‌تیتری که صدای ژاپنی‌ها را درآورد



 


تیتر دیروز روزنامه «وطن امروز» انتقادهای زیادی به‌دنبال داشت. این روزنامه با انتشار تصویری از دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و شینزو آبه این تیتر را زده بود: «خربزه آبه» از جمعه شب که صفحه اول این روزنامه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد انتقادها به این روزنامه و نحوه تیترزنی آن آغاز شد تا اینکه دیروز مرکز مطالعات ژاپن از روزنامه وطن امروز انتقاد کرد.
این‌ مرکز در حساب توئیتری‌اش نوشت: «حداقل اصول روزنامه‌نگاری، احترام به سران کشورها است که روزنامه وطن امروز، تیتر امروزش را درباره دیدار روحانی و آبه، بر اساس شوخی‌های مجازی، چنین سخیف انتخاب کرده است.»
این توئیت باعث شد کاربران بیشتری به‌ وطن امروز و تفکرات گردانندگان آن انتقاد کنند: «‏وطن امروز که وضعیتش مشخصه ولی نکته اینجا اینه که ما تو ایران مرکز مطالعات ژاپن داریم.»، «‌‎تاریخ تیتر روزنامه به قبل از وطن امروز و بعد از وطن امروز تقسیم میشه.»، «‌‏چرا تلگرام را می‌ریزی تو روزنامه‌؟! اینم تیتر روزنامه فخیمه فاخرنویس اصولگرا»، «‏تیتر هتاکانه روزنامه وطن امروز. چگونه به خود اجازه می‌دهند تا نماد مملکت را به تمسخر بکشند؟آیا انتقاد ما به دولت باید منجر به تخریب نماینده کشور در دیدارهای بین‌المللی شود؟! همفکران بی‌وطنی امروز، برهم زنندگان آرامش اقتصادی ما و رنج کودکانمان»، «مفتخران به بی‌ادبی و بلاهت. فسفر سوزاندن برای کنار هم گذاشتن عبث کلمات بینوا. اینها را از این روزنامه بگیرید حتی فراموش می‌کنید که اصلاً وجود دارد. حیف آنکه اسمش وطن امروز است.»، «‏به‌نظر من اهمیتی ندارد که وطن امروز چه می‌گوید. اهمیت ماجرا در این است که منابع مالی‌اش خصوصی نیست!»، «‏نون هم تو تحریمه»، «‌‌‎تا وقتی امثال شما حضور دارید، ایران نیاز به هیچ دشمنی ندارد، در دیدار قبلی آبه با رهبر انقلاب، حادثه حمله به دو نفتکش ژاپنی اتفاق افتاد، الان هم این تیتر! چه چیزی از تیره شدن روابط ایران و ژاپن، گیر شما افراطیون می‌آید که این گونه خوشحالی خود را ابراز می‌کنید؟!»، «‌‎به دلیل مخالفت با روحانی و این دولت، قرار نیست هرکاری رو زیر سؤال ببریم و از هر مخالفتی حمایت!»، «‌‌‎حداقل خبرنگاری چیه! این اصل ساده احترام به اسم و فامیل یک انسان در حد ‎ادب ‎دبستان است!»، «‌‎تعریف روزنامه زرد همین هست!»، «‌‌‎حالا بعضی از روزنامه‌ها به درد شیشه و سبزی پاک کردن می‌خورن»، «‌‌‎روزنامه؟ بیشتر به بولتن سیاسی شبیه هست تا روزنامه، توقعی داریدا.»، «‌‌‎از کوزه همان برون تراود که در اوست... زور که نیست».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/20/530133/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها