دیگه چه خبر


قول مساعد شهید سلیمانی به جهانگیری

 خبر اول اینکه،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، از قول اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نقل کرد که شب قبل ازعزیمت شهید سلیمانی به منطقه، ازاو درخواست کرده با توجه به جایگاهی که نزد رهبر معظم انقلاب دارد، برای حل مسأله حصر و تلطیف ارتباط اصلاح‌طلبان وساطت کند که آن شهید نیز ضمن پذیرش، این امر را به پس از بازگشت از سفر موکول کرده بود.  دعایی دراین باره به «جماران» گفت: «او (شهید سلیمانی) می‌دانست من برای بازگرداندن فضای ملاطفت و مهر فی‌مابین آقای خاتمی و رهبر معظم انقلاب و بیت ‌ایشان، تلاش‌ها و حرکت‌هایی داشته‌ام، حاج قاسم حتی می‌دانست که ما بعد از کنار رفتن آقای خاتمی و انزوای ایشان برای نوعی ادای احترام و نشان‌ دادن یک وفای ویژه سالروز تولدشان را آنجا می‌رویم و تبریک می‌گوییم. ایشان یک بار به من گفت، «شما با ارتباطاتی که داشته‌اید سعی کنید مسأله بین آقا و اصلاح‌طلبان را حل کنید و پیگیری کنید.» این یک خواسته خیلی خیرخواهانه بود.» او اضافه کرد: «آقای جهانگیری گفت، ما شب قبل از اینکه حاج قاسم به منطقه برود با ایشان صحبت کرده بودیم که به‌دلیل اعتماد و علاقه‌ای که آقا به ایشان دارند برای وساطت ایشان خدمت آقا حرکتی صورت بگیرد و ایشان تلاشی کند که روابط بین دوستان تلطیف شود؛ بخصوص طیف مورد حصر. چون یک نگرانی وجود داشت که به‌دلیل سن بالای آنها و شاید بیماری اتفاقاتی بیفتد که خوشایند نباشد. می‌گفت با حاج قاسم صحبت کردیم و حاج قاسم هم پذیرفت که مطرح کند و گفت، «من وقتی از سفر برگشتم سعی می‌کنم که دنبال کنم.» یعنی دراین موقعیت بود که هم بشنود و هم بپذیرد.»

قاضی کهریزک به ۱۸ ماه حبس محکوم شد

 خبر دیگر اینکه،علی اکبر حیدری فرد، دست راست سعید مرتضوی و یکی از سه قاضی پرونده کهریزک که مدتی است به‌دلیل اتهامات دیگری زندانی‌ است، این باره در پرونده کهریزک به حبس محکوم شد. به گزارش «تابناک» حیدری فرد که به‌عنوان متهم ردیف دوم پرونده کهریزک بود و در آن زمان مدعی شده بود همه کاره کهریزک او بوده است، به 18 ماه حبس محکوم شده است. میرمجید طاهری، وکیل اولیای دم محسن روح الامینی با تأیید صدور این حکم گفت: «پیرو شکایتی که از آقای حیدری فرد بابت اظهاراتش داشتیم و پس از صدور کیفرخواست و برگزاری نشست دادگاه، حکم پرونده صادر شده و یک نسخه از آن در اختیار من قرار گرفته که تسلیم موکلانم کرده ام، اما از آنجایی که این حکم قطعی نیست و قابل تجدید نظرخواهی است، مجاز به انتشار جزئیات حکم نیستیم.» حیدری فرد در پرونده کهریزک به پنج سال انفصال از مناصب دولتی محکوم شده بود.

فرمانده یگان ویژه ناجا:
مهم‌ترین اسلحه ما آبپاش است

 شنیدیم که،سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، شاخص عملکرد این یگان را جمع‌آوری صحنه ناآرامی‌ها با کم‌ترین هزینه عنوان کرد و گفت: به‌هیچ وجه افراد ما از اسلحه جنگی استفاده نمی‌کنند، مهم‌ترین اسلحه ما آبپاش است؛ البته در شرایط خاص از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی که غیر کشنده است، استفاده می‌شود. به گزارش فارس، او با بیان اینکه در اذهان عمومی یگان ویژه، واحدی سخت و خشن دیده می‌شود اما در صحنه عمل مردم شاهدند که مأموران یگان ویژه رفتاری انسانی، اسلامی و انقلابی دارند، افزود: البته مردم نیز همواره با ما همکاری داشتند و کسانی را که تخلف کرده و به اموال عمومی آسیب می‌رساندند به ما معرفی کرده و از ما می‌خواستند که جلوی آنان را گرفته و با آنان برخورد کنیم.

دادگاه ۳ فعال کارگری برگزار شد

 با خبر شدیم که،جلسه محاکمه رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و هیراد پیربداغی روز گذشته، 20 بهمن ماه تشکیل شد. به گزارش ایلنا، با برگزاری جلسه محاکمه  این افراد، مقرر شد حکم دادگاه متعاقباً به آنها ابلاغ شود. این سه حامی حقوق کارگران ۱۲ مرداد مقابل دادگاه متهمان پرونده هفت‌تپه بازداشت شده بودند.

اسرائیل مسئول مقابله با ایران در سوریه است

 دست آخر اینکه، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که واشنگتن و تل آویو توافق دارند که اسرائیل مسئول مقابله با ایران در سوریه است، در حالی که امریکا در حال مبارزه با ایران در عراق است. به گزارش فارس، او در ادامه ادعاهای خود، گفت: اسرائیل تاکنون تنها یک پنجم کاروان‌های ارسال سلاح ایران به حزب‌الله را هدف قرار می‌داد، اما از امروز همه آن را هدف‌گیری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ما در حال تغییر آسیب‌رسانی به قدرت ایران هستیم، اظهارکرد: لزوماً درباره جنگ تمام عیار با ایران صحبت نمی‌کنم، این بیشتر شبیه یک جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و امریکا است، اما با دو قدرت منطقه‌ای، ایران و اسرائیل.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7276/3/535770/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها