در صفحه سبک زندگی قرار است چیکار کنیم؟

بیاییم رنگی باشیم...!‌





سهیل سراییان
مسئول صفحه سبک زندگی‌
کمی قرمز، آبی، زرد و بنفش را بیایین همین جا بریزیم روی این صفحه و از زیبایی‌های رنگ‌ها در کنار همدیگر لذت ببریم. رنگ‌ها می‌توانند انسان‌ها را شاد کنند و به طور کلی روحیه آنها را تغییر دهند. همان طور که اگر شما رنگ زرد و قرمز و نارنجی ببینید، ممکنه اشتهایتان باز شود، اینجا در این صفحه قرار است شما حال و هوایتان تغییر کند. می‌خواهیم بیشتر به زندگی و خوب زندگی کردن بپردازیم. چیزی که این روزها همه ما از آن مقدار کمی را در زندگی‌مان تجربه می‌کنیم. بیاییم اینجا حرف‌هایی را بزنیم که همه ما دوست داریم بخوانیم و بشنویم.
اسم این صفحه، «سبک زندگی» که در نشریات خارجی به «Lifestyle» معروف است. هدف از ایجاد این صفحه پرداختن به مسائلی است که هرروزه با زندگی ما گره خورده‌اند و در صفحات روزنامه‌ها دیده نمی‌شوند. این روزها که تقریباً فضای سردی به جامعه حاکم شده، بیشتر از هر زمان دیگری رسانه‌ها وظیفه تغییر در حال و هوای جامعه و مردم را دارند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا با این صفحه برویم سراغ موضوعاتی که احتمالاً برای شما جذاب خواهند بود. موضوعاتی که می‌تواند به شما در گوشه‌ای از این زندگی‌های ماشینی شلوغ کمک کنند.
سبک زندگی  می‌تواند به علایق، نظرات، رفتارها و جهت‌گیری رفتاری یک فرد، گروه یا فرهنگ اشاره کندوبه معنای شیوه زندگی خاص یک فرد، گروه، یا جامعه است. این اصطلاح نخستین بار توسط آلفرد آدلر، روان‌شناس اتریشی استفاده شد. سبک زندگی را فرهنگ آکسفورد، «راه‌های گوناگون زندگی فرد یا گروه» می‌داند. فرهنگ لانگ من، آن را «راه یا سبکی برای زیستن» می‌خواند. از نظر آسا برگر سبک زندگی، مد یا حالت زندگی فرد می‌باشد. در این صفحه می‌خواهیم درباره تمام این تعاریف که در فرهنگ ایران چگونه آمده، صحبت کنیم.
می‌خواهیم از امید و شادی بگوییم از اینکه چرا باید از خشم یا به قول امروزی‌ها، بی اعصابی فرار کنیم. شما ممکن است ما را از تهران که دود گرفته یا از خوزستان که یک روز گرد و خاک دارد و روز دیگر سیل می‌آید یا از زاهدان یا از تبریز یا از سراسر ایران بخوانید، فرقی نمی‌کند کجا باشیم، قرار است مطالبی را منتشر کنیم که برای همه به دردبخور باشد. بیشتر می‌خواهیم اینجا به فکر خودمان باشیم. از این حرف بزنیم که الان باید چه لباسی بپوشیم، چه عطری بزنیم. یا اصلاً در دنیای رنگ‌ها ما دقیقاً چه رنگی برایمان مناسب است. اما لازمه تمام این‌ها اول این است که از این فضای خاکستری فاصله بگیریم. این صفحه گروه سنی خاصی ندارد، اما اگر شما این صفحه را بخوانید هم جوان می‌شوید، هم به‌روز. از ویژگی‌های دیگری که برای صفحه سبک زندگی در نظر گرفته‌ایم، این است که تا جایی که می‌توانیم، سر شما را درد نیاوریم، کوتاه و مختصر و مصور حرف بزنیم.
سبک زندگی صرفاً یک تعریف یا یک ایدئولوژی خاص نیست. امروزه (lifestyle) به عنوان فرهنگ و نماد تمدن‌ها و جوامع تلقی می‌شود. وقتی صحبت از چیستی و ماهیت سبک زندگی به میان می‌آید و شاخص‌های تأثیرگذار آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم، می‌بینیم که گستره‌ای از روابط و رفتارهای اجتماعی را دربر می‌گیرد و همین‌طور الگوهای معماری و شهرسازی توجه شما را جلب می‌کند و کم کم شاهد نفوذ آن در مصارف کالا، تغذیه، رسانه، مصارف فرهنگی، ارزش‌ها و... هستیم. (Lifestyle) نوع آداب و شیوه زندگی شما را از هم تفکیک کرده و مشخص می‌کند که سبک زندگی شما مدرن به نظر می‌رسد یا سنتی و پیش پا افتاده است.
امروز اولین روز از زمستان است. زمستان برای همه یعنی برف و سرما. حالا اگر جایی زندگی می‌کنید که برف دارید، خب خوش بحالتان، ما اینجا در تهران فقط دود داریم و گاهی اوقات باران. حالا در زمستان چه لباسی بپوشیم؟ عطر مناسب زمستان چیست؟ چه ورزش‌هایی می‌توانیم بکنیم؟ این‌ها را همه در همین صفحه سبک زندگی درباره‌اش حرف می‌زنیم. ما برای اینکه بتوانیم از همه نقاط ایران بدانیم و شما از غذاهای شهرتان، فرهنگ، آداب و رسوم و هر چیز دیگری برای بقیه بگویید، نیاز داریم تا با ما همکاری کنید. این صفحه برای شماست تا بیایید واز مسائل مختلف زندگی، مشکلات و... برای بقیه بنویسید وعکس بفرستید.
ما امیدواریم تا کم کم بتوانیم برای شما خواندنی و جذاب باشیم. راه‌های مختلفی را برای ارتباط با این صفحه برای شما در نظر گرفته‌ایم. با ما در ارتباط باشید و مطالب رنگی خودتان را برای ما ارسال کنید. بیایید اینجا رنگی باشیم و رنگی حرف بزنیم. ‌ ‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/11/530051/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها