تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه


گروه جهان – رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات دیروز یکشنبه یکبار دیگر به خاک سوریه تجاوز کرد و با دو حمله موشکی به جنوب غرب دمشق جان 3 سرباز سوری را گرفت و 7 سرباز سوری دیگر را زخمی کرد.
به گزارش الجزیره، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نخستین رسانه‌ای بود که از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به قنیطره در جنوب سوریه خبر داد و پس از آن ارتش صهیونیستی در سلسله توئیت‌هایی وقوع این حملات را تأیید اما ادعا کرد، در پاسخ به دو حمله راکتی سوریه به اراضی اشغالی دست به این تجاوز موشکی زده است.
آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد، ارتش این رژیم در واکنش به شلیک دو راکت از جبل الشیخ در شمال جولان به سمت اراضی اشغالی، اهدافی نظامی در سوریه را هدف قرار داد.
به گزارش ایسنا، این در حالی است که یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری سانا گفت: در ساعت سه و ۲۲ دقیقه بامداد یکشنبه (دیروز) برخی اهداف هوایی دشمن از سمت جولان اشغالی ظاهر شدند و سامانه‌های دفاع هوایی ما فوری آنها را رهگیری و با آنها برخورد کردند و موشک‌های دشمن را که برخی مواضع ما در جنوب غرب دمشق را هدف قرار داده بودند، منهدم کردند. ماه گذشته میلادی نیز سامانه‌های دفاع هوایی سوریه اهداف متخاصم را که به سمت قنیطره می‌آمدند، رهگیری و منهدم کرده بودند.
به گفته این منبع، در ساعت چهار و ۱۰ دقیقه بامداد دیروز دشمن صهیونیستی چندین حمله موشکی به سمت حومه شرقی قنیطره انجام داد که منجر به کشته و زخمی شدن 10 سرباز سوری شد و خسارات مادی نیز به همراه داشت. خبرنگار اسپوتنیک نیز گزارش داد، در اثر حمله موشکی رژیم صهیونیستی به قنیطره منطقه تل الشعار دچار حریق شد. به گفته این خبرنگار، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه توانستند چندین موشک رژیم صهیونیستی را که در موج دوم حملات از جولان اشغالی شلیک شده بودند قبل از رسیدن به تل الشعار منهدم کنند.
تل الشعار روز دوشنبه گذشته نیز هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود که منجر به کشته شدن یک افسر و زخمی شدن سه سرباز سوری شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7075/13/513011/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها