پروانه معصومی:

ژانر ماورایی را دوست دارم





این روزها سریال «ملکوت» با بازی پروانه معصومی از شبکه آی‌فیلم عربی در حال پخش است؛ این بازیگر درباره دوبله سریال‌های ایرانی به زبان عربی، گفته: «متأسفانه خودم کارها را با دوبله ندیده‌ام، اما یکی از دوستانم می‌گفت سریال امام علی(ع) را با دوبله دیده و اینکه من به زبان عربی صحبت می‌کرده‌ام، جالب بوده است. فکر می‌کنم احساس جالب و دوگانه‌ای باشد که ببینی در حال حرف زدن به زبان دیگری هستی.»
او همچنین درباره ژانر ماورایی سریال «ملکوت»، معتقد است: «به طور کلی ژانر ماورایی را دوست دارم، اما فکر می‌کنم برای ساخت این نوع از کارها باید دقت زیادی داشته باشیم تا از افراط جلوگیری کنیم. سریال‌هایی که به مسائل غیرمادی می‌پردازند نباید عجیب و غریب باشند. در غیر این صورت نمی‌توانیم بیننده را با خودمان همراه کنیم.»
وی خاطرنشان کرد: «در این مجموعه اتفاقات عجیب و غریب نمی‌افتد و داستان طوری پیش می‌رود که بیننده می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. در واقع در سریال ملکوت به مسائلی پرداخته می‌شود که ما در زندگی روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. مثلاً خواب مقوله‌ای است که همه انسان‌ها با آن آشنایی دارند و حتماً برای افرادی پیش آمده است که خوابشان تعبیر شود. پس این موضوع چیز عجیب و غریبی نیست. فکر می‌کنم ملکوت توانست در این حوزه موفق عمل کند.»
پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون در سال 1363 بعد از سال‌ها دوری از سینما با فیلم گل‌های داوودی به‌کارگردانی رسول صدرعاملی به دنیای بازیگری بازگشت و در سال 1366 برای بازی در فیلم «جهیزیه‌ای برای ارباب» موفق به دریافت جایزه شد. او در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم های سینمایی زیادی بازی کرده است.
معصومی در کارنامه کاری خود بازی در فیلم های سینمایی ترانه شرقی، ساکن خانه چوبی، سفر به هیدالو، شاهزاده ایرانی، مجموعه تلویزیونی شرایط خاص، مینو و... دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7075/16/513108/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها