اخــبار



شبکه ارتباطی آزادراه تهران - شمال تکمیل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تکمیل شبکه ارتباطی فاز نخست آزادراه تهران – شمال را که در دهه فجر افتتاح می‌شود صادر کرد. به‌گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی، در جلسه شورای فنی با حضور معاونین و مدیران وزارت ارتباطات با اشاره به افتتاح فاز نخست آزادراه تهران – شمال بر آمادگی کامل دستگاه‌های تابعه برای تکمیل شبکه ارتباطی این منطقه تأکید کرد. جهرمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات و اپراتورها را موظف کرد که برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا همزمان با افتتاح فاز نخست آزادراه تهران – شمال، شبکه ارتباطی این مسیر نیز برقرار شود. وزیر ارتباطات بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این آزادراه با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شود و به‌نوعی آزادراه تهران – شمال به یکی از مسیرهای پرتردد کشور تبدیل شود تأکید کرد که پذیرفتنی نیست، این آزادراه افتتاح شود اما شبکه ارتباطی آن برای راحتی مردم برقرار نباشد. براساس اعلام مجری پروژه آزادراه تهران – شمال قطعه اول این آزادراه به طول 32 کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رگولاتوری الزام کرد
استفاده از رمز یکبار مصرف برای احراز هویت خریداران سیمکارت

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از الزام اپراتورها برای احراز هویت خریداران سیمکارت با روش رمز یکبار مصرف (One Time Password) خبر داد. به‌گزارش «ایران» پیمان قره‌داغی گفت: به استناد پروانه اعطا شده به اپراتورها، هر مشترکی باید در زمان اشتراک به‌صورت درست شناسایی شود. براین اساس اپراتورها ملزم هستند در هنگام خرید یا فعال‌سازی سیمکارت با روش ارسال رمز یکبار مصرف (OTP) برای احراز هویت صحیح مشترکان اقدام کنند. وی افزود: در این روش در هنگام خرید سیمکارت، یک کد یکبار مصرف به انتخاب مشترک، به یکی از سیمکارت‌های دیگری که به‌نام وی در شبکه اپراتورها ثبت شده، ارسال می‌شود و ادامه فرآیند خرید و فعال‌سازی سیمکارت جدید با وارد کردن کد یکبار مصرف ارسال شده امکانپذیر است. قره‌داغی درباره نحوه احراز هویت کاربرانی که برای اولین بار سیمکارت خریداری می‌کنند، نیز گفت: اگر کاربر سیمکارتی از قبل نداشته باشد باید برای خرید سیمکارت به یکی از دفاتر فروش منتخب اپراتورها مراجعه کند. مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده درباره ضرورت ارائه کد یکبار مصرف یا مراجعه به دفاتر فروش منتخب برای خرید سیمکارت گفت: با اجرای این روش، احراز هویت کاربران به‌طور دقیق‌تر انجام شده و از فعال‌سازی سیمکارت برای افراد با سوءاستفاده از مدارک شناسایی آنان جلوگیری می‌شود.

قطع اینترنت دهلی نو در واکنش به اعتراضات مردمی

دولت هند که قبلاً دسترسی به اینترنت را در منطقه کشمیر به‌علت اعتراض‌های مردمی ناممکن کرده بود، به‌دنبال شکل‌گیری اعتراض‌های جدید در دهلی نو، اینترنت بخش‌هایی از این شهر را قطع کرد. به‌گزارش مهر، ناآرامی‌های روز پنجشنبه در دهلی نو پایتخت هند در اعتراض به تصویب قانونی برای تسهیل اعطای تابعیت به مهاجران غیرقانونی غیرمسلمان و رویه تبعیض‌آمیز دولت هند در این زمینه علیه مسلمانان رخ داده است. دولت هند در واکنش به این اعتراض‌ها به اپراتورهای تلفن همراه دستور داد تا دسترسی به خدمات اینترنت و پیامک را در بخشی‌هایی از دهلی نو که شاهد اعتراضات گسترده است، مسدود کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/17/530038/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها