رشد اقتصادی‌ام آرزوست




رشد اقتصادی همیشه برای ما ایرانی‌ها همراه بیم و امید است. ایرانی‌ها می‌گویند:«رشد اقتصادی‌ام آرزوست.» بویژه اینکه طی دو سال اخیر رشد اقتصادی کشور منفی بوده است.
بتازگی کتابی با عنوان، رشد اقتصادی در ایران منتشر شده است که تلاش می‌کند با نگاهی به بخش‌های اقتصادی عوامل مختلف مؤثر بر رشد اقتصادی را مورد بحث قرار دهد.
این کتاب به همت حمید آزمند و همکاران وی تألیف شده است، خلاصه‌ای از یک طرح مطالعاتی جامع است که به سفارش مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و با مشارکت تیم پژوهشی طی سال‌های 1394 و 1395 اجرا شده است.
این کتاب صرفاً بر نقش و ظرفیت بخش‌های اقتصادی در اقتصاد ایران تأکید داشته و هدف و تمرکز اصلی این مطالعه؛ شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در بخش‌های اقتصادی ایران، آسیب شناسی سیاست‌ها و بررسی چالش‌ها و مسائل اصلی هر یک از بخش‌ها و در نهایت ارائه راهکارها و توصیه‌های سیاستی به منظور رفع چالش‌ها و مشکلات بخش‌های اقتصادی در جهت دستیابی به رشد اقتصادی در دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و اشتغالزا در یک افق میان مدت است. افزون براین، تلاش شده است با وجودگستردگی مباحث نتایجی سازگار و یکپارچه و قابل استفاده در سیاست گذاری‌های اقتصادی کشور ارائه شود. این کتاب می‌تواند مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذاران کشور و همچنین پژوهشگران حوزه اقتصاد ایران و دانشجویان تحیصلات تکمیلی رشته اقتصاد قرار گیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7235/9/530141/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها