حوادث جهان




آرزو کیهان
مترجم

9 کشته در سقوط هواپیمای ونزوئلا

دادستان کل کشور ونزوئلا کشته شدن ۹ نفر را در پی سقوط یک فروند هواپیمای خصوصی در ایالت شمالی «ایالت میراندا»ی این کشور تأیید کرد. بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، 9 قربانی این حادثه شامل هفت مسافر و دو خدمه بوده‌اند. هواپیمای King-100 BE10 که عصر جمعه تماس خود را با مرکز کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه «اسکار ماچادو زولوواگا»ی ایالت «میراندا» از دست داد، ازشهر«گواسیپاتی» درایالت شرقی «بولیوار»عازم شهر«کاراکاس»، پایتخت ونزوئلا بوده است.

دختر 4 ساله ناجی مادرش شد

دختر 4 ساله‌ای که هنگام بیهوش شدن مادرش با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک کرده بود لقب قهرمان گرفت. به‌گزارش وایرد، این دختر که اهل نیوجرسی امریکاست به‌همراه 3 خواهر و برادر کوچک ترش در زمان حادثه در خانه حضور داشته است. واکنش بموقع «هالی» و تماس فوری‌اش با اورژانس سبب شد مادرش که به بیماری دیابت مبتلاست از مرگ حتمی نجات یابد. ستوان پلیس «فیلیپ» در این باره گفت:«واکنش این دختربچه بسیار شجاعانه بوده است. بسیاری از بزرگسالان در چنین شرایطی واکنش صحیح نشان نمی‌دهند و به‌دلیل اضطراب زیاد دست و پایشان را گم می‌کنند اما هالی به خاطر جسارت و شجاعتش از سوی اداره پلیس نیوجرسی لقب قهرمان را به خود اختصاص داد.»

ملاقات با مرد سوپی

مرد سوپی لقب یک امریکایی است که برای افراد بی‌خانمان سوپ داغ و لباس فراهم می‌کند تا آنها را از مرگ نجات دهد. به‌گزارش وایرد، «پیتر کلر» پس از مرگ پسر بی‌خانمانش در خیابان تصمیم گرفته تا هر روز برای افراد بی‌خانمان سوپ داغ سرو کند. پیتر اکنون در خیابان‌های ماساچوست امریکا مردی شناخته شده است و هر روز صبح برای رسیدگی به بی‌خانمان‌ها از خانه‌اش بیرون می‌زند تا بتواند گذر عمر را برای آنها راحت‌تر کند.

درگیری مرگبار در زندان هندوراس

شورش زندانیان در هندوراس دست‌کم ۱۸ کشته برجا گذاشت.
به‌گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات هندوراس اعلام کردند:به‌دنبال شورش تعدادی زندانی در یکی از زندان‌های این کشور در روز جمعه دست‌کم ۱۸نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
مقامات هندوراس با بیان اینکه تعدادی از این زندانیان به اسلحه مجهز بودند، اظهار داشتند: این درگیری تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که در سیستم زندان‌های این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد.
به‌دنبال وقوع این حادثه نیروهای امنیتی به زندان اعزام شده و بررسی‌های بیشتر در ارتباط با این درگیری آغاز شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/12/530062/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها