خبــــر



در خواست وزارت میراث فرهنگی برای اختصاص <بنزین سفر>

معاون گردشگری کشور از پیگیری و درخواست اختصاص سهمیه ویژه بنزین سفر به دولت و وزارت نفت خبر می‌دهد و آن را بستری برای توسعه گردشگری و سفرهای داخلی می‌داند. با این وجود «بیژن زنگنه» وزیر نفت از این درخواست اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: «هنوز تصمیمی درباره سهمیه بنزین نوروز به وزارت نفت ابلاغ نشده است. در دولت و مجلس مباحثی در این رابطه مطرح شده اما بنده اطلاعی از تصویب آن ندارم.» با این حال ولی تیموری به «ایسنا» درباره اینکه درخواست اختصاص بنزین ویژه سفر چه زمانی به دولت و وزارت نفت داده شده است، به ایسنا می‌گوید:‌ همان اوایل جریان سهیمه‌بندی بنزین، طرحی با عنوان اختصاص سهمیه ویژه «بنزین سفر» در حد ۱۲۰ لیتر، به قیمت مصوب لیتری ۱۵۰۰ تومان، با هدف توسعه سفرهای نوروزی و گردشگری داخلی و تشویق مردم به سفر، به دولت و وزارت نفت داده شد و در جلسه‌های مختلف با سایر دستگاه‌های اقتصادی در قالب «بسته حمایتی سفر» مطرح و پیگیری شده است. همچنان همان طرح را پیگیریم. معاون گردشگری درباره ابراز بی‌اطلاعی وزارت نفت از درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اختصاص سهمیه بنزین ویژه سفر، اظهار کرد: اگر این درخواست به دست ایشان (وزیر نفت) نرسیده، دوباره آن را ارائه می‌کنیم.

سرویس‌دهی رایگان وسایل نقلیه عمومی تهران در روز راهپیمایی۲۲ بهمن

فرنوش نوبخت، نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از رایگان بودن خدمات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به شهروندان و شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد. همچنین سید امیر هنجن، معاون نظارت و امورمناطق سازمان تاکسیرانی هم با اشاره به اینکه طبق روال مراسم مناسبتی، آماده خدمات‌رسانی به راهپیمایان ۲۲ بهمن هستیم، گفت: به مناسبت ۲۲ بهمن تاکسی‌های ون درپنج محور منتهی به مراسم برای جابه‌جایی راهپیمایان مستقر می‌شوند. ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران هم در یوم‌الله 22 بهمن، شهروندان را از ۴۲ نقطه به محل راهپیمایی می‌رساند.

پرداخت یارانه 650 هزارتومانی به خانواده جایگزین کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یارانه مراکز شبه خانواده با توجه به وجود معلولیت و سن، بین 55 درصد تا 79 درصد افزایش می‌یابد. به‌گزارش «ایران»، وحید قبادی دانا با بیان اینکه این افزایش از بهمن ماه سال‌جاری پرداخت می‌شود، اضافه کرد: از بهمن ماه سال‌جاری، یارانه کودکان مراکز شبه خانواده با 55 درصد افزایش از 420 هزار تومان به 650 هزار تومان و یارانه افراد دارای معلولیت حاضر در این مراکز با 62 در صد افزایش از 570 هزار تومان به 924 هزار تومان رسیده است. وی عنوان کرد: تاکنون مبلغ یارانه امداد پرداخت شده به خانواده‌های جایگزین از یارانه افراد حاضر در مراکز شبه خانواده کمتر بوده است. از این‌رو برای تشویق خانواده‌ها به نگهداری از این کودکان، مبلغ یارانه امداد را که قبلاً برای هر فرزند 370 هزار تومان بود با 76 درصد افزایش به مبلغ 650 هزار تومان افزایش دادیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7276/5/535683/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها