واکنش‌ها به گزارش رویترز درخصوص تعهد ایران برای حضور زنان در ورزشگاه ها

زیرساخت‌ها آماده نیست، اینفانتینو می‌آید




گروه ورزش / یکبار دیگر ماجرای باز شدن درهای ورزشگاه‌ها به روی زنان فوتبالدوست ایرانی مطرح شده است. موضوعی که مدت هاست جزو مطالبات اصلی بخشی از زنان جامعه است و آنها بی‌صبرانه منتظر برداشته شدن تابلوی «ورود ممنوع» برای همیشه هستند. این بار ماجرا از گزارش رویترز آغاز شده است. خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که ایران به فیفا تعهد کتبی داده که شرایط را برای حضور زنان در مسابقات داخلی فوتبال هم فراهم می‌کند.
این گزارش در شرایطی منتشر شده که 18 مهر سال‌جاری برای نخستین بار تعدادی از زنان ایران توانستند به‌صورت غیرگزینشی و با خرید بلیت برای تماشای فوتبال وارد ورزشگاه شوند و بازی ایران-کامبوج از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند. با وجود این، پس از این بازی بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای بازی فوتبال محدود به بازی‌های ملی خواهد بود. در آن مقطع، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با «خاطره‌انگیز» دانستن حضور زنان در ورزشگاه آزادی، تأکید کرد که در این مسیر «توقف و بازگشتی در کار نخواهد بود.»
در این میان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز خبر داد که ۱۰ ورزشگاه در شهرهای مختلف آماده حضور زنان است. البته همچنان درباره احتمال حضور زنان در بازی‌های باشگاهی اظهارات ضد ونقیضی مطرح می‌شود و دیروز مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر به انتشار برخی اخبار پیرامون موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها واکنش نشان داد. سهیل مهدی به فارس گفت:«قبلاً در این باره اطلاع‌رسانی شده و همان‌طور که پیشتر گفته شد، هنوز زیرساخت و امکانات لازم در این باره در ورزشگاه‌های لیگ برتر وجود ندارد. این امر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی مستثنی بوده است.برای حضور بانوان تا زمان فراهم شدن شرایط، الزامی مطرح نیست و موضع جدیدی در این باره وجود ندارد.»
این تمام ماجرا نیست و ایسنا به نقل از یاهو اسپورت، نوشت که جیانی اینفانتینو بزودی به ایران سفر می‌کند. اینفانتینو که برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها در قطر به سر می‌برد درباره مباحث مختلفی از جمله فوتبال در ایران و مسأله ورود زنان به ورزشگاه‌ها صحبت کرده و گفته: «به‌زودی در اوایل سال جدید میلادی به ایران خواهم رفت تا بازی‌های لیگ را ببینم که زنان می‌توانند به ورزشگاه بروند.» رئیس فیفا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این اقدام چیزی را در ایران یا جهان درباره حقوق زنان تغییر می‌دهد؟ گفت:«این یک گام است، یک گام در مسیر درست و ارزش سمبلیک زیادی دارد و قطعاً زندگی خیلی از زنان را تغییر می‌دهد که می‌توانند از فوتبال لذت ببرند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/18/530044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها