اخبـــــار




جلالی: اول سلامت مردم، بعد لیگ برتر
مجید جلالی سرمربی گل گهر درباره تعطیلی مسابقات لیگ برتر و نامشخص بودن زمان شروع مجدد این مسابقات به تسنیم گفت: «در این وضعیت کسی نمی‌تواند معترض تعطیلی لیگ باشد. این یک ضرورت بوده و باید منتظر باشیم و ببینیم که تکلیف چه می‌شود. من خودم هم وقتی با مسئولان صحبت می‌کنم حرف آنها خارج از منطق نیست. آنها می‌گویند آیا کسی می‌داند کرونا چه زمانی از کشور می‌رود که ما بازی‌ها را شروع کنیم؟ به نظرم در این وضعیت باید صبر و حوصله داشته باشیم تا هر زمانی مسئولان به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا کنترل شده، بعد از آن ما هم می‌توانیم تمرینات را آغاز کنیم. در حال حاضر اولویت اصلی سلامت مردم و جامعه است. ما هر روز صبح برنامه تمرینی برای بازیکنان‌مان ارسال می‌کنیم و آنها هم گزارش خود را از تمرینات‌شان برای ما می‌فرستند.»

ماشین‌سازی دوباره از نقل و انتقالات محروم شد
فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ از محرومیت باشگاه ماشین سازی از نقل و انتقالات خبر داد. در بخشی از این نامه آمده با توجه به مکاتبات متعدد صورت گرفته در رابطه با پرونده «لوسیانو پریرا» بازیکن اسبق این باشگاه تبریزی، مقتضی است تا محرومیت ماشین سازی از ثبت قرارداد بازیکنان جدید( داخلی و بین‌المللی) از ابتدای شروع اولین پنجره نقل و انتقالات میان فصل 99-98‌(‌زمستانی) به مدت 3 پنجره نقل و انتقالات متوالی اعمال شود و نامه رسمی سازمان لیگ فوتبال در رابطه با تأیید و اعمال محرومیت باشگاه ماشین سازی تبریز جهت انعکاس به فیفا به فدراسیون فوتبال ارسال شود. پیش از این نیز باشگاه فوق به خاطر پرونده دیگر بازیکن اسبق خود، یعنی فرناندو دخسوس از نقل و انتقالات محروم شده بود.

فغانی به کمپین AFC برای مبارزه با کرونا پیوست
 داور سرشناس کشورمان به کمپین AFC برای مبارزه با ویروس کرونا ملحق شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی جدیدی از افراد سرشناس فوتبال این قاره را که به کمپین «قطع زنجیره ویروس کرونا» پیوستند، معرفی کرد و علیرضا فغانی، داور سرشناس کشورمان که در این فصل در لیگ فوتبال استرالیا سوت می زند به این کمپین ملحق شد. پیش از این علیرضا جهانبخش، هافبک ایرانی برایتون نیز به این کمپین AFC برای مبارزه با ویروس کرونا ملحق شده بود.

استادیوم دورتموند، مرکز درمان کرونا شد
باشگاه بوروسیا دورتموند ورزشگاه خانگی‌اش، «سیگنال ایدونا پارک» که بزرگترین استادیوم فوتبال آلمان است را از دیروز به مرکز درمانی ویروس کرونا تبدیل کرد. البته این استادیوم به عنوان مرکزی برای رسیدگی به بیمارانی که مشکوک به ابتلا به کرونا هستند مورد استفاده قرارخواهد گرفت و بیمارانی که ابتلایشان قطعی شده و مشغول نبرد با بیماری هستند به این مرکز فرستاده نخواهند شد.

تغییر محدودیت سنی در فوتبال المپیک 2021 توکیو
در پی به تعویق افتادن مسابقات المپیک توکیو که قرار بود در سال 2020 برگزار شود و به سال 2021 منتقل شده است، فیفا از افزایش بازه محدودیت سنی بازیکنان برای شرکت در رقابت‌های فوتبال مردان خبر داد. در حالی که قبلاً فقط بازیکنان زیر 23 سال اجازه شرکت در این مسابقات را داشتند، در سال 2021 بازیکنان زیر 24 سال می‌توانند در رشته فوتبال بازی کنند. بدین ترتیب بازیکنانی که مجاز بودند در المپیک 2020 بازی کنند، سال بعد هم فرصت حضور در این رقابت‌ها را خواهند داشت. برخلاف فوتبال زنان که محدودیت سنی ندارد، 16 تیم فوتبال مردان حاضر در المپیک مثل همیشه مجاز هستند تا 3 بازیکن بزرگتر از سن معیار هم در اختیار داشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7314/11/539933/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها