابین سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش‌وپرورش به امضا رسید.
به‌گزارش «ایران»، این تفاهمنامه در جهت اجرایی کردن راهکار «استقرار نظام خلاقیت و نوآوری در آموزش‌ و پرورش و به‌‌منظور حمایت مادی و معنوی از مدیران، مربیان و دانش‌آموزان نوآور و کارآفرین» و همچنین ارتقای کیفیت آموزش با استفاده از توسعه خدمات الکترونیکی و فراهم‌سازی زیرساخت مناسب برای ایجاد و توسعه‌ فضای کسب‌وکار منعقد شد. از دیگر اهداف اصلی این تفاهمنامه می‌توان به تحقق برنامه‌های توسعه‌ای برای دانش‌آموزان با طراحی ساز و کارهای لازم برای کمک به توسعه کارآفرینی و اشتغال هدفمند و پایدار در کسب ‌و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و افزایش مهارت‌های خلاقیت محور و آموزش در کنار یادگیری مهارت برنامه‌نویسی اشاره کرد.

گوگل مپ به دوربین کنترل سرعت مجهز شد

در نسخه جدید «گوگل مپ»، ویژگی مورد علاقه کاربران یعنی اطلاع از محل دوربین‌های محدودیت سرعت به این برنامه اضافه شده است.
به‌گزارش ایسنا گوگل در نسخه جدید برنامه «گوگل مپ» برخی از ویژگی‌های مورد علاقه کاربران از جمله وجود «دوربین محدودیت سرعت»(speed limits) و «دوربین‌های ثبت تخلف»(traffic camera notifications) را با تقلید از برنامه «ویز»(Waze) در ۴۰ کشور جهان به برنامه خود اضافه نموده است.دوربین‌های محدودیت سرعت در حال حاضر در جاده‌های بسیاری از کشورهای جهان نصب شده‌اند و اکنون کاربران با استفاده از گوگل مپ می‌توانند از مکان‌های دقیق نصب این دوربین‌ها مطلع شوند. گرچه این یک ویژگی جدید برای گوگل‌مپ به‌شمار می‌آید اما برای برنامه مشهور ویز این گونه نیست زیرا ویز از مدت‌ها پیش این ویژگی را در اختیار کاربران قرار داده بود. ویز یک نرم‌افزار بر مبنای سامانه موقعیت‌یاب جهانی است که از سیستم ناوبری گام‌به‌گام استفاده می‌کند. اپلیکیشن ویز بهترین مسیر را از مبدأ تا مقصد و همچنین نقاط پرترافیک و بسته شدن جاده‌ها را لحظه به لحظه به کاربران اطلاع می‌دهد.به نوشته «تک کرانچ»، کاربران اندرویدی از این پس علاوه بر اطلاع از دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای قادر خواهند بود وجود هرگونه ترافیک یا تصادفات جاده‌ای را نیز به دیگر کاربران گوگل‌مپ اطلاع دهند اما این در حالی است که کاربران دارای گوشی‌های سیستم عامل آی.او.اس از این قابلیت محروم هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7075/11/513008/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها