مدیر کل سیاسی وزارت کشور: دو جبهه انتخاباتی در کمیسیون ماده 10 ثبت شده است




مدیرکل سیاسی وزارت کشور از تشکیل جبهه‌های جدید اصلاح‌ طلبان واصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش ایسنا، حمید ملانوری در نشست خبری دیروز خود گفت:  تشکیل جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم و جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ فعالیت احزاب رسیده است. وی ادامه داد: جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم به مدت یک سال و در موضوع انتخابات فعالیت خواهد کرد و جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی برای فعالیت‌های مختلف از جمله انتخابات فعال خواهند بود و چون تأسیس خود را به کمیسیون ماده ۱۰ اعلام کرده‌اند، فعالیت آنها بلامانع است.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه سومین جلسه این کمیسیون در سال ۹۸ تشکیل شده است خاطرنشان کرد: تأیید اساسنامه و مرامنامه مجمع زنان اصلاح‌طلب استان تهران، انجمن اسلامی معلمان ایران و حزب اتحاد ملت ایران اسلامی پس از اصلاحات انجام شده در جلسه بعد مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی افزود: با تمدید پروانه انجمن زرتشتیان کرج، انجمن زرتشتیان شریف آباد اردکان یزد مقیم مرکز و سازمان زنان زرتشتی موافقت شد و تمدید پروانه انجمن ملی فرهنگی ارامنه تهران برای بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.
ملانوری همچنین در این نشست با اشاره به سؤال ۱۶ نماینده مجلس از وزیر کشور درباره اینکه چرا وزارت کشور برای تجمع در روز کارگر مجوز نداده است، گفت: هیچ تقاضایی برای صدور مجوز راهپیمایی به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ نرسید. ما حتی روز دهم اردیبهشت جلسه تشکیل دادیم تا اگر در آخرین لحظه تقاضایی به ما رسید، آن را بررسی کنیم اما هیچ تقاضایی به کمیسیون ماده ۱۰ و به استانداری‌ها نرسیده است. در جلسه این کمیسیون آقای کمالی به نقد از خانه کارگر گفت: آنها تقاضا ندادند چون احساس می‌کردند با تقاضای آنها مخالفت می‌شد در حالی که ما از برگزاری راهپیمایی‌ها استقبال کردیم و حتی به استانداری‌ها گفته بودیم در صورت برگزاری تجمعات با مجوز، امنیت آن را تأمین کنند ولی وقتی تقاضایی به ما نرسید ما هم نمی‌توانستیم مجوزی صادر کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7075/3/513083/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها