خــبـــر



دفع موج دوم حمله سایبری به زیرساخت های ارتباطی کشور

هکرهای اجاره‌ای، روز شنبه گسترده‌ترین حمله تجربه شده در تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند که به گفته مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، پیش از این نظیر نداشته است.
به گزارش «ایران»، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در تازه‌ترین اظهار نظر خود از آغاز موج دوم حمله سایبری به زیر ساخت‌های ارتباطی کشور و دفع آن از طریق سامانه دفاعی زیر ساخت کشور «دژفا» خبر داد.
حمید فتاحی گفت: این حمله سایبری با تمهیدات اندیشیده شده از طریق سامانه دفاعی زیر ساخت کشور«دژفا» دفع شده است.مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت روز شنبه نیز در توئیتی اعلام کرد که هکرهای اجاره‌ای، گسترده‌ترین حمله تجربه شده در تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند. میلیون‌ها مبدأ، میلیون‌ها مقصد را هدف گرفته‌اند و با حمله SYN flood با نرخ ۱۸۰ میلیون PPS به‌دنبال اختلال سراسری در شبکه اینترنت ایران هستند. حمله در حال حاضر دفع‌شده است.
در عین حال سجاد بنابی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد که در ساعت ١١:۴۴ دقیقه روز شنبه به‌دلیل حمله منع سرویس توزیع شده، اینترنت برخی اپراتورهای همراه و ثابت برای مدت یک ساعت با اختلال مواجه شد که با مداخله سپر دژفا و تلاش همکاران شرکت زیرساخت‌، این ارتباطات هم‌اکنون عادی شده است و این در حالی است که برخی از کاربران اظهار می‌کردند که این اختلال همچنان وجود دارد. گفتنی است حمله منع سرویس توزیع شده معمولاً به حملاتی گفته می‌شود که نفوذگر با ارسال درخواست‌های بسیار به یک سرور یا کامپیوتر، باعث استفاده بیش از حد از منابع آن مانند پردازنده سرور، بانک اطلاعاتی، پهنای باند و … می‌شود، به صورتی که سرور مجازی یا اختصاصی میزبان سایت دچار کندی شده که به‌دلیل حجم بالای پردازش سیستم دچار وقفه و اختلال یا حتی قطعی کامل و از دسترس خارج شود.

ضعف امنیتی در گجت های هوشمند

به تازگی کارشناسان فعال در مؤسسه تحقیقاتی چک پوینت به کاربران درخصوص امنیت ضعیف گجت‌های هوشمند خانگی هشدار داده‌اند.
به گزارش ایسنا، گجت‌های هوشمند خانگی که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران و علاقه‌مندان به اینترنت اشیا (IoT) مواجه شده است، حالا به نظر می‌رسد که تحت تأثیر امنیت سایبری ضعیف بشدت از سوی کارشناسان و محققان فعال در حوزه فناوری مورد انتقاد قرار گرفته است.آنها بعد از بررسی و تحقیقات صورت گرفته بر لامپ‌های هوشمند فیلیپس که قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه گوشی هوشمند کاربران را دارند، دریافته و اعلام کرده‌اند که امنیت سایبری این محصولات بشدت ضعیف است و کاربران باید توجه داشته باشند که با استفاده و خریداری از گجت‌های هوشمند خانگی احتمال ورود و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حریم شخصی خود را بالا خواهند برد.  بر اساس گزارش وب سایت computerworld، آنها بر این باورند که گجت‌های هوشمند خانگی در مقایسه با گوشی‌های موبایل امنیت سایبری بسیار کمتر و ضعیف‌تری دارند و شرکت‌های تولیدکننده آنها همچون سازندگان موبایل به‌صورت مداوم اقدام به انتشار به روزرسانی‌های جدید و امنیتی نمی‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7276/17/535676/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها