وزیر آموزش و پرورش :

در سال آینده قادر به پرداخت همه معوقات فرهنگیان نیستیم



معوقات و مطالبات معلمان در این سال‌ها یکی از جدی‌ترین خواسته‌های آنها بوده است.برخی از معلمان معترض بارها و بارها به اشکال مختلف این نارضایتی را نشان دادند. اما با هر اعتراضی مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که بودجه لازم برای پرداخت مطالبات وجود ندارد حالا این بار وزیر آموزش و پرورش است که خبر داد: «علی‌رغم افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال آینده قادر به پرداخت همه معوقات نیستیم». محسن حاجی میرزایی در سفر به خراسان رضوی در این باره توضیح داد: «بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ در حدود ۲۳ درصد رشد داشته است اما با وجود این افزایش همچنان قادر به پرداخت همه معوقات نیستیم. تلاش می‌کنیم بتدریج چالش‌ها را پشت سر بگذاریم اما باید در نظر داشته باشیم مجموعه کشور در شرایط سختی قرار دارد و ما در همین وضعیت باید به‌دنبال بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش باشیم و به‌دنبال کاهش حجم معوقات پرداختی به معلمان هستیم.» او درباره مشکلات کمبود فضا و نیروی انسانی در مناطق حاشیه شهر مشهد از جمله منطقه تبادکان نیز گفت: «چند استان با توجه به تعداد بالای دانش‌آموز سرانه فضای آموزشی کمتر از متوسط کشور دارند و بر همین اساس تمام تمرکز ما رساندن آنها به سرانه میانگین کشوری است».  
واگذاری مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به فرهنگیان
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۹۸ خبر داد.
به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی الهیار ترکمن در اجلاس مدیران کل استان‌ها که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: در زمینه واگذاری مسکن ویژه فرهنگیان و براساس تفاهم صورت گرفته شده ۴۰درصد از پروژه‌های مسکن و شهرسازی می‌تواند در اختیار فرهنگیان قرار گیرد و زمان اجرای تفاهمنامه سه ساله است. وی افزود: ۲۷۵ هزار نفر در سامانه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و براساس آمار موجود۱۷۰هزار فرهنگی در کشور فاقد مسکن هستند.
الهیار ترکمن تصریح کرد: از میان تمامی افرادی که در سامانه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند تعداد ۶۹هزار و ۳۰۰نفر فرهنگیان بالای ۲۰سال سابقه، ۲۷هزار و ۹۰۰نفر زوجین فرهنگی، ۲۴هزار و ۹۰۰نفر فرهنگیان بازنشسته، ۱۶هزار و ۴۳۰نفر زنان سرپرست خانوار و بیش از ۱۳۶هزار نفر سایر فرهنگیان متقاضی طرح مسکن فرهنگیان هستند. او در باره بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: امسال پرداخت خسارت‌ها به یک و نیم ماه کاهش یافته است. قرارداد فعلی بیمه تکمیلی اول دی ماه به اتمام می‌رسد و از دی ماه ۹۸مجدداً قرارداد متمرکز با بیمه آتیه سازان حافظ و به‌صورت صندوقی بسته خواهد شد. سه معیار اصلی برای قرارداد آتی بیمه تکمیلی وارد نشدن شوک قیمتی به تعرفه‌ها، محدود نشدن خدمات و کیفیت بالای خدمات خواهد بود. متوسط زمان پرداخت خسارت در قرارداد جدید بیمه تکمیلی کمتر از دو هفته خواهد بود.
وی گفت: امسال ۲۰۰میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی فرهنگیان اختصاص داده شده است که ۱۰۰میلیارد تومان برای بدهی‌های سال گذشته و ۱۰۰میلیارد تومان نیز برای نداشتن افزایش تعرفه برای امسال درنظر گرفته شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/5/530031/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها