تلگراف خبــــــر




بیست‌وپنجمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» با حضور پرفسور شیرین هانتر، عضو شورای روابط خارجی امریکا، دوشنبه دوم دی‌ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
ارسلان کامکار، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی و کلاسیک می‌گوید هیچگاه مخالف موسیقی پاپ نبوده است و حتی خوانندگانی مثل محسن چاوشی و رضا صادقی را تحسین هم می‌کند.
فیلم «حوا، مریم، عایشه» به‌کارگردانی صحرا کریمی و تهیه‌کنندگی کتایون شهابی، این روزها در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است. این نخستین فیلم تولید کشور افغانستان به‌شمار می‌آید که در ایران اکران عمومی شده است. در یکی از سانس‌های نمایش این فیلم در خانه هنرمندان، رخشان بنی‌اعتماد و جهانگیر کوثری با مردم به تماشای «حوا، مریم، عایشه» نشستند و عکسی به‌یادگار با کتایون شهابی و صحرا کریمی گرفتند.
پس‌از شبنم قلی خانی، سیما تیرانداز، نگین معتضدی و مارال فرجاد، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی و سامان گوران جدیدترین بازیگران ایرانی هستند که به مجموعه جدید «شام ایرانی»به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب پیوسته‌اند. این مجموعه در این فصل به‌صورت بین‌المللی ساخته می‌شود و تاکنون حضور بازیگرانی از آذربایجان و ارمنستان در «شام ایرانی» قطعی شده و به تازگی گروه کارگردانی با امره تتیکل بازیگر جوان ترکیه‌ای نیز به توافق رسیده‌اند.
احد گودرزیانی پژوهشگر انقلاب و دفاع مقدس و از اعضای خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس شب گذشته دار فانی را وداع گفت. او در دومین و سومین همایش تجلیل از خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس (اسفند ۷۸ و اردیبهشت ۸۰) برای آثارش در دوهفته‌ نامه کمان به‌عنوان نویسنده و خبرنگار نمونه برگزیده شد.
گی‌یرمو دل‌تورو کارگردان نام‌آشنای مکزیکی برنده جایزه اسکار در یک نامه سرگشاده در تجلیل از مارتین اسکورسیزی کارگردان افسانه‌ای هالیوود از جدیدترین اثر او تجلیل کرد. او «ایرلندی» را فیلمی خواند که در آن مهارت و تجربه با روح زمانه در آمیخته است.
سید ضیاء هاشمی دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان تأکید کرد در صورتی که مبلغ قرارداد نمایش فیلم‌های جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر مناسب نباشد، اجازه نمایش آثار در شهرستان‌ها را نخواهند داد.
مراسم اختتامیه ششمین دوره دوسالانه «سرو نقره‌ای» شامگاه جمعه ۲۹ آذرماه با اعلام ناخرسندی داوران از آثار ارائه شده به این رویداد و دعوت عضو شورای شهر از هنرمندان برای کمک به حال خوب شهروندان تهرانی، به پایان راه رسید.
انتشارات امیرکبیر با اهدای ۲۰۰ جلد کتاب به پویش بازسازی کتابخانه تفکر شهریار عمومی پیوست. کتابخانه‌ای که ۱۳ هزار جلد از کتاب‌هایش در آتش ناآرامی‌های اخیر سوخت و به خاکستر تبدیل شد.
فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو منتشر شد.
نشست ادبی دوشنبه‌های شعر نگارستان، این هفته(دوم دی‌ماه) با یادبود تورج شعبانخانی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور محمدعلی بهمنی و خانواده شعبانخانی در بوستان گفت‌و‌گو به نشانی گیشا، خیابان نصر، خیابان پیروزی برگزار می‌شود. اجرای موسیقی توسط حسین زمان و بابک‌قادری از دیگر برنامه‌های این نشست است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/19/530119/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها