کشته شدن دو نظامی امریکایی به دست سرباز افغان



 گروه جهان / شنبه شب به وقت محلی در شهر شیرزاد ولایت ننگرهار در شرق افغانستان فردی که یونیفورم نیروهای ارتش افغانستان را به تن داشت با یک اسلحه خودکار به سوی نظامیان امریکایی و افغان آتش گشود و جان دو نظامی امریکایی را گرفت و 6 تن دیگر را زخمی کرد. البته برخی منابع از جمله روزنامه نیویورک تایمز امریکا شمار نظامیان امریکایی کشته شده در این تیراندازی را تا 6 نفر اعلام کردند و برخی منابع هم بدون اشاره به امریکایی یا افغان بودن کشته و زخمی‌ها از بالا بودن تلفات سخن گفتند.
به گزارش گاردین، ارتش امریکا شنبه شب کشته شدن دو نظامی این کشور در جریان تیراندازی یک سرباز افغان به سوی نظامیان امریکایی و افغانستانی را تأیید و اعلام کرد، این تیراندازی زمانی رخ داد که نیروهای ارتش امریکا و افغانستان در حال آماده شدن برای اجرای یک عملیات نظامی مشترک در ننگرهار بودند. مقامات افغان هم این اتفاق را تأیید کرده و از کشته شدن عامل تیراندازی خبر دادند. آنها اما از بیان صریح این مسأله که عامل تیراندازی عضو ارتش افغانستان بوده امتناع کرده و گفتند، او یونیفورم ارتش به تن داشت. البته یک مقام وزارت دفاع افغانستان که خواست نامش فاش نشود، گفت، عامل تیراندازی سرباز ارتش افغانستان بوده است. منابع خبری و اطلاعاتی همچنین از انگیزه عامل تیراندازی چیزی نگفتند. این نخستین بار نیست که نظامیان افغان به نظامیان امریکایی تیراندازی می‌کنند، در جولای 2019 هم دو نیروی امریکایی در ولایت قندهار در جنوب افغانستان بر اثر تیراندازی یک نظامی افغان کشته شدند و عامل تیراندازی زخمی و دستگیر شد. البته مواردی که نیروهای طالبان با نفوذ به ارتش افغانستان و پوشیدن یونیفورم ارتش دست به حملاتی علیه نیروهای ارتش افغانستان و نیروهای امریکایی می‌زنند مسبوق به سابقه است. در ماه دسامبر 2019، نفوذی‌های طالبان 9 سرباز ارتش افغانستان را در پایگاه ارتش در قندهار کشتند.این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که امریکا تلاش می‌کند خود را از مخمصه جنگ بی‌حاصل 18 ساله در افغانستان خلاص و نیروهایش را از این کشور خارج کند.
برادرکشی در خانواده محمد محقق
خبر دیگر از افغانستان اینکه پسر محمد محقق، معاون دوم رئیس اجرایی افغانستان دیروز یکشنبه به دست برادرش به قتل رسید. محمد محقق دو پسر به‌نام‌های محمد باقر و حسین داشت که محمد باقر رئیس شبکه تلویزیونی راه فردا و کاندیدای شکست خورده انتخابات پارلمانی بود اما حسین به «بیماری روانی» مبتلا بود. دیروز یکشنبه حسین برادرش محمد باقر را به قتل رساند و شش تن دیگر را زخمی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7276/4/535672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها