رئیسی: بازداشت افراد به منظور جمع‌آوری ادله ممنوع است




رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نباید به سهولت دستور بازداشت صادر کرد، گفت:  بازداشت افراد به منظور جمع‌آوری ادله ممنوع است.
به گزارش میزان، رئیسی در گردهمایی قضات دادسرای عمومی و انقلاب استان تهران با بیان اینکه ما قاضی را مهندس اجرای قانون می‌دانیم، افزود: احکامی که قضات صادر می‌کنند، همچنین تصمیمات و آرای عادلانه قضات می‌تواند جامعه را از اضطراب‌های اجتماعی و اقتصادی حفظ کند.
وی با تأکید بر رفتار شایسته با مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی، مشکل کمبود نیروی انسانی را یادآور شد و ادامه داد : به دنبال این هستیم که نیروی انسانی را در حوزه اداری و قضایی افزایش دهیم. به معاونت نیروی انسانی تأکید شده که در این زمینه یک اقدام جهشی انجام دهید؛ چرا که نمی‌شود با شیب ملایم نیرو جذب کنیم. رئیسی خطاب به قضات گفت: هر روز قبل از شروع کار به لیست زندانیان نگاه کنید؛ وضعیت آنها را بررسی کنید و حتماً در مواردی که قانون اجازه می‌دهد، از مجازات‌های جایگزین استفاده کنید.
 رئیس قوه قضائیه با تأکید بر بازدید مستمر قضات از زندان و با اشاره به بازدید اخیر خود از زندان اصفهان گفت: به نظر می‌رسد قضات باید دقت بیشتری در صدور حکم بازداشت و حبس داشته باشند و به سهولت نباید دستور بازداشت داد؛ مگر در مواردی که قانون اعلام کرده است و چاره‌ای وجود ندارد. رئیسی همچنین تصریح کرد: بازداشت افراد به منظور جمع‌آوری ادله ممنوع است؛ ابتدا دلایل را جمع‌آوری کنید سپس درصورت ضرورت، حکم دستگیری صادر کنید. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: تعداد زیاد پرونده دردستگاه قضایی داشتن، افتخار نیست بلکه باید با کار انقلابی پرونده‌های بلاتکلیف، مسن و پیچیده را به سرانجام رساند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/1/530094/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها